Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2019

Noctua NH-D15 vända eller inte?

Hej byggde en ny dator idag med en nh d15 kylare i ett nzxt h500i chassi. Monterade först den åt så den blåste bakåt men då fick det inte plats med båda fläktarna. Så vände på den så den blåser uppåt nu istället.

Fungerar det eller ska jag vända den och köra en fläkt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eksjö
Registrerad
Sep 2012

@andreasnelson: Jag har precis kollat på tester för just denna kylare där dom testade mellan en och två fläktar. Dessa tester visade att cpun bara blir två till tre grader svalare med två fläktar. Så jag tycker det är helt värt att ta bort en av fläktarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av Axel95:

@andreasnelson: Jag har precis kollat på tester för just denna kylare där dom testade mellan en och två fläktar. Dessa tester visade att cpun bara blir två till tre grader svalare med två fläktar. Så jag tycker det är helt värt att ta bort en av fläktarna.

Nej det ska han inte alls göra.

Till TS. Ja det funkar utmärkt att ha det så som du har just nu. Kör på.
Jag tror dock du har satt den fel. Den ska nog roteras 180grader. Vet inte om det spelar roll dock.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012

Nej du behöver inte placera om den, den kommer fungera fint som den sitter nu.

/Lifooz

Frer8833:
"Jag läste nyss att det behövs hdmi 2.1 eller DP 1.4 för att överföra 4k 120hz till TV-n från datorn. Då behövs också Nvidias senaste starkaste GPU RTX 6000 som har DP 1.4 och nån nyaste starkaste, tror jag, dator-CPU. Har TV-toppmodellerna som du nämnde hdmi 2.1 eller dp 1.4? Annars får jag glömma på ett tag att spela på 4k 120hz. Swedx har paneler på 4k 120hz (visste du inte detta?) men de har bara hdmi 2.0, så jag skrev till dem att uppdatera display-kontakten."
Sitter på en Asus-fri dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2019

Tack för snabba svar alla!
Låter det vara som det är då