Nvidia Gaugan gör illustrationer till fotorealistiska bilder med maskininlärning

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Gaugan gör illustrationer till fotorealistiska bilder med maskininlärning

Med hjälp av maskininlärning kan Nvidias mjukvara Gaugan rendera en realistisk bild med ljussättning, miljöer och objekt som skapas utifrån en enkel illustrerad skiss.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerande.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Ballt! känns som en kul tech demo att sitta och kluda i men kanske inte mer än så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Ballt! känns som en kul tech demo att sitta och kluda i men kanske inte mer än så?

Funderar också på hur intressant det är för slutanvändaren. Skulle mer misstänka det är till stor hjälp för utvecklare inom maskininlärning osv. Kan tännka mig att dom har många nya tips och tricks för att få till det här.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Med andra ord ungefär som https://affinelayer.com/pixsrv/ som funnits ett tag

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Ballt! känns som en kul tech demo att sitta och kluda i men kanske inte mer än så?

Jag tänker att (som de säger i videon) att detta skulle vara grymt för arkitekter och designers, där man snabbt behöver lägga till en passande bakgrund till t.ex. ett hus. Visst, stock foton... men här kan man ju få till trädlinje, vatten osv som passar perfekt till huset du vill förmedla.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Inom en snar framtid kommer behovet av rejäl källkritik att öka när vi glor på bilder/videor på internet. 😳 Ska bli intressant att se hur vi tacklar detta.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Inom en snar framtid kommer behovet av rejäl källkritik att öka när vi glor på bilder/videor på internet. 😳 Ska bli intressant att se hur vi tacklar detta.

Detta i kombination med att AI skapar människor som inte existerar. Vi kommer bli bra trollade i framtiden ja. Mycket fake news etc

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Detta påminde mig om när man satt och skapa landskap med Bryce 3D för 20 år sedan

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Lego Master

@Joppis:
Mmmm... Bryce...
Man kunde göra en del kul grejjor där, skapade noise maps i Photoshop och importerade som grund för olika landskap.
Terragen var en annan favorit.

I övrigt, det är ett koolt koncept, men som privatperson vet jag inte vilken nytta man skulle ha av det. Reklamstudior more so.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Gaugan gulligt smeknamn, kan det hända va "lånat" ifrån Van Gogh tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Venke:

Gaugan gulligt smeknamn, kan det hända va "lånat" ifrån Van Gogh tro?

Paul Gauguin var tydligen någon fransk konstnär, är troligare att det är taget därifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Detta påminde mig om när man satt och skapa landskap med Bryce 3D för 20 år sedan

https://www.vossey.com/gallery2/d/34151-1/UIscreenshot.jpg

Bryce var ofantligt roligt!

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Paul Gauguin var tydligen någon fransk konstnär, är troligare att det är taget därifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp. "Gau" är hämtat från honom. Och GAN står för Generative Adversarial Networks.
Nvidias Blog

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Riktigt nice ju! känns som det går ha ordentligt kul med

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Äntligen kanske man kan se vad ens 2-åring ritar!

Permalänk
Praktikant ✨

Tycker det är superkul att se vad man kan göra med GAN. Ett exempel är thispersondoesnotexist, vilket även det använder generative adversarial networks för att generera ansikten.

Permalänk
Medlem

Riktigt tufft faktiskt, skulle vara kul att testa det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Kommer detta vara behjälpligt för speldesigners också, eller är det mer för arkitekter / Reklam etc?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova