Äventyrsspelet Oxenfree gratis på Epic Games Store

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Äventyrsspelet Oxenfree gratis på Epic Games Store

Epic Games Store fortsätter att ge bort spel under en begränsad period, och precis som @Techs tipsade om i den stora tipstråden om spelerbjudanden är det dags för en ny titel. Denna gång handlar det om det mystiska plattformsäventyret Oxenfree, vilket ursprungligen släpptes i början av 2016.

I Oxenfree får man följa ett gäng ungdomar som ger sig ut till en övergiven militärbas på en ö för att festa. Det dröjer dock inte länge innan de inser att något inte riktigt står rätt till på ön, då minst sagt övernaturliga saker börjar hända runt gänget. Jag fastnade stenhårt för det här spelet och körde igenom det en sommardag för några år sen. Väldigt stämningsfull story, intressant konversationssystem och riktigt välpolerat röstskådespeleri.

Oxenfree är gratis att ladda ner via Epic Games Store fram tills den 4 april.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2002

Kan bara säga att det är ett fantastiskt spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävleborg
Registrerad
Aug 2013

Instämmer till det HappyPie skriver.
Jag blev helt slukad av detta spel. mycket bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2011

Stämmningsfullt, välgjort och lite läskigt spel vars handling, slut och tillhörande entusiastteorier kan resultera i tung mindfuck. <:-I

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
FZ
Registrerad
Mar 2019

Detta är ett väldigt unikt och spännande spel!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Fixade de förut, låter med andra ord som att man skall ge det en chans när jag städat klart!

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Mizzarrogh:

Fixade de förut, låter med andra ord som att man skall ge det en chans när jag städat klart!

Absolut, riktigt stämningsfullt och schysst story. Ett av de bättre äventyrsspelen på senare år!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Maj 2009

Vilken tur att man redan har Oxenfree så slipper man installera Epics kontroversiella mjukvara.

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2009

Det är verkligen ett fenomenalt spel.

Crucial Ballistix Tactical 16GB 2750Mhz ■ Asus Z170-A ■ MSI GTX 1070 Gaming X ■ Intel i5 6600k 4.5Ghz
be quiet! Pure Rock ■ Samsung EVO 850 250GB
FD Define S ■ EVGA Supernova G2 650W
Seagate 7200RPM 1TB ■ Ducky ONE G&Y PBT, MX Blue ■ Logitech G403
BenQ 24" XL2430T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Tackar för detta får se om jag hinner testa spelet snart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2004
Citat:

Vilken tur att man redan har Oxenfree så slipper man installera Epics kontroversiella mjukvara.

Oj, hela sju inlägg innan första anti-Epic inlägget. Håller motståndet på att erodera?

Idioter förbokar datorspel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

@Roffe:
Jag fattar fortfarande inte var kontroversen ligger.
Men tillbaka till sakfrågan, är det värt att skaffa en ny launcher bara för detta spelet?

EDIT:
Trodde inte jag hade ett konto på Epic Store sedan tidigare. Dom hade andra åsikter, som jag märkte när jag försökte skapa ett konto. "This email is already in use". Jaså? Recover password, då...bytt, bytt. Loggar in för att kolla kontot. Bor jag i Thailand? Intressant... ^^

Om dom nu ska använda min email för att skapa random konton, kunde dom inte åtminstone knutit några spel till det så jag hade nån nytta av hela processen? =P

Tvåfaktorautentisering aktiverat.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 32GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Shudnawz:

@Roffe:
Jag fattar fortfarande inte var kontroversen ligger.
Men tillbaka till sakfrågan, är det värt att skaffa en ny launcher bara för detta spelet?

EDIT:
Trodde inte jag hade ett konto på Epic Store sedan tidigare. Dom hade andra åsikter, som jag märkte när jag försökte skapa ett konto. "This email is already in use". Jaså? Recover password, då...bytt, bytt. Loggar in för att kolla kontot. Bor jag i Thailand? Intressant... ^^

Om dom nu ska använda min email för att skapa random konton, kunde dom inte åtminstone knutit några spel till det så jag hade nån nytta av hela processen? =P

Tvåfaktorautentisering aktiverat.

Så, vad tyckte du?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

@JonasT:
Äääh... Får erkänna att jag inte testat än. Spelar Generation Zero så fingrarna blöder istället.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 32GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar