Hur får jag tillgång till raytracing?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
asd
Registrerad
Jul 2006

Hur får jag tillgång till raytracing?

Hej alla glada

Skaffade mig ett 2070 för några månader sedan men har inte får smaka på raytracing ännu. Kollar jag på nätet står det att update 1809 ska innehålla det jag behöver för att få det att funka. Men genom Windows update dyker den inte upp. Någon som vet när den kommer släppas eller gör jag något fel? Jag vill helst inte gå bakvägen och installera den då jag inte vill riskera ett instabilt system. Hört att de dragit tillbaka uppdateringen eftersom den raderade filer. Vad ska jag göra, vänta ut eller har jag missat nåt?

Ha det bra!

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Trädvy Permalänk
Brons i quiz
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

Finns 3 spel som har stöd för RT BFV, Shadow of the Tomb Raider och Metro exodus

8600K @ 1.035V Ghost Louqe S1
Citera för svar
Instagram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av steamuser:

Hej alla glada

Skaffade mig ett 2070 för några månader sedan men har inte får smaka på raytracing ännu. Kollar jag på nätet står det att update 1809 ska innehålla det jag behöver för att få det att funka. Men genom Windows update dyker den inte upp. Någon som vet när den kommer släppas eller gör jag något fel? Jag vill helst inte gå bakvägen och installera den då jag inte vill riskera ett instabilt system. Hört att de dragit tillbaka uppdateringen eftersom den raderade filer. Vad ska jag göra, vänta ut eller har jag missat nåt?

Ha det bra!

du köper ett spel som har stöd för det, ray tracing är i mina ögon den mest onödiga IT nyheten på länge, kostar skjortan att köpa ett grafikkort med RT cores och finns inget brett stöd för det än samt att det får prestandan att störtdyka i de spelen som stödjer det.

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2017

"winver" i search ser du vilken version du har...

har 1809 iaf och inte haft några problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Ett spel som stödjer RTX, ett grafikkort som RTX20xx och minst windows 10 V1809

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

@steamuser: Gå till https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 och klicka "Uppdatera Nu" så får du 1809 om du inte redan har det, var månader sen Microsoft fixade det där med raderade filer.

Acer Predator Helios 300

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
asd
Registrerad
Jul 2006

Tack alla för svaren och tack för länken ggustavsson. Sitter på 1803 just nu och får se om jag vågar gå vidare med installationen. Ni som har 1809 har ni upplevt några problem? Instabilt system, krascher eller fps drop? Något jag bör tänka på efter att jag installerat?

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av steamuser:

Tack alla för svaren och tack för länken ggustavsson. Sitter på 1803 just nu och får se om jag vågar gå vidare med installationen. Ni som har 1809 har ni upplevt några problem? Instabilt system, krascher eller fps drop? Något jag bör tänka på efter att jag installerat?

kör 1809 på min gamingburk inga problem alls, kör på. 1809 har varit ute sedan Nov 2018.