Hur får jag tillgång till raytracing?

Permalänk

Hur får jag tillgång till raytracing?

Hej alla glada

Skaffade mig ett 2070 för några månader sedan men har inte får smaka på raytracing ännu. Kollar jag på nätet står det att update 1809 ska innehålla det jag behöver för att få det att funka. Men genom Windows update dyker den inte upp. Någon som vet när den kommer släppas eller gör jag något fel? Jag vill helst inte gå bakvägen och installera den då jag inte vill riskera ett instabilt system. Hört att de dragit tillbaka uppdateringen eftersom den raderade filer. Vad ska jag göra, vänta ut eller har jag missat nåt?

Ha det bra!

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Finns 3 spel som har stöd för RT BFV, Shadow of the Tomb Raider och Metro exodus

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av steamuser:

Hej alla glada

Skaffade mig ett 2070 för några månader sedan men har inte får smaka på raytracing ännu. Kollar jag på nätet står det att update 1809 ska innehålla det jag behöver för att få det att funka. Men genom Windows update dyker den inte upp. Någon som vet när den kommer släppas eller gör jag något fel? Jag vill helst inte gå bakvägen och installera den då jag inte vill riskera ett instabilt system. Hört att de dragit tillbaka uppdateringen eftersom den raderade filer. Vad ska jag göra, vänta ut eller har jag missat nåt?

Ha det bra!

du köper ett spel som har stöd för det, ray tracing är i mina ögon den mest onödiga IT nyheten på länge, kostar skjortan att köpa ett grafikkort med RT cores och finns inget brett stöd för det än samt att det får prestandan att störtdyka i de spelen som stödjer det.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

"winver" i search ser du vilken version du har...

har 1809 iaf och inte haft några problem

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ett spel som stödjer RTX, ett grafikkort som RTX20xx och minst windows 10 V1809

Permalänk
Medlem

@steamuser: Gå till https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 och klicka "Uppdatera Nu" så får du 1809 om du inte redan har det, var månader sen Microsoft fixade det där med raderade filer.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Tack alla för svaren och tack för länken ggustavsson. Sitter på 1803 just nu och får se om jag vågar gå vidare med installationen. Ni som har 1809 har ni upplevt några problem? Instabilt system, krascher eller fps drop? Något jag bör tänka på efter att jag installerat?

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem
Skrivet av steamuser:

Tack alla för svaren och tack för länken ggustavsson. Sitter på 1803 just nu och får se om jag vågar gå vidare med installationen. Ni som har 1809 har ni upplevt några problem? Instabilt system, krascher eller fps drop? Något jag bör tänka på efter att jag installerat?

kör 1809 på min gamingburk inga problem alls, kör på. 1809 har varit ute sedan Nov 2018.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200