Nintendo Switch lanseras i två nya varianter till sommaren

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

Nintendo Switch lanseras i två nya varianter till sommaren

Lagom till semestertider planerar Nintendo lansera Switch i två nya uppdaterade utföranden. Den ena blir en mer påkostad modell och den andra en prispressad som efterträder 3DS.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsjö stn
Registrerad
Mar 2015

Låter väldigt vettigt imho.

Tror dock inte att performancevarianten kommer klara 4k @ 144 hz med BFV. Men blir nog bra ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Låter trevligt. Får se om det blir värt att uppgradera.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Okt 2003

Det vore trevligt om de kunde släppa en variant med matt skärm, nuvarande Switch har på tok för mycket glare imo. Kul också att Sharp och Nintendo jobbar mer ihop, det gjorde de redan på Famicom-tiden då Sharp fick licenstillverka både Famicoms med integrerade diskettstationer och TV-apparater med integrerade Famicoms. Kanske kommer vi att få se en Switch/3DS Twin?

Dator: ja
Tillbehör: ja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Role_Model:

Det vore trevligt om de kunde släppa en variant med matt skärm, nuvarande Switch har på tok för mycket glare imo. Kul också att Sharp och Nintendo jobbar mer ihop, det gjorde de redan på Famicom-tiden då Sharp fick licenstillverka både Famicoms med integrerade diskettstationer och TV-apparater med integrerade Famicoms. Kanske kommer vi att få se en Switch/3DS Twin?

Fast det står att Sharp inte vann kontraktet till de nya

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av wargreymon:

Fast jo.

Dator: ja
Tillbehör: ja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Mar 2006

Nu är jag nöjd med min nuvarande Switch men är nyfiken på vad den nya, dyrare modellen egentligen innebär. Vi får väl se, om det blir något imponerande så kanske det blir att helt enkelt skaffa en och ersätta den nuvarande trots allt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

Själv hoppas jag lite själviskt på att den dyrare inte är så mycket bättre än den gamla så jag slipper fundera på en uppgradering hehe.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Gissar på att de bara uppdaterar den till nyare versionen av Tegra. Vilket borde ge en bra boost. Kanske lite mer inbyggt minne.

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av PlogarN97:

Tror dock inte att performancevarianten kommer klara 4k @ 144 hz med BFV.

Vilken våghalsig gissning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Blir det en bra höjning på prestanda så det blir åtminstone full HD / bättre upplösning på både enheten och TV kan jag faktiskt tänka mig införskaffa mig en Switch.

I7 8700K, Asus GTX 1080TI och annat smått o gott.

Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync + Qnix 2710

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kronoberg
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av wargreymon:

Japanska Sharp som eftersträvade att leverera paneler till första Switch, men vann inte kontraktet, ska vara aktuell som leverantör för båda nya modeller.

Det står att dom ska vara det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Luciphear:

Nu är jag nöjd med min nuvarande Switch men är nyfiken på vad den nya, dyrare modellen egentligen innebär. Vi får väl se, om det blir något imponerande så kanske det blir att helt enkelt skaffa en och ersätta den nuvarande trots allt.

Helt ärligt hade jag blivit nöjd om den dyrare varianten kunde hålla 30 eller 60 fps (beroende på spel och om man bortser från indie) i alla lägen, något den nuvarande inte verkar speciellt duktig på.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 2080Ti Gaming Trio @ 2040/15400MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A @ 95Hz]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016

visste inte att det var touch skärm, använder man den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Månen
Registrerad
Jun 2005

Undrar om dom tar bort vibratorn helt eller bara HD Rumble.

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

Ersättare till 3DS? kommer den altså utrustas med kortslot som kan läsa DS/3DS titlar utöver sin egen Switch slot?

skulle väl isf va ända anledningen för mig att skaffa en isf för hittills inte släppts några titlar till enheten som motiverat ett köp dock tveksamt hur dual skärm skulle lösas på switch.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Feb 2010

Var det därför mitt sjätte sinne sade "köp inte än, vänta."

Lian Li Alpha 550X - MSI X99A GODLIKE Gaming - i7 6850K - 32GB@3000Mhz - Gigabyte RTX 2080 OC - 1TB Samsung 970 EVO M.2 - Samsung 860 1TB + Samsung 830 512GB - 12TB HD - EVGA SuperNOVA G2 750W

Playstation 4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010

På tiden. Den var i slöaste lagret redan när den kom. Det jag skulle vilja ha är webbläsare som både klarar av youtube, netflex och såklart swelockers. Behovet av detta handlar inte om att jag ej har råd att köpa en surfplatta utan att jag ej har plats i min ryggsäck för att ha all bröte.

Skrivet av Sebastian V:

Var det därför mitt sjätte sinne sade "köp inte än, vänta."

Exakt jag kände så 1989 när Gameboy kom. Polare köpte denna, men de hade problem med otydlig display i solljus. Jag tänkte om jag bara väntar lite längre så kommer det en bättre bärbar konsol. Och nu 2019 så kommer det en portabel spelenhet som spöar denna med hästlängder. Oj vad avundsjuka mina vänner från 1989 kommer bli när jag visar upp denna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Låter som en bra ide. Jag trodde det bara var rykten dock. Så låter det på endgadget iaf.
Kommer nog bli bra med lite mer fps. Har ingen 4k tv så personligen kommer den troligtvis inte vara för svag

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Necragaming:

Jag använder den bokstavligen bara för att fylla i lösenord i e-shoppen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Förhoppningsvis kan de göra något åt ergonomin i bärbart läge det fungerade inte alls bra för mig med den gamla. Är lite sugen på att köpa en igen nu när pokemonspelen kommer ska bara köra igenom alla jag missat (gen 4-7) först på min 3ds jag skaffade i veckan.

Skrivet av Necragaming:

Eftersom man ska kunna spela med konsolen dockad vid tvn. Blir det ju inte som på wii u att de flesta spelen hittade något sätt att nyttja den (inte alltid bra). Men den har en pekskärm.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jan 2002

Om ryktet stämmer så blir det nog att uppgradera till den mer påkostade modellen. Intressant dock att se förändringarna på de två nya modellerna, dagens Switch borde rimligtvis bli någon form av mellanklass, såvida den inte pensioneras då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Dec 2008

En bättre skärm skulle vara välkommet, inte nödvändigtvis högre upplösning men med trevligare färgåtergivning iaf. Och lite kraftfullare hårdvara som kan ex leverera stabila 60 fps i spel som Zelda Breath of The wild 😊

Spelmaskinen
| Be Quiet! Dark Base 700 | Corsair H115i Pro | i5 8600k @4,8Ghz | MSI z370m Gaming Pro Ac | Corsair LPX 3000MHz 16GB | EVGA GTX 1070 SC ACX 3.0 | Samsung 830 SSD| AOC AG273QCX | Corsair RM750X | Corsair Gaming K70 | Razer Deathadder |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Yepp sugen på vad det innebär för specs på den uppdaterade, själv intreserad av mer batteritid annars siktar jag nog in mig på en begagnad från ngn som uppgraderar, känns som priset borde bli bättre då på en beganad utan spel en de som finns på marknaden nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Shanghai Minghan
Registrerad
Jul 2002

Hoppas ju att det blir bakåt kompatibilitet men att de kan skala spelen till den äldre konsollen.
Barnen fick nyligen vars en switch. ska bli kul med en till mig med. Sugen på mario och Zelda. Var ett par år sedan jag dammade av några Nintendo spel.

Dator: Epenis ++
Prydnad: MacBook Pro 15" (mid 2012)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Maj 2014

Kul med en ny ersättare till 3DS då den är väldigt gammal som sagt (hela 8 år) Lär nog skaffa en sån. Jag tror dock inte att den blir bakåtkompatibel med 3DS/DS då den förmodligen inte skulle få nån pekskärm men även att få till de så att de ser bra ut iom att dem spelen utnyttjar 2 skärmar. Jag gissar att den kommer landa på mellan 2000 och 2500 kr.

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / CPU: i3 6100 @ 3,7 Ghz / GPU: Sapphire Radeon RX 560 Pulse 2 GB / Kylning: Intel stock och 3st i chassit 1xpush 2xpull / PSU: Fractal Fesign Integra M 450 / MB: MSI h110 PC MATE / RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB 2400 Mhz / OS: Win10 Pro / Mus: Trust GXT 32 / TB: Logitech G110 / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Jahapp, blir till att softmodda den man har nu och investera i en "högpresterad" Switch senare för vanligt bruk. Jag spekulerar att "högpresterade" versionen kmr kosta runt 4000 kr och i värsta fall mer. Kan den "billigare" varianten klättra sig under 3000 kr må tro?

Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016
Skrivet av PlogarN97:

Låter väldigt vettigt imho.

Tror dock inte att performancevarianten kommer klara 4k @ 144 hz med BFV. Men blir nog bra ändå

Höhöhö #pcmasterrace
OT: Hoppas och tror inte att den kommer ha någon markant prestandaskillnad. Vore konstigt om dom går och börjar segmentera sina spel för hårt redan efter 2 år. Kanske hanterar fps-dipparna i dockat läge bättre

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av jeffan97:

Kul med en ny ersättare till 3DS då den är väldigt gammal som sagt (hela 8 år) Lär nog skaffa en sån. Jag tror dock inte att den blir bakåtkompatibel med 3DS/DS då den förmodligen inte skulle få nån pekskärm men även att få till de så att de ser bra ut iom att dem spelen utnyttjar 2 skärmar. Jag gissar att den kommer landa på mellan 2000 och 2500 kr.

Switch är ersättaren för 3DS. Det handlar troligen om en prisvänligare Switch-modell som ska locka över 3DS-ägarna.

Dubbla skärmar är nog på gott och ont på väg bort helt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Rouge of Darkness:

Ersättare till 3DS? kommer den altså utrustas med kortslot som kan läsa DS/3DS titlar utöver sin egen Switch slot?

skulle väl isf va ända anledningen för mig att skaffa en isf för hittills inte släppts några titlar till enheten som motiverat ett köp dock tveksamt hur dual skärm skulle lösas på switch.

Angående dual screen så kan de kanske fixa fästen åt joycons på långsidorna så man håller enheten i porträttläge med dedikerade skärmytor för övre och nedre skärmen. Hade funkat för mig åtminstone.

Sen ett tillbehör så man kan lägga in sina spel vore trevligt, alternativt full support i e-shop (gärna med något system för att få kopior på spel man redan äger fysiskt)

Storburk: i7 2600K@4,0 GHz, ASUS P8P67 Pro-M, FD Define Mini, CMH212+, CM M2 Silent 720W, 16 GB, R9 290X MSI Lightning, SSD + HDD - HTPC: i3 4330T, 4 GB, SSD, XFX HD7850, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD