Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

@Neonodia: Kanske detta kan vara till nytta: https://www.test.se/kolgrillar/

SuperB . tack

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Själv så kör jag på en 57cm weberkopia från Harald Nyborg som jag tätat locket på och bytt grillgaller till ett landmann-gjutjärn som jag köpte på rea för 299kr. Funkar kanon. Det man betalar för när det gäller weber är helt klart ask-rens-funktionen som är avsevärt sämre på min.
Men nästa grill kommer garanterat bli någon form av kamado-historia, förmodligen en Sumo eller Kamado Joe.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Om jag någon gång köper ny grill blir det nog en likadan. : )

en likadan? jag köpte mig en tennessee 300 förra året och kikar redan på att uppgradera

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Min Tennessee 200 började få ytrost på lilla tunnan redan efter några veckor, trots att jag var noga med att använda överdrag när den inte användes. Fortfarande 10 ggr roligare att använda än klotgrill, så den får vara med ett tag till

Permalänk
Medlem

Tycker redan att vid 1000 kr så är man uppe i på tok för mycket pengar för en vanlig grill. Köpte vår grill för en 500 kr ungefär för 5 år sedan.

Kvalité kostar? Ja, men det behöver absolut inte kosta mycket. Ska du ha en riktigt bra grill så mura en egen. Det kostar inte många kronor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har haft lite olika grillar över åren. Dels en klotgrill min far byggde när man var ung. Fungerar men locket går inte att stänga och det är dålig luftgenomströmning. Sen hade jag en 200Kr klotgrill från Biltema som fungerar men är för liten. Även fått en pelargrill som duger till typ korv men inte mycket annat då det saknas lock. Dessutom är den instabil utav bara den. Så nu är det ta mig dags att skaffa något lite mer odentligt, gärna med avlastningsbord vid sidan.

Dom flfesta Weber grillarna kostar ju runt 2500Kr, utan bord. Med bord så läggs det på närmare 2k av någon anledning. Finns det något annat som är lite mer prisvärt? Landmann har jag hört ganska dålig om.

Kollar man prisjakt finns det ju inte mycket att välja på egentligen: https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?b=s450675529

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Dom flfesta Weber grillarna kostar ju runt 2500Kr, utan bord. Med bord så läggs det på närmare 2k av någon anledning. Finns det något annat som är lite mer prisvärt? Landmann har jag hört ganska dålig om.

Kollar man prisjakt finns det ju inte mycket att välja på egentligen: https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?b=s450675529

Det går mot höst så du borde kunna hitta en weber för runt 1500 eller lägre snart.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Det går mot höst så du borde kunna hitta en weber för runt 1500 eller lägre snart.

Ja precis, lite det jag tänker på. Men det kanske är bäst att vänta en månad eller två till då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ja precis, lite det jag tänker på. Men det kanske är bäst att vänta en månad eller två till då.

Det tycker jag
Spana in lite udda ställen som säljer dem också, t ex plantagen har flera gånger haft en rejäl rea på weber och tillbehör.
Köpte mängder med grejer för halva priset eller mindre för några år sen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Har haft lite olika grillar över åren. Dels en klotgrill min far byggde när man var ung. Fungerar men locket går inte att stänga och det är dålig luftgenomströmning. Sen hade jag en 200Kr klotgrill från Biltema som fungerar men är för liten. Även fått en pelargrill som duger till typ korv men inte mycket annat då det saknas lock. Dessutom är den instabil utav bara den. Så nu är det ta mig dags att skaffa något lite mer odentligt, gärna med avlastningsbord vid sidan.

Dom flfesta Weber grillarna kostar ju runt 2500Kr, utan bord. Med bord så läggs det på närmare 2k av någon anledning. Finns det något annat som är lite mer prisvärt? Landmann har jag hört ganska dålig om.

Kollar man prisjakt finns det ju inte mycket att välja på egentligen: https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?b=s450675529

Det kanske säger sig själv, men lite kostsammare grill brukar innebära lite bättre/grövre material osv.
Håller längre roligare och robustare att använda.

Min förra Weber pensionerade jag efter 11 år, men den funkar fortfarande kalas.
Dessutom finn det fortfarande reservdelar till den gamla Webern om jag nu skulle behöva det.
Men jag ville byta upp mig lite till en annan grill bara.

Permalänk
Medlem

Är Outdoorchef något att ha? Bauhaus verkar erbjuda en del rabatt på dom.

https://www.bauhaus.se/kolgrill-outdoorchef-kensington-570-c