No Man's Sky – någon som spelar fortfarande?

Permalänk
Relik 📜

No Man's Sky – någon som spelar fortfarande?

Såg att No Man's Sky ska få VR-läge i samband med stora uppdateringen Beyond, och började osökt fundera på om.. ja, huruvida någon fortfarande spelar? Själv lirade jag en del vid lansering, sedan något (några?) år senare när multiplayer kom. Minns jag och @Kenneth byggde någon form av bas, men att assets inte kunde delas ordentligt så det blir lite tråkigt.

Beyond ser intressant ut på papperet, men vet inte om det räcker för att dra mig till ett nytt test. VR-läge är också spännande, känns som om hela spelet på något sätt är skräddarsytt för just VR.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem

Oj då. Ja det här lät intressant!
Fick hem VRheadset förra veckan och har börjat testa lite och det här var ju en passande nyhet. Meeeen. Jag har också blivit duktigt åksjuk i subnautica haha. Så frågan är väl hur bra det hela är utanför rymdskeppet. Värt att hålla ett öga på iaf.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Söderbäck:

Oj då. Ja det här lät intressant!
Fick hem VRheadset förra veckan och har börjat testa lite och det här var ju en passande nyhet. Meeeen. Jag har också blivit duktigt åksjuk i subnautica haha. Så frågan är väl hur bra det hela är utanför rymdskeppet. Värt att hålla ett öga på iaf.

Jag hade också rejält svårt för Subnautica, gillade det inte alls i VR. Tänker att rymden här kan bli lite jobbigt utan definerade upp/ned, men kanske bättre på planeterna?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Jag hade också rejält svårt för Subnautica, gillade det inte alls i VR. Tänker att rymden här kan bli lite jobbigt utan definerade upp/ned, men kanske bättre på planeterna?

Jag har rullat lite i elite dangerous också (enstaka timmar fortfarande). Där kan det vara desorienterande att sakna upp/ner initialt men det problemet är inte direkt kopplat till VR. Eller ja, det är min upplevelse av det hela. Jag hade inga problem med illamåendet i sig och det beror kanske på att man ser cockpit som referenspunkt hela tiden. Tvärt om var det en lättsmält och rätt fet upplevelse!

Så jag är nog mer orolig för om/när man lämnar skeppet ;). Men ja jag har ingen aning ännu egentligen. Ny på VR och har inte skaffat no mans sky ännu så jag kommer nog kolla på lite videos innan jag ger mig på det i VR.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Frida 🥐

Jag har bara spelat No Man's Sky ett par timmar, det var kul men eftersom att jag inte kom så långt hann jag inte tröttna som alla sagt att man gör. Lustigt nog kändes som att No Man's Sky var väldigt inspirerat av Spore (som faktiskt hade ett syfte mer än att flyga runt i rymden) och mer av såna spel skulle jag vilja se. Kräver en uppföljare på Spore!

Visa signatur
Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Zoyadog:

Jag har bara spelat No Man's Sky ett par timmar, det var kul men eftersom att jag inte kom så långt hann jag inte tröttna som alla sagt att man gör. Lustigt nog kändes som att No Man's Sky var väldigt inspirerat av Spore (som faktiskt hade ett syfte mer än att flyga runt i rymden) och mer av såna spel skulle jag vilja se. Kräver en uppföljare på Spore!

För att försvara spelet lite så har de lagt till enormt mycket sedan lansering. Finns betydligt mer att göra nu, och de flesta system är ordentligt finslipade. Med det sagt har jag fortfarande svårt att tycka det är KUL. Får nog testa igen när Beyond är ute..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S