PC med trippel monitor setup - programfönster öppnas i fel monitor

Permalänk

PC med trippel monitor setup - programfönster öppnas i fel monitor

Som titeln, har en huvudmonitor som är inställd som primär i nvidia kontroll panelen sen har jag 2 monitorer vid vardera sida om huvudmonitorn.

Har ett problem, det är att program har en tendens att vilja öppnas upp i monitorn till vänster om mig istället för den primära..
Den sido monitorn är ansluten via HDMI. Primära via DP samt den 2a sido monitorn via DP.

Finns det någon inställning någonstans jag missat?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

På min setup öppnas fönster i den monitor som den var öppen i sist.
Vad händer om du öppnar ett program och flyttar det till det fönster du vill ha den i och sedan stänger det. Öppnas den fortfarande i fel fönster?

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk

Om det fortfarande öppnas i fel fönster prova byta primary monitor, och byt sedan tillbaka.

Permalänk
Skrivet av kundun:

På min setup öppnas fönster i den monitor som den var öppen i sist.
Vad händer om du öppnar ett program och flyttar det till det fönster du vill ha den i och sedan stänger det. Öppnas den fortfarande i fel fönster?

Nej då öppnas det i det senaste jag stängde det i.
Det är enbart efter en omstart det första fönstret i vissa program öppnas på fel monitor av någon anledning..

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Nej då öppnas det i det senaste jag stängde det i.
Det är enbart efter en omstart det första fönstret i vissa program öppnas på fel monitor av någon anledning..

Är det bara vissa program så är det nog programmet som är 'fel' och inte kan hantera fler skärmar. Testa lägg en bugrapport till dom så kanske det blir fixat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.