Permalänk
Medlem

BFV Firestorm crashar

Jag spelade aldrig BFV så jag vet inte om spelet crashade eller ej innan update.

Men nu har jag börjat spela Firestorm, skitkul spel. Men det crashar konstant!
Hinner med en halv runda eller mindre sedan fryser det och crashar till desktop utan felmeddelande. BF1 funkar felfritt.

Jag har provat följande:

Nya drivrutiner
Gamla drivrutiner
Klocka ner CPU
Klocka ner GPU
DirectX 11/12
Headphones till normal istället för 3D
Reparera spelet i Origin
Borderless/Fullscreen
VSYNC on/off

Några fler tips? Händer det för andra också?

Permalänk
Medlem

BFV Firestorm är det enda som fått min dator att krascha på sistone också.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag spelade aldrig BFV så jag vet inte om spelet crashade eller ej innan update.

Men nu har jag börjat spela Firestorm, skitkul spel. Men det crashar konstant!
Hinner med en halv runda eller mindre sedan fryser det och crashar till desktop utan felmeddelande. BF1 funkar felfritt.

Jag har provat följande:

Nya drivrutiner
Gamla drivrutiner
Klocka ner CPU
Klocka ner GPU
DirectX 11/12
Headphones till normal istället för 3D
Reparera spelet i Origin
Borderless/Fullscreen
VSYNC on/off

Några fler tips? Händer det för andra också?

Hänt för mig under hela BFV, körde bara lite Firestorm igår och fick inte fram felet. Sitter på en Ryzen 2600 (oklockad) samt X370 moderkort. Verkar vara en del som har det felet om man läser på nätet, väldigt frustrerande. Men jag får samma fel i The Division 2 & Divinity Original Sin 2 också (bara de spel jag spelar), så i mitt fel antar jag att det är någon form av hårdvara som spökar (installerade om Windows men problemet kvarstår)

Permalänk
Medlem

Testade med lite Singleplayer BFV. Spelet crashade efter 5 min.
Testar att avinstallera spelet helt och installera det igen.

@crumpets: Då händer det inte bara för mig alltså....

@Northbane: Jag har nytt bygge på gång. Får väl hem moderkort idag hoppas jag, så får jag se om nytt mobo, cpu och minnen kan lösa problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@Northbane: Jag har nytt bygge på gång. Får väl hem moderkort idag hoppas jag, så får jag se om nytt mobo, cpu och minnen kan lösa problemet.

Hör gärna av dig hur det gick sen, börjar bli sjukt frustrerande att bara kunna använda datorn i desktopläge. Har ett GTX 1080 Ti i denna burk om det är något med det som spökar ev.

Hade inte dessa problem när jag körde med datorn i signaturen, men givetvis kan andra saker gå sönder men för mig känns det ändå lite AMD relaterat.

Permalänk
Medlem

Kraschade igår på min 2a match.. Funderar på om det är min OC men den har varit stabil i andra spel länge nu. Inga felmeddelanden, bara rakt till desktop. 1080 ti

Permalänk
Medlem

@Chimo: Har du testat med cpu i 100% stock?

Permalänk
Medlem

Jag har en 8700k och ett 1080ti och firestorm hoppar ut i windows även för mig. De senaste veckorna så började datorn även krascha (helt, måste stänga av på knappen) i BFV (sällan men å så störande) så känns som att någon uppdatering i BFV alternativt i kombination med grafikdrivrutiner (?) som ställt till det... Har inga problem i något annat.

Edit: och har inte haft problem i BFV alls tidigare så finner det osannolikt att det är någon OC som ställer till det...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@Chimo: Har du testat med cpu i 100% stock?

Nää, kör dock ingen OC på CPUn utan bara en lätt undervolt. Men får väl testa köra både CPU och GPU helt stock om det fortsätter.

Permalänk
Medlem

Testade med en ominstallation av BFV. Crashar fortfarande.

Permalänk
Medlem

Testade bygga ny dator

Ryzen 2700, 4x8GB Corsair 3000Mhz minnen, EVGA GTX 980. Senaste nVidia drivrutin. Allt i stock.Spelet är stabilt.

Försökte klocka GPU med 100Mhz, men då crashar spelet direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Testade bygga ny dator

Ryzen 2700, 4x8GB Corsair 3000Mhz minnen, EVGA GTX 980. Senaste nVidia drivrutin. Allt i stock.Spelet är stabilt.

Försökte klocka GPU med 100Mhz, men då crashar spelet direkt.

"Testade bygga ny dator", gillar dedikationen

Hmm, ska vi anta att det är extremt känsligt för OC på GPU-fronten då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

"Testade bygga ny dator", gillar dedikationen

Hmm, ska vi anta att det är extremt känsligt för OC på GPU-fronten då?

Innan mitt 1080ti sket ner sig totalt och började krascha i varenda spel som finns så kraschade bara bf5 om jag hade OC på grafikkortet. Har spelat bf3, bf4 och bf1 innan och samtliga har varit känsligare för OC än alla andra spel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

"Testade bygga ny dator", gillar dedikationen

Hmm, ska vi anta att det är extremt känsligt för OC på GPU-fronten då?

Jag testade med oclockad GPU i förra datorn också, med med clockad CPU.
Förra datorn var en klockad i7 920, jag testade att klocka ner lite grann till 3.6. Jag testade aldrig stock clock, då hade den inte orkat med ändå så.

Datorbygget var ändå på tapeten. Jag hade alla grejer hemma utom moderkort sedan Black Friday

Permalänk
Medlem

Jag har med upptäckt att det kraschar för mig efter uppdateringen, dock inte till desktop utan det fryser helt enkelt med hard reset som enda lösning. Har uppdaterat nu till senaste nvidia drivrutinen för att se om det hjälper.

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]