Permalänk
Medlem

Logitech Pro Wireless

https://www.logitechg.com/sv-se/products/gaming-mice/pro-wire...

Hej!

Någon som har denna och märker hur pass "osmidig" den är gentemot exempelvis den hederliga Logitech G502 med sensorn Pixart PMW3366? Fick uppfattningen att denna skall vara exakt som en trådbunden rackare, känns som att musen är i fyllan jämfört med G502:an

Permalänk
Medlem

Enligt mig är det den bästa musen jag haft och jag har haft bra många. Måndags ex kanske?

Permalänk
Medlem

Du har ju kapat bort 60 gram så du kanske måste vänja dig lite, G502 är en tung och otymplig mus.

Permalänk
Medlem

G502, hahaha. Kul =]

Permalänk
Medlem

Hmm, aa kanske beror på vikten men tycker att sensor reagerade så jäkla bra i G502:an, gick från "slay-master" i Apex (3k damage) till rätt alldaglig. Synd att G502:ans vänsterklick började hacka, lirade PUBG rätt länge med den och började fundera på om spelet var så pass verkligt att dess vapnen "jammade/fastnade", som kan hända i det verkliga livet men icket, Logitechs kina-switchar som visade sin kvalité.

(För övrigt haft G303, G Pro och G502 från Logitech, alla dessa möss har en sak gemensamt och det är att de börjat dubbelklicka inom tolv månader, suck...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Enligt mig är det den bästa musen jag haft och jag har haft bra många. Måndags ex kanske?

Skulle kunna vara så, men hittade lite på reddit där någon beskrev ungefär samma sak som jag, kom också från en g502:a som har en erkänt perfekt sensor, misstänker att Logitechs energisnåla Hero har någon slags begränsning, nåväl skall testa vidare

Permalänk
Medlem

Har beställt Zowies nya S2 & S1 som en liten försökskanin för lite A/B. Zowies färgval går däremot att ifrågasätta rätt rejält och matchar inte min smak (baby-blå och barbie-rosa)

Permalänk
Medlem

Bästa musen jag någonsin haft, 10/10

Permalänk
Medlem

Visade sig att Win10 av någon anledning fått för sig att aktivera sin accelerationsfunktion (i smyg? eller har jag varit ful, oklart)... En ren slump att jag tog mig in i inställningar och kikade. Nu förstår jag varför musen och Logitechs trådlösa möss hyllas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NCOM:

Visade sig att Win10 av någon anledning fått för sig att aktivera sin accelerationsfunktion (i smyg? eller har jag varit ful, oklart)... En ren slump att jag tog mig in i inställningar och kikade. Nu förstår jag varför musen och Logitechs trådlösa möss hyllas!

Gick in och kollade mina inställningar också och det va aktiverat för mig med.

Permalänk
Medlem

@SexMachine: Det är sån sjuk skillnad, att spela med acceleration är ingen höjdare... Musen är ruskigt bra och jag kommer nog aldrig gå tillbaka till trådbunden mus igen.

Har även en g305 som jag inpulsköpte på elgiganten för 399kr/mån i helgen, också en en fin mus (dock rätt tråkiga sido-knappar; ruskigt "mushy" M4&M5 samt väldigt högljudda MOUSE1 och MOUSE2.), med en AAA till AA-batteri konverterare samt litiumbatteri AAA så kommer den musen ned till 83-gram.

Permalänk
Medlem

Just ljudnivån på klickandet, hur är den på Pro Wireless? Jag har märkt att jag är tydligen väldigt känslig för högljudda möss och är på jakt efter någon vettig trådlös mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NCOM:

@SexMachine: Det är sån sjuk skillnad, att spela med acceleration är ingen höjdare... Musen är ruskigt bra och jag kommer nog aldrig gå tillbaka till trådbunden mus igen.

Har även en g305 som jag inpulsköpte på elgiganten för 399kr/mån i helgen, också en en fin mus (dock rätt tråkiga sido-knappar; ruskigt "mushy" M4&M5 samt väldigt högljudda MOUSE1 och MOUSE2.), med en AAA till AA-batteri konverterare samt litiumbatteri AAA så kommer den musen ned till 83-gram.

Jag spelar heller aldrig med acceleration. Är alltid noga med att stänga av den när jag formaterar datorn. Frågan är varför den verkar hoppat igång igen.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag tycker att den är helt underbar pga låg vikt, hög precision och batterisnål sensor.

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Master of Overkill

10/10
Bästa jag äger i mus väg, då har jag alla Logitech G series.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Fan nu vill jag med ha denna.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Tycker också att det är den bästa musen jag har testat och tro mig har gått igenom väldigt många. En länk till en montage som jag har gjort med musen.

https://www.youtube.com/watch?v=budYKGxcyN4&t=205s

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Inte den bästa musen jag provat, har fortfarande ingen favoritmus. Har provat alla vettiga möss som finns.

Har dock 2 G pro wireless atm, så kör med den mest. Har dock satt på sidogrepp då den är hal så ända ini helvete (har torra händer, svettas aldrig på händerna).

Jag väntar fortfarande på en Logitech G3 revamped med 2 sidoknappar och modern allt annat
Det har varit min dröm mus i typ 13 år ;/

Permalänk
Medlem

@Danielkm: Jag tycker att klickandet är rätt högt... G305:an är ruskigt högljudd och G Pro Wireless låter högre än G502an och G303an om du är bekant med dessa. Finns säkert lite youtube-videos på hur de låter

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=NeWRU92qMUQ i denna så kan man höra/se

Permalänk
Medlem

@NCOM: Jag har G602 om du vill prova en billigare variant. Känns lika responsiv som mina MX500, 518 och G400.

10/10, fantastisk trådlös mus.