220v tub motor som passar ikea rullgardiner

Permalänk
Medlem

220v tub motor som passar ikea rullgardiner

Hej

någon som vet någon billig men bra 220v tubmotor för rullgardiner, dom behöver passa ikeas rullgardiner
tittas på m.nu men dom är 12 eller 24v men jag vill slippa trafo. tittat en del på ebay men blir inte klokare på om dom fungerar med ikea rullgardiner.

//

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Du kommer nog inte undan trafo, sen om den sitter på eller i samband med motorn eller om den sitter i början av sladden. En så fysisk liten motor som går på 230 kan nog vara klurig att hitta. Men jag kan ha fel... det har hänt en gång

Har du kollat på Ikeas Trådfri? De har eller ska komma som batteridrivna rullgardiner.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Du kommer nog inte undan trafo, sen om den sitter på eller i samband med motorn eller om den sitter i början av sladden. En så fysisk liten motor som går på 230 kan nog vara klurig att hitta. Men jag kan ha fel... det har hänt en gång

Har du kollat på Ikeas Trådfri? De har eller ska komma som batteridrivna rullgardiner.

jo naturligtvis är det inbyggt i dom jag tittat på, det är mer att jag vill slippa en extern trafo.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

https://www.m.nu/ har en hel del prylar för att fjärrstyra rullgardiner, mm.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

@aragon hittade du någon bra motor till dina Ikea-rullgardin? Vi vill skaffa till våran också då vårt fönster är för brett för att köpa Ikea's färdiga.

Någon som vet om det går att ställa in timer på de från m.nu?

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

@aragon hittade du någon bra motor till dina Ikea-rullgardin? Vi vill skaffa till våran också då vårt fönster är för brett för att köpa Ikea's färdiga.

Någon som vet om det går att ställa in timer på de från m.nu?

jag kör dom från m.nu,
ja det går ställa timer, hur du ställer timer eller scener bero lite på vad du köper för protokoll

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.