Gigabyte bundlar moderkort med Intel Core i9-9900K överklockad till 5,1 GHz

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte bundlar moderkort med Intel Core i9-9900K överklockad till 5,1 GHz

Gigabyte släpper ett paket där de inkluderar ett moderkort med förmonterat vattenblock samt en Intel Core i9-9900K, vilken överklockats till 5,1 GHz över alla kärnor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Ja det moderkortet är liksom lite dyrt.... ehh inte ett enda X299 / X399 är dyrare
Men nice kanske få en binnad 9900k med om man oavsett tänkt köpa det moderkortet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

"kommer med ett förmonterat vattenblock som användaren kan ansluta till sitt eget vattenkylningssystem"

Behöver man ens ha en kylare? Med tanke på hur svalt Intels processorer går numera?

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

"kommer med ett förmonterat vattenblock som användaren kan ansluta till sitt eget vattenkylningssystem"

Behöver man ens ha en kylare? Med tanke på hur svalt Intels processorer går numera?

Skulle snarare våga påstå att dom är extremt varma, med ett sådant system så skulle jag nog utan problem kunna koppla ur fjärrvärmen på våran bostad på ca 100kvm (två våningar extremt dåligt isolerat) och sedan koppla in valfri highend intel cpu och klara vintern utan problem ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av norrby89:

Skulle snarare våga påstå att dom är extremt varma, med ett sådant system så skulle jag nog utan problem kunna koppla ur fjärrvärmen på våran bostad på ca 100kvm (två våningar extremt dåligt isolerat) och sedan koppla in valfri highend intel cpu och klara vintern utan problem ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Asså en 9900k i 5GHz blender är inga stora mängder W.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Skulle snarare våga påstå att dom är extremt varma, med ett sådant system så skulle jag nog utan problem kunna koppla ur fjärrvärmen på våran bostad på ca 100kvm (två våningar extremt dåligt isolerat) och sedan koppla in valfri highend intel cpu och klara vintern utan problem ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Nu blev det lite väl mycket AMD circlejerk här.

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Skulle snarare våga påstå att dom är extremt varma, med ett sådant system så skulle jag nog utan problem kunna koppla ur fjärrvärmen på våran bostad på ca 100kvm (två våningar extremt dåligt isolerat) och sedan koppla in valfri highend intel cpu och klara vintern utan problem ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Du borde ha känt ironin flöda

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Inaktiv

Kommer det inte snart en ny gen av Intels cpuer? Liksom om man betala mycket extra för marginellt bättre prestanda så är det inte roligt om man kort därefter kan köpa något bättre billigare..

Efter en googling verkar Intel gen 10 komma i december, det är ett halvår dit. Så jag ger väl paketet en tumme upp just nu. Och jag vill se mer liknande paket i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Skulle snarare våga påstå att dom är extremt varma, med ett sådant system så skulle jag nog utan problem kunna koppla ur fjärrvärmen på våran bostad på ca 100kvm (två våningar extremt dåligt isolerat) och sedan koppla in valfri highend intel cpu och klara vintern utan problem ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker du ska göra slag i saken, så kan du väl posta i tråden igen i vinter när kylan gör sig påmind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Skulle snarare våga påstå att dom är extremt varma, med ett sådant system så skulle jag nog utan problem kunna koppla ur fjärrvärmen på våran bostad på ca 100kvm (två våningar extremt dåligt isolerat) och sedan koppla in valfri highend intel cpu och klara vintern utan problem ^^

Skickades från m.sweclockers.com

antar att du är ironisk? framgick inte tydligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Du borde ha känt ironin flöda

Ja jo du samt många andra också ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd

Inte dåligt, blir man garanterad en bra OC-prolle med ett stabilt moderkort.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

... 12490 kr enbart för moderkortet. 😨

Det får ju mitt 2080 Ti-köp för 16 kkr att nästan framstå som prisvärt. Nästan.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backfeed:

... 12490 kr enbart för moderkortet. 😨

Det får ju mitt 2080 Ti-köp för 16 kkr att nästan framstå som prisvärt. Nästan.

Oj, min fattningsförmåga missade detta.

Alltså jag har inget emot svindyr hårdvara som presterar därefter, men köpa marginellt bättre hårdvara för tokmycket mer pengar är inget jag skulle göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Kommer det inte snart en ny gen av Intels cpuer? Liksom om man betala mycket extra för marginellt bättre prestanda så är det inte roligt om man kort därefter kan köpa något bättre billigare..

Efter en googling verkar Intel gen 10 komma i december, det är ett halvår dit. Så jag ger väl paketet en tumme upp just nu. Och jag vill se mer liknande paket i framtiden.

De säger att det skall komma i Q4 har jag för mig, men jag undrar verkligen om det kommer att göra det. Innan sa dem andra halvan. Beror väldigt mycket på om de lyckats knäcka 10nm kan jag tänka mig. Och när de väl har gjort det så kommer de säkert gå ut och slå på stora trumman och sitt bröst, men det har de inte gjort än. Bara antydningar till att det ordnar sig.

Skrivet av backfeed:

Det får ju mitt 2080 Ti-köp för 16 kkr att nästan framstå som prisvärt. Nästan.

Blir lite arg på dig att du lagt så mycket pengar!! ... Du är en enabler och stödjer pricehikingen.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Väldigt prisvärt, jag tar två stycken.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Blir lite arg på dig att du lagt så mycket pengar!! ... Du är en enabler och stödjer pricehikingen.

Hade inte köpt om det inte vore för att jag väntat i flera år på ett singelkort som uppfyller min krav, dvs spela i 4K @ 60 med allt på max, så trots att 16 kkr är galet mycket för ett grafikkort så var det värt det för mig. Innan dess har jag länge kört med dubbla kort, senast 2x 1080.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Så vi talar ca 18 000 kr med processorn?
Med ett RTX 2080 Ti så kommer vi raskt upp i 35 000 kr utan att ens ha spenderat pengar på datorlådan att skruva in grejorna i. Tur att minnen och SSD har blivit billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Hade inte köpt om det inte vore för att jag väntat i flera år på ett singelkort som uppfyller min krav, dvs spela i 4K @ 60 med allt på max, så trots att 16 kkr är galet mycket för ett grafikkort så var det värt det för mig. Innan dess har jag länge kört med dubbla kort, senast 2x 1080.

Ja, där var du ändå lite återhållsam och tog bara 2x1080 i stället för 2x1080 Ti :). Men hade de lanserats på samma gång så hade du väl haft 2x Ti ändå. Jag hade varit glad om jag låg på 120-144 @ 1440p när jag väl spelar PUBG, men det är en lite för stor investering. Tycker det är för jävligt att spelen är så svårdrivna. Jag hade gärna tappat lite till snygghet mot några fler FPS.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Ja, där var du ändå lite återhållsam och tog bara 2x1080 i stället för 2x1080 Ti :). Men hade de lanserats på samma gång så hade du väl haft 2x Ti ändå. Jag hade varit glad om jag låg på 120-144 @ 1440p när jag väl spelar PUBG, men det är en lite för stor investering. Tycker det är för jävligt att spelen är så svårdrivna. Jag hade gärna tappat lite till snygghet mot några fler FPS.

Hoppade över 1080 Ti helt pga att den inte nådde hela vägen fram, och två stycken hade bara varit overkill som inte gett mig något.

Men som sagt, i grund och botten är grafikkort allmänt svindyra nuförtiden, även de med relativt låg prestanda. Tråkig utveckling.

Å andra sidan är det "billigt" när jag jämför med mina arbetspolare som blåser pengar på båtar, skotrar och motorcyklar i rent underhållningssyfte.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Å andra sidan är det "billigt" när jag jämför med mina arbetspolare som blåser pengar på båtar, skotrar och motorcyklar i rent underhållningssyfte.

Det där kan bli en stor diskuttion, där man jämför upplevelser tillsammans med sina barn på semestrar och utflykter. Vad som ger dem bäst minnen som de kan ta med sig i livet.

Det finns ju FPS och Alkohol per krona. Hade velat ha en lista med kvalitetsupplevelse / krona.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Undrar om intels gen10 kommer att vara billigare än gen9.... lite som nu när gen8 är någon hundring dyrare än gen9.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hugashaka:

Undrar om intels gen10 kommer att vara billigare än gen9.... lite som nu när gen8 är någon hundring dyrare än gen9.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror på hur Zen 2 presterar

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Med denna fina utveckling av priset för tekniken så kan vi snart byta in en spretans ny Volvo V70 2019 modell mot ett stycke moderkort och processor hos Gurras bilhandel. Härliga tider!

Visa signatur

Star Citizen ❤