Permalänk
Medlem

Vattenpumpen skallrar

Hej!
För ungefär ett halvår sedan köptes min vattenpump H115i Pro RGB. Den har fungerat helt perfekt så länge jag haft den men idag märkte jag att det kom ett skallrande ljud från den. Är det något vanligt problem och hur fixar man det? Om det inte går att fixa går det att lämna tillbaka den genom garantin?

Mvh

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på att det är luftbubblor som gör det ljudet inget direkt ovanligt i AIO kylare.
Det går oftas att få bort om du lutar/vänder på datorn i olika vinklar/sidor med pumpen igång oftas räcker det att se till att kylaren är högts ett tag men ibland kan det behövas vridas o vändas lite så man får luften att flytta på sig en bit för att sen vända så kylare är högst o luften går upp till den.

Se bara till att du INTE har HD igång dvs snurrandes då dessa inte gillar att man vrider o vänder på burken SSD funkar dock bra då dom ej har snurrande skivor.
Så dra ur strömkabeln till HD och har du windows på en HD så kan du alltid starta datorn och den visar felmeddelande men datorn/pumpen är igång, alternativt gå in i bios/uefi innan datorn försöker ladda nåt OS.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Okej, tack! Ska testa!