Star Wars Jedi: Fallen Order – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Efter The Last Jedi och EA:s tidigare Star Wars alster så är förväntningarna extremt låga.
Men jag blir gärna positivt överraskad.

Mera "Kotor/Dark Forces" och mindre (typ inget alls) "The Force Unleashed" bara...

Word, efter Last Jedi ska det mycket till innan jag lägger en krona på SW relaterade saker igen!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av magma86:

Använder du mods eller dylikt? Spelade precis klart dark forces I med DarkXL-modden som fungerar ypperligt (några enstaka buggar här och där men spelbart).

Ingen direkt modd, men gjorde en del ändringar i config-filen.kommer inte ihåg exakt, men upplösning var 2560x1440 och lite sånt.

Dark Forces II har jag installerat en inofficiell patch och sen bara trixat runt med inställningarna in game.

Båda är riktigt bra spel! 😁

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Relik 📜

Nedräkning nu! Det kommer ju en trailer, men vad mer? Jag ber till allt som är heligt att det här blir ett bra spel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Jag hoppas innerligt på både trailer och lite gameplay. Att hoppas på mycket gameplay är dåraktigt, men åtminstone en munsbit för att spä på hypen hade varit fint som snus!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Börjar bli så sjukt trött på multiplayerspel. Vill ha ett singleplayerspel med bra story så är jag nöjd

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av CubaCola:

Börjar bli så sjukt trött på multiplayerspel. Vill ha ett singleplayerspel med bra story så är jag nöjd

EA hävdar ju bestämt att det är SP som gäller hela vägen in i kaklet i alla fall! Så får vi se..
https://twitter.com/EAStarWars/status/1116917677115760640

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Kan bli intressant i och med att Respawn har en del talang för bra single player, i och med hur bra titanfall 2 var där, men vi får se vad som släpps.

Permalänk
Medlem

Disney har förstört Star Wars för mig så är inte taggad alls. Varje film sedan Disneys upphandling har blivit sämre och sämre och sämre; och EA spelen har ju inte varit mycket bättre. Tror inte detta spel kommer bli något annat än ett spel som går rakt ner i sopptunnan. Jag kommer läsa en recension på det när det kommer men det är allt jag kommer att göra.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

"This is a Jedi fantasy story game!" Berättelse, inget multiplayer-fjanteri, nu är jag taggad! Bring it on!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Relik 📜

Haha, "no microtransactions" drar ned högsta jublet hittills.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮

De ska introducera en hel del nya planeter i Jedi: Fallen Order. Det kan man tolka som att vi får färdas mellan ett flertal olika planeter i spelet. Nice!

Allt som visas i trailern körs i spelmotorn.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett spel likt Jedi Academy, men utan de bedrövliga "övningsuppdragen".
Gillar!!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Man spelar en ung man vid namn Kal som har jedi-krafter, men som ännu inte avslöjat sina krafter när spelet börjar. Skådespelaren som spelar Kal spelar en Joker-liknande karaktär i tv-serien Gotham. Han är grymt bra där, hoppas han kan överföra det till att få en digital karaktär att kännas levande.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Detta kan ju bli riktigt trevligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker det spelet ser intressant ut, det enda är att jag inte förstår hur jag ska ha tid att spela det?

Permalänk
Medlem

Jag tackar hellre ja till ett singelplayer äventyr än ett förstört multiplayer Battlefront (III) 2019.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Det här är nya så kallade Purge Troopers i Fallen Order. Gissningsvis kommer de bli extra kniviga motståndare under spelets gång. Börjar tagga till en del ändå, kan bli riktigt bra det här!

Jämfört med Stormtroopers, som enligt Stig Amundsen ska bita i gräset med en enda träff med ljussabeln, ska Purge Troopers erbjuda riktigt tufft motstånd.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Spelets släpps den 15:e november till Xbox One, Playstation 4 och PC!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Kollade trailern ny, hypar lite smått redan.
Blir spelet bra så blir det ett köp

Permalänk
Medlem

Lite hypad är man faktiskt! Spännande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Lyxfällan 🎮

I slutet på trailern står det också "Rendered in Unreal Engine", så Jason Schreier visar sig återigen ha pålitliga källor i spelindustrin.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

I slutet på trailern står det också "Rendered in Unreal Engine", så Jason Schreier visar sig återigen ha pålitliga källor i spelindustrin.

Dom erkände väl själva på reddit innan honom

Permalänk
Medlem

Jag känner mig inte så taggad ännu. De har bara visat en trailer med en massa cutscenes.
Dessa betyder 0 i slutändan för det är ett spel och inte en film. Visst, det kan säga om det har bra story eller ej, men om de inte har gameplay att backa upp det så spelar det ingen roll.

Snackar vi Jedi knight , force unleashed eller något annat? De verkar inte ha sagt eller visat någonting om det.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Swedman18: Jasså? Jag hänger inte på reddit, så har dålig koll på det, men hade inte läst något om det innan Schreier skrev om det på Twitter. Men hur som helst, att utvecklarna får jobba med de verktyg som lämpar sig för deras behov känns betryggande för mig

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Spelets släpps den 15:e november till Xbox One, Playstation 4 och PC!

de har inget gameplay att visa upp ännu men ska släppa om 6 månader... låter som ea alright

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@femkantig: Min gissning är att de kommer visa gameplay under E3, att Disney ville ha själva avtäckandet under Star Wars Celebration är inte så konstigt. Respawn kan det här med spelmekanik, så jag har goda förhoppningar om att de lyckas på den fronten med Fallen Order.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Kommer detta vara canon?

Det här kan bli väldigt bra faktiskt, speciellt då det är Respawn som utvecklar det. Längesen man har köpt ett renodlat single player spel (Fallout 4 sist tror jag det var), och jag hoppas innerligt att det blir något liknande KOTOR eller Jedi Knight-serien!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Icte: de sade inget specifikt om det är kanon, men med tanke på att det visas upp under Star Wars Celebration och att en representant från Lucasfilms narrativa avdelning jobbat med manusförfattarna hos Respawn är det ganska sannolikt att det faktiskt är kanon. Blir intressant med tanke på Rian Johnsons nya trilogi, de ska ju introducera flera nya planeter i Jedi: Fallen Order, om spelet är kanon skulle dessa planeter kunna vara med i den nya filmtrilogin.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas