Är ni taggade på Jedi: Fallen Order?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberspace
Registrerad
Apr 2008

Svårt läge. Gillar SP men har svårt för Disneys politik så det blir troligen bojkott form min sida. Vill inte behöver tumma på mina principer...

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skrivbordet
Registrerad
Sep 2017

Varför skall allting vara mellan ep3 och 4? Vi har alltså redan 2 filmer som utspelar sig där, och story mode Battlefront 2, är visserligen mycket intressanta stories man kan göra där men det blir för uttjatat, vore nice om man släppte ett spel som utspelar sig under the Old Republic (som inte är ett MMO...)

iMac - Xbox One S - iPad - iPhone 7+ - Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Om Lightsaber combat inte kan komma över Jedi Academys Nivå så behöver Dem inte enns försöka.

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/bench/kf0pzs/1
Radeon Vega64.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Dec 2011

EA lär väl slakta detta med som vanligt.

[Datorlåda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [Mobo: ASRock x470 Taichi] [CPU: Ryzen 2700x] [CPU-kylning: EKWB Phoenix 360] [Minne: 32 GB 3200 MHz CL15] [GPU: MSI GTX 1080 Seahawk X 2088 MHz/11 GHz] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: AOC AGON AG352UCG] [Ljudkort: Soundblaster ZxR] [Högtalare: Edifier S530D] [Hörlurar: Sennheiser HD 599]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tjörn
Registrerad
Dec 2008

Kommer endast spela pga ögongodiset i grafiken, hoppas Unreal kan se lika snyggt ut som Frostbite.

• Ryzen R7 1700 + Celsius S24 • G.Skill FlareX 16gb @ 3200Mhz • 250GB SSD + 2TB HDD • Gigabyte GA-AB350-Gaming 3 • Palit GTX 1080Ti Jetstream • EVGA G2 Supernova 650w • Corsair K70 RGB Brown • Steelseries Rival 300 •
• Beyerdynamic DT 770 Pro 80Ω • NZXT S340 Elite Black • Predator XB271HU •

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av loevet:

I slutet på trailern står det också "Rendered in Unreal Engine", så Jason Schreier visar sig återigen ha pålitliga källor i spelindustrin.

Undrar om spelet släpps med Unreal Engine istället för Source Engine som Titanfall/2 och Apex "?"
Kanske släpps till Epic Store med?

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@ExcZist: ja eftersom det står att de använder Unreal Engine lär de i byta nu, med tanke på att det ska släppas i november. Angående Epic Store: efter kontroverserna med Battlefront 2 lär Disney vilja undvika ytterligare kontroverser så mycket som möjligt, och att bli exklusiva till Epic Store skulle definitivt vara något kontroversiellt Men å andra sidan, ett spel som Jedi: Fallen Order skulle vara en lockande exklusivitet för Epic/Tencent. Hoppas att de gör spelet tillgängligt i alla digitala butiker!

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av loevet:

@ExcZist: ja eftersom det står att de använder Unreal Engine lär de i byta nu, med tanke på att det ska släppas i november. Angående Epic Store: efter kontroverserna med Battlefront 2 lär Disney vilja undvika ytterligare kontroverser så mycket som möjligt, och att bli exklusiva till Epic Store skulle definitivt vara något kontroversiellt Men å andra sidan, ett spel som Jedi: Fallen Order skulle vara en lockande exklusivitet för Epic/Tencent. Hoppas att de gör spelet tillgängligt i alla digitala butiker!

Jo skulle vara bra om spelet fanns på andra butiken men såg nu att man kan förboka spelet på Origin
Jo Battlefront 2 var ju mest snyggt att titta på haha
Jag gillade dock det första Battlefront som var innan, spelar det än till och från med Bots då spelarna gick över till Battlefront 2 och ser ut som de spelar det spelet än
Jag funderar dock över om spelare kommer hata detta spelet mer om det släpps hos Epic store för de hatar ju EA ?
Trodde Disney var bästa vänner med EA då youtubers säger att Disney förstör Star Wars?

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@ExcZist: Haha, jag använder EA Origin så sällan att jag faktiskt tillfälligt hade glömt bort den Som EA:s egna spelbutik kommer Jedi: Fallen Order så klart sannolikt vara exklusivt för den. Något trist eftersom jag inte tycker att Origin är särskilt bra, men om spelet blir bra är det inte hela världen att jag får starta spelet via Origin istället för en annan launcher.

Star Wars-fans hat mot Disney förstår jag inte riktigt. Om man ogillar The Last Jedi kan man ogilla den, men en dålig film ska inte fälla ett helt mediahus och allt annat bra de faktiskt gör. Och om man ogillar vad EA gjorde med Battlefront 2 ska man ogilla EA för det, inte Disney. Men Youtubes och internets hat mot diverse saker är sällan helt logiskt och vettigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Aug 2010

14:99€ för att låsa upp ljussabeln

ThermalTake Core P5 - ASUS Z390-F Strix - 16Gb DDR4 2400Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Trädvy Permalänk
Moderator, Testpilot
f.d. Dinoman 🦖
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002

För er som har tröttnat lite på Star Wars på senare år men som fortfarande har en grundläggande kärlek och uppskattning för franchisen så kan jag varmt rekommendera brädspelen X-Wing Miniatures game och Star Wars Armada för lite rymdkrig och Star Wars Imperial Assault för lite RPG.

Skickades från m.sweclockers.com

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Tannhäuser Gate
Registrerad
Sep 2003

Att det är helt och hållet singleplayerorienterat ger mig lite hopp. Är försiktigt optimistisk!

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Behöver se gameplay innan jag yttrar mig.

Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2008

Så länge spelet är bättre än filmerna så är det ju intressant :D.

Acer Aspire vn7-591
Playstation 4
I7 3820 @ ~ 4.5 - GTX 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Holsbybrunn
Registrerad
Okt 2011

Härligt med singleplayer, det göra alldeles för mycket multiplayer nu för tiden. Nu kan dom satsa ett bra narrativ och ett bra gameplay.
Jag ser verkligen fram emot det. Hoppas också som någon skrev ovan att dom lyckas komma upp i nivå (helt över) ljussabelstriderna (lät skumt på svenska) i Jedi Academy, för där var det grymt bra. Spelar det fortfarande ibland bara för sabelstriderna.

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westeros, Sverige
Registrerad
Nov 2007

"action adventure" , inte rpg? Hm, kan bli pass. Storydrivna spel på räls är inte riktigt min grej.

Lekmaskinen: Sandy Bridge dator || Surfplattan: Surface Pro 4 || Fabbeluren: Nokia 7 Plus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Värmdö
Registrerad
Feb 2007

Magin har sakta men säkert dött med tiden, men lär väl lira det här i brist på annat och blir föthoppningsvis positivt överraskad. Modernisering av något gammalt välbeprövat har däremot en större sannolikhet att floppa än att bli succé. Det brukar gälla det mesta.

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Icte:

Kommer detta vara canon?

Det här kan bli väldigt bra faktiskt, speciellt då det är Respawn som utvecklar det. Längesen man har köpt ett renodlat single player spel (Fallout 4 sist tror jag det var), och jag hoppas innerligt att det blir något liknande KOTOR eller Jedi Knight-serien!

Borde vara canon.

Bortsett från filmerna brukar gränsen mellan canon och legends vara media publicerat efter och innan Disneys köp av Star Wars, med undantaget att Clone Wars också är canon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av PHJ:

Åh, TIE Fighter.. <3 Det är verkligen uppe i topplistan all-time av spelupplevelser för mig, tillsammans med typ första Civilization (till Amigan)

Vi hade varit BFF som barn 😁

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

EA håller i rodret VAD kan gå fel

Släng in lite betalväggar sen är vi på rätt väg. "to progress to next stage you must first unlock it with a small fee of 20$"

Ryzen 1700 @ 3.9ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@Aka_The_Barf: EA har ju gått ut på Twitter med att de inte ska ha mikrotransaktioner eller loot-lådor i spelet, och att det inte ska tillkomma i efterhand, så de har mer eller mindre förhindrat sig själva från att kunna göra det nu.

https://twitter.com/EAStarWars/status/1116917677115760640

https://twitter.com/EAStarWars/status/1116838075915804673

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2019

@loevet: SJW Moments in Star Wars: The Last Jedi. https://www.youtube.com/watch?v=gP1AfTxMTA4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

"Story trailer" visar inget om storyn. Meningslös trailer.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@Mawux: Hmm, missar jag något här? Videon har inget med vare sig SJW eller The Last Jedi att göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2019

@loevet: Sorry, uppdaterat länken nu. Han är väl inte helt objektiv men det kan ge en uppfattning om vad många ser som problematiskt med filmen.

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@Mawux: mina problem med The Last Jedi har inget med karaktärers kön eller etnicitet att göra. Leia, Rey, Lando, Finn med flera är alla jättebra karaktärer. Eller, de var det i originaltrilogin och The Force Awakens, vilket talar sitt tydliga språk för hur The Last Jedi helt enkelt är en dålig Star Wars-film.

Karaktärerna hanteras dåligt, handlingen är rörig och dåligt temposatt, humorn är åt helvete för mycket och malplacerad, det finns gott om scener som saknar syfte för filmen som helhet, med mera. Tycker Red Letter Medias genomgång sätter fingret på många dumheter i The Last Jedi som gör det till en dålig film, och kön och etnicitet har inget med det att göra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av loevet:

@Aka_The_Barf: EA har ju gått ut på Twitter med att de inte ska ha mikrotransaktioner eller loot-lådor i spelet, och att det inte ska tillkomma i efterhand, så de har mer eller mindre förhindrat sig själva från att kunna göra det nu.

https://twitter.com/EAStarWars/status/1116917677115760640

https://twitter.com/EAStarWars/status/1116838075915804673

Bara för att dom säger det betyder inte att dom inte kan bryta det. Kan alltid komme med "just då visste vi inte att" " vår representant hade missupfattat" ja listan på ursäkter kan göras lång...företag är sällan ärliga om vittrinen på pengar känns av.

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@Aka_The_Barf: nej visst är det inte omöjligt, men om de skulle bryta mot något de gick ut med inför presentationen av en flaggskeppstitel skulle de orsaka massiva kontroverser. Tror inte EA är särskilt sugna på det efter Battlefront 2 (och Disney är nog ganska bestämda med att de inte får skita i det blå skåpet igen på det sättet). I just det här fallet känns det som att ganska mycket talar för att vi faktiskt får ett single player-äventyr i Star Wars-universumet, och inget pay to win-lotteriäventyr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Gav nästan totalt upp på Star Wars efter Attack of the Clones så näe, trailern gjorde ingenting för mig heller. Hade som liten alltid hållit Star Wars-världen i väldigt hög beaktning vad gäller design, varelser, atmosfär och liknande, men efter Mass Effect insåg jag att jag inte längre behövde den. The Force Awakens gillade jag mest bara för att JJ Abrams lyckats bra med att fånga 70-talskänslan från originalfilmerna. Likt Pokemon är Star Wars för mig nu bara nostalgi, allt utöver de 151 originalmonstrena eller sådant som fanns i originaltrilogin intresserar mig föga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av loevet:

@Aka_The_Barf: nej visst är det inte omöjligt, men om de skulle bryta mot något de gick ut med inför presentationen av en flaggskeppstitel skulle de orsaka massiva kontroverser. Tror inte EA är särskilt sugna på det efter Battlefront 2 (och Disney är nog ganska bestämda med att de inte får skita i det blå skåpet igen på det sättet). I just det här fallet känns det som att ganska mycket talar för att vi faktiskt får ett single player-äventyr i Star Wars-universumet, och inget pay to win-lotteriäventyr.

jag tror det när jag ser det.