AMD "Gonzalo" med Zen 2 och Navi för framtida spelkonsol i ny revision

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

AMD "Gonzalo" med Zen 2 och Navi för framtida spelkonsol i ny revision

Kodnamnet "Gonzalo" från AMD är på tapeten igen. Den här gången i en senare revision, som ser ut att bjuda på åtta Zen 2-kärnor i upp till 3,2 GHz för nästa generations spelkonsoler.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

8 Zen-kärnor i en konsol är helt sinnessjukt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Feb 2010

Låt oss glömma förfärliga Jaguar, även om det ironiskt i djurrike är ett snabbt kattdjur.

Lian Li Alpha 550X - MSI X99A GODLIKE Gaming - i7 6850K - 32GB@3000Mhz - Gigabyte RTX 2080 OC - 1TB Samsung 970 EVO M.2 - Samsung 860 1TB + Samsung 830 512GB - 12TB HD - EVGA SuperNOVA G2 750W

Playstation 4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004

ska bli kul att se vad utvecklarna kan åstakomma med den kraften som kommer med de nya konsolerna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013

Blir ju en ordentlig boost på CPU-sidan för nästa generation då om detta stämmer. Goda nyheter för alla tror jag när utvecklare får mer pulver att leka med

Då kanske nästa generation inte blir strypa till 30fps pga sin CPU då heller, utan blir mycket mer ett högst medvetet val beroende på hur högt man skalar Grafiken istället. Kan ju båda gott för konsolspelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i7 3770K@4.2Ghz | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Palit GTX 1080 Ti Super Jetstream | PSU: EVGA Supernova G2 750W | TGB: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2008

Man kanske inte skall ta ut i förväg innan man sett vad det innebär även om det skulle vara 8 st Zen kärnor..

Dell U2311H
[ FD R3 Black ][ Asus P8Z77- V Deluxe ][ I5 3570K ][ Noctau NH-D14 ][ Corsair Vengeance 16GB LP 1600 ][ Crucial M4 128 GB ]
[ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Asus DRW-24B5ST ][ BeQuiet E9CM 680W ] [ Asus STRIX GTX 970 OC 4GB ]
[ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB & Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Raw Rubberized ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2003

Mycket trevligt att AMD lyckas tillhandahålla så pass bra och billiga kretsar att prestandan lyfts i konsolerna. Det ger fina eftereffekter även på PC-marknaden.

Ser fram emot skiftet och vad det innebär i det stora hela 8 Zen-kärnor är ju rätt nice.

System: CPU: 4790K, MB: Asus Z97-A, Memory: 16GB DDR3, GPU: 1x GTX 1070

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jan 2002

Låter riktigt lovande och ett rejält prestandahopp från dagens generation av Xbox och Playstation. Intressant att se vad som presenteras vid E3 med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2010

Innebär det att 60fps blir standard i next gen konsolerna?

Gammal gubbe

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Näbbdjuret:

Innebär det att 60fps blir standard i next gen konsolerna?

Man kan ju alltid hoppas, Xbox one x klarar 60fps i vissa titlar. Men det hade varit trevligt om alla spelen gick i 60fps eller iaf var valbart som nu om man vill köra grafiskt eller prestanda läge(dock enbart några titlar)

Hursomhelst så betyder detta mer pengar in i AMD’s utvecklings kassa och att dom kan konkurrera hårdare senare mot nVidia och Intel förhoppningsvis. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 128gb / Timecapsule 3TB / Ipad Air 2 / Apple Watch 42mm

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Näbbdjuret:

Innebär det att 60fps blir standard i next gen konsolerna?

Hade MS och Sony haft detta som krav att minst nå 60 FPS så hade vi redan haft det med dagens konsoler. Men spelen hade blivit fattigare innehållsmässigt. Jag hoppas verkligen att detta är ambitionen för plattformarna och de som utvecklar för dessa.

Något mer jag hoppas är att iallafall MS arbetar för att fler ger nativt stöd för mus och tangentbord i spel. Inget som påverkas av val av processor och grafiklösningar men ändå något jag gärna vill se att det satsas mer på.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Näbbdjuret:

Innebär det att 60fps blir standard i next gen konsolerna?

Spelar nog ingen roll vilken hårdvara som sitter i maskinerna då dom flesta utvecklare väljer att kruta på med grafiskt lullull istället för högre fps. Hoppas iaf att man får välja mellan 1080p 60 fps eller 4k 30 fps.
Det jag hoppas mest på dock är att maskinen är tyst, PS4:an kan ju varva upp rejält vid vissa spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av anders190:

Hade MS och Sony haft detta som krav att minst nå 60 FPS så hade vi redan haft det med dagens konsoler. Men spelen hade blivit fattigare innehållsmässigt. Jag hoppas verkligen att detta är ambitionen för plattformarna och de som utvecklar för dessa.

Något mer jag hoppas är att iallafall MS arbetar för att fler ger nativt stöd för mus och tangentbord i spel. Inget som påverkas av val av processor och grafiklösningar men ändå något jag gärna vill se att det satsas mer på.

Skickades från m.sweclockers.com

är inte grejen med konsol att man föredrar handkontroll över mus och tangentbord?

att spela med mus och tangentbord annat än mot PC spelare ser i vart fall jag som fusk att likställa med aimbot eller wallhack

▪ i7-3770 - P8Z77-I Deluxe - 8 GB DDR3 - MSI R9 290 Gaming 4 GB
▪ Acer Helios 300 - i5-7300HQ - GTX 1060 6gb - 8GB DDR4
▪ Nintendo Switch - Galaxy S7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av htbtoma:

är inte grejen med konsol att man föredrar handkontroll över mus och tangentbord?

att spela med mus och tangentbord annat än mot PC spelare ser i vart fall jag som fusk att likställa med aimbot eller wallhack

Jag tror den stora grejen med konsol är att alla inte har budget till en speldator.

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | EVGA GTX 1080 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av htbtoma:

är inte grejen med konsol att man föredrar handkontroll över mus och tangentbord?

att spela med mus och tangentbord annat än mot PC spelare ser i vart fall jag som fusk att likställa med aimbot eller wallhack

Aldrig fel med fler möjligheter att spela trots allt. Borde även möjliggöra mer genomtänkt stöd för PC-versionen av samma spel då utvecklarna redan från början behöver ha kontrollmöjligheter i form av mus och tangentbord i åtanke när spelen utvecklas.
Bara att separera spelare som kör med handkontroll och tangentbord+mus. Finns folk som fuskar med adaptrar redan idag. Ger man generellt stöd så är har alla samma möjligheter. Mus och tangentbord kostar ändå inte så mycket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Titta bara på dom nya demon med ny grafik på Youtube. Fy fan säger jag bara man kan knappt se skillnad på verklighet och animerat så snyggt är det och ja 60fps kommer bli standard lika så 4k uhd. Ps5 kommer vara 8k ready vad jag har hört.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Ps5 blir nog min slutliga övergång från PC till konsoll när det gäller gaming.

Har tröttnat i och med höga priser och försumbar skillnad i upplevelse.

Ps Jag behöver inte mer än 60fps.

"Whether you think you can or you can't, you're right!"

I7 4790K @ 4,8ghz, Corsair 110i GT, Titan X Maxwell, 32 Gb 1600 Mhz RAM, 2 st 256 SSD i RAID0 för spel, 512 gb SSD systemdisk., Tascam US-2000 ljudkort. Skärm: Philips BDM4065UC 40" 4k.

+ Massa andra datorer i varje hörn av huset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018

Spelkonsoler är inte alls intressant längre, då de förr alltid var lite före PC-marknaden i prestanda, medans nu istället så är nya generationens spelkonsoler som typ en 4 år gammal PC.

edit: Inte intressant ur ett hårdvaru-perspektiv ska jag tillägga, sedan är det ju enbart de där titlarna som bara finns på respektive konsol som lockar.

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG278Q 27" 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av CubaCola:

Spelkonsoler är inte alls intressant längre, då de förr alltid var lite före PC-marknaden i prestanda, medans nu istället så är nya generationens spelkonsoler som typ en 4 år gammal PC.

edit: Inte intressant ur ett hårdvaru-perspektiv ska jag tillägga, sedan är det ju enbart de där titlarna som bara finns på respektive konsol som lockar.

Före PC-marknaden i prestanda? Hur?

"Whether you think you can or you can't, you're right!"

I7 4790K @ 4,8ghz, Corsair 110i GT, Titan X Maxwell, 32 Gb 1600 Mhz RAM, 2 st 256 SSD i RAID0 för spel, 512 gb SSD systemdisk., Tascam US-2000 ljudkort. Skärm: Philips BDM4065UC 40" 4k.

+ Massa andra datorer i varje hörn av huset.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av serverfel:

Före PC-marknaden i prestanda? Hur?

Fram till millenieskiftet ungefär, PC som spelplattform var sämre under 80- samt ungefär första halvan av 90-talet. I och med 3dfx Voodoo, Windows 95 och utvecklingen där ifrån började PC som spelplattform dra iväg rejält. Typ.

Dock kommer man väldigt långt med dagens konsoller. De av oss som "måste" ha 100+ FPS i höga upplösningar är en minoritet. Sedan kommer säkert xCloud och Stadia kunna ta över. Fungerar dessa tjänster lika bra som när exempelvis Google visade upp Stadia förra månaden så kommer smidigheten göra att många vanliga konsumenter och spelare väljer dessa lösningar istället.

Framtiden lär visa vart vägen leder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tellus
Registrerad
Dec 2004

Rent hårdvarumässigt ligger konsolerna efter, men det är inget man bryr sig om när man spelar God of War eller Horizon Zero Dawn. En standard TV med 4K/1000nits HDR med ett stycke PS4 Pro och du är guld!

Samma med PS5, dubbla terraflop osv är skitsamma när de kränger ut spel som är vackrare än man ens hade fantiserat om. Optimering är hela poängen, med snygga "fusk" kommer man långt fast hårdvaran är "klen" och så har det alltid varit. Att då jämföra hårdvaran rakt av är inte så smart, då det verkligen inte målar ut hela bilden. När man sitter i soffan och spelar äventyrsspel i storformat tänker man inte ens på bilder per sekund, utan mera "jävlar vilken fett boss, hur ska jag sänka han?"

Inte ens samma målgrupp till de som köpt pewdiepies kontorsstol, pantat farsans aktier och köpt ett svindyrt grafikkort från nvidia, stirrar in i sina dubbla 24" och skriker i sitt headset. Där vill man nog ha sina 120hz och skulle inte klara en dag utan mus/tangentbord.

Så varför envisas folk med att sitta och jämföra päron och äpplen?

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av anders190:

Fram till millenieskiftet ungefär, PC som spelplattform var sämre under 80- samt ungefär första halvan av 90-talet. I och med 3dfx Voodoo, Windows 95 och utvecklingen där ifrån började PC som spelplattform dra iväg rejält. Typ.

Dock kommer man väldigt långt med dagens konsoller. De av oss som "måste" ha 100+ FPS i höga upplösningar är en minoritet. Sedan kommer säkert xCloud och Stadia kunna ta över. Fungerar dessa tjänster lika bra som när exempelvis Google visade upp Stadia förra månaden så kommer smidigheten göra att många vanliga konsumenter och spelare väljer dessa lösningar istället.

Framtiden lär visa vart vägen leder.

Åååååh nej! Men ändå har du lite rätt. Ja under första halvan av 80 talet kanske, och ändå inte. Du hade aldrig kunnat köra ett spel som exempelvis kings quest på ett nes, även om grafiken såg bättre ut hade pc bättre/mer mångsidig cpu och mer Ram generellt. För att inte tala om större spel. Så även om spelen var mindre färggranna till en början, så var de mer avancerade vill jag minnas. När vga/sound blaster kom så va där ingen återvändo. Jag kan inte minnas någon konsoll som körde Wolfenstein3d som en pc 1992. Doom kom 1994, och sopade mattan med allt annat. Så nej.

Däremot så hade Amigan ett övertag runt 87-89 typ. Kan ha fel.

Men jag tycker inte du har helt fel. Konsollerna var skitbra på det hårdvaran va designad för. Typ scrolling/paralax scrolling samt hantering av Sprites. Musiken lät åsså bättre än adlib som de flesta hade iom Soundblaster. Pc speakern va ju skit.

Jag minns hur sonic fick mig att höja på ögonbrynen, exempelvis.

Men redan då spelade jag på pc. Och en flygsimulator va ju omöjligt på en megadrive med samma djup som exempelvis f-19 stealth fighter. Även om det spelet var rätt så fjuttigt rent grafiskt.

Men nu så snackar jag om äpplen mot bananer, och det kanske inte är rätt att jämföra något som kostade 200$ mot något som gick på 1500-3000$.

Skickades från m.sweclockers.com

"Whether you think you can or you can't, you're right!"

I7 4790K @ 4,8ghz, Corsair 110i GT, Titan X Maxwell, 32 Gb 1600 Mhz RAM, 2 st 256 SSD i RAID0 för spel, 512 gb SSD systemdisk., Tascam US-2000 ljudkort. Skärm: Philips BDM4065UC 40" 4k.

+ Massa andra datorer i varje hörn av huset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Bladenr1:

Titta bara på dom nya demon med ny grafik på Youtube. Fy fan säger jag bara man kan knappt se skillnad på verklighet och animerat så snyggt är det och ja 60fps kommer bli standard lika så 4k uhd. Ps5 kommer vara 8k ready vad jag har hört.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer både 4k och 60fps bli standard? Jag tror det när jag ser det.. jag tror mer på att 1080p60fps och 4k30fps blir valbart i så fall.

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av ClintBeastwood:

Kommer både 4k och 60fps bli standard? Jag tror det när jag ser det.. jag tror mer på att 1080p60fps och 4k30fps blir valbart i så fall.

Med 60fps 4k inom räckhåll och även standarder som Freesync för TV så lär ju spelen ta hänsyn till det i alla fall,
kanske kan en del spel direkt spelas på nästa generation med bättre grafik och fps
- men just fps kan ju idag vara hårdkodat i spelen av många orsaker idag, det kanske blir bättre på den fronten.

Jag antar att gissningar på prestanda är ganska bra då även sony/MS måste köpa det som faktiskt kan levereras av AMD.
Det handlar kanske mest om vem som vågra vänta längst och Sony väntar nog tills de har lagom många releasespel att knocka MS med
de kommer inte på E3 och släpper inga spelnyheter förrän de är klara.

Känner sig MS säkra på att sony inte kan vänta 6 månader och få en bättre plattform så kommer de släppa nyheten direkt,
de kör samma gissningslek som oss, fast med bättre underlag från AMD och chiptillverkare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av ClintBeastwood:

Kommer både 4k och 60fps bli standard?

Givetvis inte, hade varit helt idiotiskt att alltid ha den grafiska begränsningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av serverfel:

Åååååh nej! Men ändå har du lite rätt. Ja under första halvan av 80 talet kanske, och ändå inte. Du hade aldrig kunnat köra ett spel som exempelvis kings quest på ett nes, även om grafiken såg bättre ut hade pc bättre/mer mångsidig cpu och mer Ram generellt. För att inte tala om större spel. Så även om spelen var mindre färggranna till en början, så var de mer avancerade vill jag minnas. När vga/sound blaster kom så va där ingen återvändo. Jag kan inte minnas någon konsoll som körde Wolfenstein3d som en pc 1992. Doom kom 1994, och sopade mattan med allt annat. Så nej.

Däremot så hade Amigan ett övertag runt 87-89 typ. Kan ha fel.

Men jag tycker inte du har helt fel. Konsollerna var skitbra på det hårdvaran va designad för. Typ scrolling/paralax scrolling samt hantering av Sprites. Musiken lät åsså bättre än adlib som de flesta hade iom Soundblaster. Pc speakern va ju skit.

Jag minns hur sonic fick mig att höja på ögonbrynen, exempelvis.

Men redan då spelade jag på pc. Och en flygsimulator va ju omöjligt på en megadrive med samma djup som exempelvis f-19 stealth fighter. Även om det spelet var rätt så fjuttigt rent grafiskt.

Men nu så snackar jag om äpplen mot bananer, och det kanske inte är rätt att jämföra något som kostade 200$ mot något som gick på 1500-3000$.

Skickades från m.sweclockers.com

Såg nu att jag läste ditt inlägg fel imorse, prestanda har nog PC även på den tiden varit bättre. Sett till helheten så gav konsollerna väldigt mycket både visuellt och grafiskt mot PC's. Du hade alltid bra grafikmöjligheter, speciellt med 16-bitsgenerationen, och även musik och ljud (undantaget Sega Mega Drive i mitt tycke, även om fisljuden har sin nostalgiska charm med så många år senare). Hade man en rejäl budget kunde man få riktigt vassa och snabba datorer även då men jag ser det först som just när Voodoo-korten kom men även senare när Geforce dök upp på marknaden som PC som plattform på allvar drog ifrån, framförallt också prestandamässigt. Soundblaster var gigantisk, natt och dag om man hade en sådan. Innan dess var det lite väl mycket PC-speaker ljud... och då är ljudkretsarna i spelkonsollerna samt i Amiga och Ataris betydligt vassare. Processorutvecklingen och prestandan man fick ur drog iväg rejält i mitten av 90-talet.

Sen kan man förstås också jämföra spel och så fram och tillbaks. Fanns 3D-spel på PC som även innan Voodoos ankomst var riktigt vassa, både sett till polygonantal men också till vad som var möjligt på den tiden. Men Voodoo var ju också en sån där natt och dag-grej.

Underbara tider, även om mycket är bättre idag så var spel och datorer på den tiden på många vis mycket intressantare. Det hände väldigt mycket, utvecklare som riktigt satsade på att klämma ur allt som var möjligt med den hårdvara och budget som fanns.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av anders190:

Såg nu att jag läste ditt inlägg fel imorse, prestanda har nog PC även på den tiden varit bättre. Sett till helheten så gav konsollerna väldigt mycket både visuellt och grafiskt mot PC's. Du hade alltid bra grafikmöjligheter, speciellt med 16-bitsgenerationen, och även musik och ljud (undantaget Sega Mega Drive i mitt tycke, även om fisljuden har sin nostalgiska charm med så många år senare). Hade man en rejäl budget kunde man få riktigt vassa och snabba datorer även då men jag ser det först som just när Voodoo-korten kom men även senare när Geforce dök upp på marknaden som PC som plattform på allvar drog ifrån, framförallt också prestandamässigt. Soundblaster var gigantisk, natt och dag om man hade en sådan. Innan dess var det lite väl mycket PC-speaker ljud... och då är ljudkretsarna i spelkonsollerna samt i Amiga och Ataris betydligt vassare. Processorutvecklingen och prestandan man fick ur drog iväg rejält i mitten av 90-talet.

Sen kan man förstås också jämföra spel och så fram och tillbaks. Fanns 3D-spel på PC som även innan Voodoos ankomst var riktigt vassa, både sett till polygonantal men också till vad som var möjligt på den tiden. Men Voodoo var ju också en sån där natt och dag-grej.

Underbara tider, även om mycket är bättre idag så var spel och datorer på den tiden på många vis mycket intressantare. Det hände väldigt mycket, utvecklare som riktigt satsade på att klämma ur allt som var möjligt med den hårdvara och budget som fanns.

Håller med. Det va helt otroligt hur mycket som hände på så kort tid! Tänk att det bara va 3 år mellan doom och Quake!?

Det var en spännande tid att leva i. Och det var dyrt att vara Pc-gamer. Men jag minns att det var just PC som plattform som samlade alla och fick dem att tappa hakan. Alla vännerna ville ju sitta hos dem med pc och bara spela det senaste inom teknik.

Men Doom var nog spelet som satte sista spiken i kistan på de andra plattformarna. Tog konsollerna lång tid att komma ikapp.

"Whether you think you can or you can't, you're right!"

I7 4790K @ 4,8ghz, Corsair 110i GT, Titan X Maxwell, 32 Gb 1600 Mhz RAM, 2 st 256 SSD i RAID0 för spel, 512 gb SSD systemdisk., Tascam US-2000 ljudkort. Skärm: Philips BDM4065UC 40" 4k.

+ Massa andra datorer i varje hörn av huset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Sep 2004

Det mest intressanta är vad för spel man kommer kunna skapa med prestandan, upplösning och till viss del FPS är inte alls lika intressant.

Nu kanske det finns prestanda nog att släppa ett nytt GTA som imponerar igen, det vart ju inget GTA denna konsolgeneration, vilket jag ser lite som ett tekniskt misslyckande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Fearnox:

Det mest intressanta är vad för spel man kommer kunna skapa med prestandan, upplösning och till viss del FPS är inte alls lika intressant.

Nu kanske det finns prestanda nog att släppa ett nytt GTA som imponerar igen, det vart ju inget GTA denna konsolgeneration, vilket jag ser lite som ett tekniskt misslyckande.

Dom gjorde ju en förbättrad version av GTA V som borde räknas.

Skickades från m.sweclockers.com

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av ClintBeastwood:

Dom gjorde ju en förbättrad version av GTA V som borde räknas.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför då? Det är ju inte mer avancerat i grunden, det kräver bättre prestanda....