Asus ROG Strix Helios är premiumchassi med borstat aluminium och RGB-belysning

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

Asus ROG Strix Helios är premiumchassi med borstat aluminium och RGB-belysning

Under varumärket ROG Strix släpper nu Asus en fristående datorlåda, som lovar goda expansionsmöjligheter kantat av belysning, aluminium och härdat glas.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

Ja mer RGB!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2016

nog värt

6600k | r9 fury | 16 gb ram | 500gb ssd + 500gb + 1tb hdd
144hz | 2x60hz | rival 310 | random skoltangentbord | cloud ii | sm58

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Nov 2018

Säkert ett trevligt chassi som kan bli riktigt snyggt med vattenkylning och rätt komponenter.

Men att lägga 3000kr på bara chassi känn lite ..meh?
Har svårt att se där finns funktioner värda priset inkluderade.

Ryzen 2600x | RTX 2070 | Benq EX3501R

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♫♪♫ I ditt hjärta ♪♫♪♫♪
Registrerad
Maj 2017
Skrivet av Olsson80:

Säkert ett trevligt chassi som kan bli riktigt snyggt med vattenkylning och rätt komponenter.

Men att lägga 3000kr på bara chassi känn lite ..meh?
Har svårt att se där finns funktioner värda priset inkluderade.

Är väl mest om man samlar ROG-prylar

Vore fräckt om man var en 100% Asusfan.

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

-Glöm inte EU-valet i maj!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Snygg grunddesign, hade dock föredragit sidopaneler i borstad aluminium och utan rgb i fronten...

I5 8600K, 16GB DDR4 @ 3000mHz, GTX 1080TI, 2TB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Får hoppas på en ATX-variant av denna. E-ATX känns lite onödigt stort och otympligt, men med tanke på att de också säljer E-ATX moderkort så är det väl logiskt att deras första blir ett "one size fits all".

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook. Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

Var det inte igår jag läste om en annan produktnyhet med namnet Helios? What are the odds?

Intel i7 2600K @4,8GHz - Radeon VII - Samsung S34E790C Ultrawide

Trädvy Permalänk
Skribent
Arvid Wittwång
Registrerad
Mar 2016
Skrivet av richie.f:

Var det inte igår jag läste om en annan produktnyhet med namnet Helios? What are the odds?

Stämmer bra! Acer har nyligen släppt en bärbar speldator med namnet Helios 700, och en artikel om detta skrevs igår

https://www.sweclockers.com/nyhet/27360-acer-presenterar-barb...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2011

Nice om man är på jakt efter ett rymdskepp att flyga till månen i.

Nöjer man sig med ett ATX system kan man ju också, såhär i bostadsbristens 2019, göra studentlya av det överblivna utrymmet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2017

Tycker många chassin ser ut som akvarier nu för tiden. När kommer första chassit med möjlighet att ha fiskar i reservoaren?

MSI Z97-S02, i7-4790k, GTX 970, 4x4 gb 1600 MHz RAM, Samsung 850 EVO 250 gb, HDD 1 tb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Det ser trevligt ut det där chassit! Det är på god väg till att bli perfekt, typ. De enda som borde göras om är att ta bort all disco-belysning, sätta dit riktiga sidor och "cleana upp" designen en aning. Och kanske 1-2 till 3,5"-platser. Och kanske sänka priset en aning. Men annars mitt i prick!

PC: Intel i7 8700K @ 4,8GHz | Noctua NH-D15 | Gainward GTX 1080 GLH GS @ 2,114/11,25GHz | Asus Z370-E | 32GB DDR4 | Samsung NVMe 960 EVO 500GB SSD | Samsung 850 EVO 1TB SSD | Seagate Ironwolf 10TB + X antal mindre HDDs
Monitor: Asus ROG PG279Q 27" 144Hz 1440p IPS G-Sync | Samsung 55" Q7FN QLED (120Hz)
Foto: Canon EOS 80D, Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM, Canon EF-S 10-22/3,5-4,5 USM, Canon EF 70-200/2,8L IS II USM, Canon EF 100/2,8L IS USM Macro, Canon SpeedLite 430EX II | Think Tank Spectral 15

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åtvidaberg
Registrerad
Sep 2017

Vulgärt.
Vilket såklart är ett medvetet val av dom.

Det är inget Lian-Li inte 🙄

Msi M Arctic | Ryzen 5 1600x | Vega 56 | 32GB Trident Z
Strix z370-i | i5 8600k | Zotac 1070 | 16gb Predator Rgb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2018
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Tycker många chassin ser ut som akvarier nu för tiden. När kommer första chassit med möjlighet att ha fiskar i reservoaren?

Har för mig att jag sett nån youtuber ha ett chassi med fiskar.

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006

FUGLY

My Rig https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3739433&view=m
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/