Permalänk

Datorbygge Inet.

Tja, letar efter en bra gamingdator som har bra framtidsförhållning. Kan inte så mycket så om ni skulle kunna bygga ihop en dator åt mig på Inet skulle jag vara tacksam. Vill spela högpresterande spel utan problem. Hög FPS och Ultra inställningar.
Budget ligger på ca 13-14. Men om man får betydligt bättre för 2000 mer kan jag sträcka mig dit.

Permalänk
Medlem

För dessa pengarna hade jag köpt detta.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/12461936

Och Windows kan du köpa billigt på tex Ebay.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benjaminhej:

Tja, letar efter en bra gamingdator som har bra framtidsförhållning. Kan inte så mycket så om ni skulle kunna bygga ihop en dator åt mig på Inet skulle jag vara tacksam. Vill spela högpresterande spel utan problem. Hög FPS och Ultra inställningar.
Budget ligger på ca 13-14. Men om man får betydligt bättre för 2000 mer kan jag sträcka mig dit.

Planerar du på att köra i 1080p?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Jag hade balanserat om till följande, för 700 kr mer:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/12464647

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Eftersom @cyklonen gjort kompromissen för fetast GPU så får du här en variant med mer fokus på CPU.

Permalänk

Tänkte köra 4k.

Skrivet av Muumin:

Planerar du på att köra i 1080p?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benjaminhej:

Tänkte köra 4k. Skickades från m.sweclockers.com

En 2070 kommer göra 4K till en skakig upplevelse. Där kanske ett 2080(Ti) är ett bättre val av GPU, när målet är att spela på så höga inställningar som möjligt.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

@Louwsy Shroom

Sant, spränger ju budget en aning bara annars ett givet val för 4K

Utan tvekan ska dock TS sikta på kundvagnen med starkast möjliga GPU om 4K är målet. Tex @cyklonen verkar ju ha bästa kundvagnen för 4K med ett 2080 spontant.

Kan ju vara värt att kika på en AMD 2600X parad med ett 2080 ev för att spara några kr men eftersom 9600K och 2080 redan är inom budget finns ingen större vits om man inte vill få lös några hundralappar till ngt annat lullull. Går liksom inte nå högre GPU-mässigt utan att spränga budget fullständigt tex.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

@iburningman

Sant, spränger ju budget en aning bara annars ett givet val för 4K

Utan tvekan ska dock TS sikta på kundvagnen med starkast möjliga GPU om 4K är målet. Tex @cyklonen verkar ju ha bästa kundvagnen för 4K med ett 2080 spontant.

Kan ju vara värt att kika på en AMD 2600X parad med ett 2080 ev för att spara några kr men eftersom 9600K och 2080 redan är inom budget finns ingen större vits om man inte vill få lös några hundralappar till ngt annat lullull. Går liksom inte nå högre GPU-mässigt utan att spränga budget fullständigt tex.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag förstår att du hade tänkt på det och budgeten. Jag taggade dig, men det var också ritat till TS att för 4K så kanske den budgeten inte räcker för den målsättning hen har (4K ultra) utan behöver höjas en del. Man kan ju göra en handlingslista och sedan avvakta några månader medan man lägger undan lite, och lägger den extra-pengen på just GPU'n

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova