AMD och Huawei lyfter TSMC:s prognoser för andra kvartalet

Permalänk
Melding Plague

AMD och Huawei lyfter TSMC:s prognoser för andra kvartalet

Efter ett tungt första kvartal är botten nådd för TSMC, som spår ljusare tider till följd av att AMD och Huawei skruvar upp sin tillverkning rejält på 7 nanometer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul att det går bra för dem Det tycker jag faktiskt de är värda efter allt slit. Hoppas också de lyckas behålla ledartröjan. Det vore tragiskt om Intel kom ikapp.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kul att det går bra för dem Det tycker jag faktiskt de är värda efter allt slit. Hoppas också de lyckas behålla ledartröjan. Det vore tragiskt om Intel kom ikapp.

+ på den du!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kul att det går bra för dem Det tycker jag faktiskt de är värda efter allt slit. Hoppas också de lyckas behålla ledartröjan. Det vore tragiskt om Intel kom ikapp.

Äh, bäst är om de ligger på ungefär samma nivå, i alla fall på sikt. Håller dock med om att det kan vara bra om de ligger lite efter ett tag nu, men inte för länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Äh, bäst är om de ligger på ungefär samma nivå, i alla fall på sikt. Håller dock med om att det kan vara bra om de ligger lite efter ett tag nu, men inte för länge.

Ja, det får inte vara för länge, då blir det ju snedvridet åt andra hållet och det är inte bra för oss komsumenter, vilket jag har som utgångspunkt för mina ståndpunkter. Men det måste vara såpass länge att Intel's kassa krymper till samma storlek som konkurrenternas. Som det är nu så har de så mycket pengar att de kan använda pengar för att köpa mindshare och marknadsandelar, om du förstår vad menar? Och det är ju dåligt för oss.

Så ja, på sikt så är det bra om de är jämna men just nu är Intel för stora.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.