EVGA RTX 2080 Black med garanti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

EVGA RTX 2080 Black med garanti

Har en tråd uppe med en kortare bakgrundshistoria till varför dessa ska säljas. Jag undanber vidare frågor som söker specifika detaljer kring den relationen och utfallet i åtminstone denna säljtråd. Däremot välkomnas det via PM eller i denna tråd. Är tacksam för den input jag fick där.

Annonsen gäller alltså ett GPU, men två finns tillgängliga.

---

• Detta kort är i absolut nyskick.

• Den har inte tagits ut ur kartongen eller på annat sätt tampats med.

• Garantitiden är kontrollerad och följer produkten i tre år. Ny ägare är inga problem.

Korta specs som kan vara bra att veta:

• Minne: 8gb

• Klockhastighet: 1710 MHz Boost Clock

• Längd: 27 cm

• Bredd: 11,4 cm

• Interface: DisplayPort och HDMI

Nypris på detta kort är över 9000kr. Priset jag ber om reflekterar varans skick och garantin.

Föredrar personmöte i Stockholm. Kan skickas via Blocketpaketet.

Läs hela annonsen här

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Yonie:

Har en tråd uppe med en kortare bakgrundshistoria till varför dessa ska säljas. Jag undanber vidare frågor som söker specifika detaljer kring den relationen och utfallet i åtminstone denna säljtråd. Däremot välkomnas det via PM eller i denna tråd. Är tacksam för den input jag fick där.

Annonsen gäller alltså ett GPU, men två finns tillgängliga.

---

• Detta kort är i absolut nyskick.

• Den har inte tagits ut ur kartongen eller på annat sätt tampats med.

• Garantitiden är kontrollerad och följer produkten i tre år. Ny ägare är inga problem.

Korta specs som kan vara bra att veta:

• Minne: 8gb

• Klockhastighet: 1710 MHz Boost Clock

• Längd: 27 cm

• Bredd: 11,4 cm

• Interface: DisplayPort och HDMI

Nypris på detta kort är över 9000kr. Priset jag ber om reflekterar varans skick och garantin.

Föredrar personmöte i Stockholm. Kan skickas via Blocketpaketet.

Läs hela annonsen här

Vad exakt menar du med "Priset jag ber om reflekterar varans skick och garantin."? Det kan ju tolkas både som att skicket är bra och dåligt beroende på om man upplever priset som högt eller lågt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Första gången jag hör den tanken faktiskt. Känns det alltså inte logiskt att det kopplas tillsammans med punkten som nämner produktens nyskick? För i så fall behöver jag nog formulera om.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2002

om jag vill köra mitt Asus 2080 i sli tillsammans med detta kort du säljer, Så ska det inte vara några problem även om det är olika tillverkare va ?

[I5 6600k @4.8Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][16 GB FURY DDR4 @ 2 664 MHz] [Sony AF9 65" Oled] [ASUS ROG Swift PG278QR] [Dark Power Pro 1000W]

http://www.3dmark.com/spy/6793561

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@visenstam: det stämmer. Huvudsaken modellen är densamma, alltså RTX 2080, så ska det inte vara några problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Yonie:

@visenstam: det stämmer. Huvudsaken modellen är densamma, alltså RTX 2080, så ska det inte vara några problem.

Tack för svar, Återkommer, Får fundera lite.

[I5 6600k @4.8Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][16 GB FURY DDR4 @ 2 664 MHz] [Sony AF9 65" Oled] [ASUS ROG Swift PG278QR] [Dark Power Pro 1000W]

http://www.3dmark.com/spy/6793561

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@visenstam: En verkar som den möjligen kommer gå imorgon, men den andra är helt fri. Ta dig tid och känn ingen stress.

Har du frågor är det bara stöta iväg dem i min riktning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Yonie:

Första gången jag hör den tanken faktiskt. Känns det alltså inte logiskt att det kopplas tillsammans med punkten som nämner produktens nyskick? För i så fall behöver jag nog formulera om.

För mig var det inte logiskt för jag tycker 7300:- är relativt billigt. Och finner det väldigt ologiskt att någon skulle poängtera att sitt eget pris är dyrt (det försvårar ju en försäljning) och således antog jag att även du tycker 7300:- är billigt. Och om priset reflekterar varans skick och garanti betyder det alltså att en billig vara innebär ett sämre skick och något problem med garantin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ludvika
Registrerad
Jul 2013

Jag tar gärna ett av korten för 7300:-
Tyvärr så kan jag inte mötas upp utan föredrar om du skulle kunna skicka det istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@KungFredda: Då är ett av korten reserverade till dig. Jag kontaktar via PM.

Det andra kortet blev återigen tillgängligt. Jag kommer be att PM-bud och förhandlingar även tas upp i tråden fr.o.m. nu, då det nästan börjar kännas som om jag försöker hetsa budgivning eller köp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Lite information då jag och @KungFredda stötte på patrull med Blocketpaketet.

Tydligen kan man inte aktivera detta som en separat del av Blockets tjänster längre, utan den är nu direkt inbakad i annonspubliceringar. Tydligen behöver man som säljare ha blivit meddelad via Blockets egna chattsystem innan man kan gå vidare i bokningsprocessen. Någonstans tror jag de även introducerat ömsesidig legitimation via BankID.

Ha detta i åtanke, då denna process vid första anblick känns lite omständligare, men förhoppningsvis också säkrare för både parter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

Den här är 1000 gånger bättre än blocketpaket, har säkert gjort ett 50-tal affärer på swec, aldrig blivit missnöjd:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311-sweclockers-ma...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@galenmyra: tack för tipset, jag hade faktiskt redan hunnit smyga in där och kolla lite.

Första kortet är härmed skickat och ett finns då kvar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

Kan bjuda 7000kr för det och har möjlighet att mötas upp i inre delen av stockholm, men följer spelkoderna med och hos vilken återförsäljare är korten köpta/ kommer kvitto med

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Tack för bud, @snskiller. Tyvärr måste jag meddela att det dykt upp ett antal intressenter som är beredda att betala 7300:- men bad om lite betänketid. Sagt och gjort kommer det nog inte röra sig för 7000:- denna veckan, men du är välkommen att kolla igen runt nästa helg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

@Yonie: kan tänka mig att gå upp till 7300kr men beror lite på om spelkuponger följer med och var det är köpt och om kvitto går att fås

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2008

Jag är sugen på kortet för 7300:- och hämtas upp isåfall i stockholm. Men måste först sälja mitt 2070 först, skickar ett PM när jag är redo.

Bryr mig inte om spelkoderna btw

Asus Sabertooth S Z170, i7 7600K, Kelvin S36, Define R5, EVGA G2 750W, Corsair 16GB 3000MHZ, EVGA RTX 2070 Black, Samsung SSD 970 Evo m.2, Bruna Cherry MX <3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@cads: tack för visat intresse! Jag vill meddela redan här att om någon smiter emellan med ett fullpris kommer jag sannolikt sälja kortet till denne. Denna info bara så att inga antaganden blir gjorda eller känslor investerade.

Hör gärna av dig när du vet mer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knutby
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av Yonie:

Lite information då jag och @KungFredda stötte på patrull med Blocketpaketet.

Tydligen kan man inte aktivera detta som en separat del av Blockets tjänster längre, utan den är nu direkt inbakad i annonspubliceringar. Tydligen behöver man som säljare ha blivit meddelad via Blockets egna chattsystem innan man kan gå vidare i bokningsprocessen. Någonstans tror jag de även introducerat ömsesidig legitimation via BankID.

Ha detta i åtanke, då denna process vid första anblick känns lite omständligare, men förhoppningsvis också säkrare för både parter.

Blocketpaket fungerar än så länge bara i kategorin Hemelektronik. Dom vill tydligen testa det innan dom slår på stora trumman. Har mailat och frågat.

Skickades från m.sweclockers.com

Intel Core i9-9900K +Custom loop (4.8/1.35)
Asus ROG Strix Z390-F gaming
Asus ROG Strix RTX2080 8GB (1870/15190)
Corsair Vengeance RGB PRO 3200mhz 32GB
Asus ROG Strix XG32VQ, NZXT H700, Corsair AX1200, 970 Evo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@Knotvillage: ja, möjligheten att använda det finns. Däremot höjdes varningsflagg för vissa klausuler i användaravtalet, så man gör gott att läsa det innan godkännande.