Färdig dator, garanti på delar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runner357:

Jag lämnade butiken då jag inte kunde spela spelet jag laddade ner då anslutningen var för långsam.

Den funkade inte när jag kom hem, men jag får absolut ta på mig att jag inte kontaktade er igen då. Det kändes liksom lönlöst.

Kontentan är fortfarande den samma dock, nu står jag här med en dator som inte vill funka och med er som inte verkar vilja hjälpa för fem öre. Om det är fel på något annat än GPUn, varför upptäckte inte ni det då under eran undersökning....?

Jag installerade ingenting när jag fick hem datorn. Jag böt kablar som till min skärm som ni sa att jag skulle göra - precis alla tips jag fick följde jag. Jag satte även i de två skruvarna som låg löst i botten på datorn.....

Oseriöst och oproffsigt. Jag skulle liksom ha denna datorn för att streama med på heltid och nu kan jag inte det. Att lämnade in det och betala 1500:- till känns ju helt onödligt då jag är rätt säker på vad erat svar kommer bli.

Så här står man 30K+ fattigare med en dator som inte funkar, trots att ni byggt den själva, felsökt den och rådgivit mig att prova byta div kablar. Inget av det hjälpte

Otroligt frustrerande.

Vänta nu, funkade datorn i butiken men inte när du kom hem? Varför åkte du inte tillbaka med den direkt då?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk

Jag är frustrerad, menar inte att vara otrevlig.

Förstår inte vad du syftar på dock? Och hur kan det vara mitt fel om jag INTE installerade något utan provade spelet direkt när jag kom hem? -_-

War Thunder var spelet, och det är svårt att spela över en långsam anslutning.
Sen så var jag tvungen att åka hem pga min stream - trodde inte att jag skulle behöva stanna i två timmar så det blev lite bråttom.

Edit: Jag har alltid kunnat starta spelet och köra det i 5-15 minuter, men sen krashar det och jag måste starta om datorn. Får ett felmeddelande om att kortets drivrutiner har kraschat. Jag flög runt i butiken i typ 5 minuter och sen var jag tvungen att gå.

Ber om ursäkt om jag uttrycker mig klumpigt och om allt blir otydligt, men min frustration är enorm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runner357:

Jag är frustrerad, menar inte att vara otrevlig.

Förstår inte vad du syftar på dock? Och hur kan det vara mitt fel om jag INTE installerade något utan provade spelet direkt när jag kom hem? -_-

War Thunder var spelet, och det är svårt att spela över en långsam anslutning.
Sen så var jag tvungen att åka hem pga min stream - trodde inte att jag skulle behöva stanna i två timmar så det blev lite bråttom.

Edit: Jag har alltid kunnat starta spelet och köra det i 5-15 minuter, men sen krashar det och jag måste starta om datorn. Får ett felmeddelande om att kortets drivrutiner har kraschat. Jag flög runt i butiken i typ 5 minuter och sen var jag tvungen att gå.

Ber om ursäkt om jag uttrycker mig klumpigt och om allt blir otydligt, men min frustration är enorm.

Men vad exakt är du frustrerad över? Att du inte hann visa dem felet? Om det faktiskt är något fel på datorn måste du väl haft en chans att visa själva felet? Vad gjorde ni annars i 2 timmar? Om det handlar om ett spel som inte fungerar så är det högst troligt inget som någon datorbutik kommer hjälpa dig med.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk

Att min nya dator inte funkar och att jag lämnade in den på reparation utan att felet åtgärdades.
Det tog 2 timmar att ladda ner spelet på plats i butiken.

Det är flera spel som inte fungerar. Inte bara ett.........................

Permalänk
Greattech
Skrivet av Runner357:

Jag lämnade butiken då jag inte kunde spela spelet jag laddade ner då anslutningen var för långsam.

Den funkade inte när jag kom hem, men jag får absolut ta på mig att jag inte kontaktade er igen då. Det kändes liksom lönlöst.

Kontentan är fortfarande den samma dock, nu står jag här med en dator som inte vill funka och med er som inte verkar vilja hjälpa för fem öre. Om det är fel på något annat än GPUn, varför upptäckte inte ni det då under eran undersökning....?

Jag installerade ingenting när jag fick hem datorn. Jag böt kablar som till min skärm som ni sa att jag skulle göra - precis alla tips jag fick följde jag. Jag satte även i de två skruvarna som låg löst i botten på datorn.....

Oseriöst och oproffsigt. Jag skulle liksom ha denna datorn för att streama med på heltid och nu kan jag inte det. Att lämnade in det och betala 1500:- till känns ju helt onödligt då jag är rätt säker på vad erat svar kommer bli.

Så här står man 30K+ fattigare med en dator som inte funkar, trots att ni byggt den själva, felsökt den och rådgivit mig att prova byta div kablar. Inget av det hjälpte

Otroligt frustrerande.

Hade du sagt att du inte kunnat använda datorn under 2 timmar pga. dålig internet trots 1000 Mbit/s Fiber vi har idag så hade du fått hjälp med det på plats också. Att inte nämna något om det när du är där och skriva om det efter 40 dagar är inget vi kan göra något åt.
Även om vi skulle haft väldigt dålig internet så ser jag inte hur detta är kopplad till felen du beskriver med grafikkortet?

Vid felsökning kontrollerar man alla komponenter och inte bara grafikkortet även om du skriver bara grafikkortet. Alla dina komponenter passerade våra tester och inte bara grafikkortet.

Jag vet inte hur du kom fram till att vi "inte" skulle vilja hjälpa dig av mitt inlägg ovan? Du kan lämna in datorn eller grafikkortet om du upplever problem med datorn. Ominstallera den gärna innan du lämnar in för att utesluta fel på mjukvaran. Finns det ett hårdvarufel på datorn så hittar vi det och utför byte av det som är trasigt utan kostnad enligt rutin. Hade vi inte velat hjälpa dig så hade du inte fått testa datorn med två kollegor som hjälpte dig konstant under ca 2 timmar. Tyckte du att något spel inte fungerade så hade du kunnat ta upp det på plats. Lämnar man lokalen nöjd och tackar för servicen man fått och inte återkommer inom 40 dagar så antar vi att det löst sig.

Vi har som regel där vi alltid återbetalar felsökningskostnaden om vi inte hittar fel på datorn men felet kvarstår så länge kunden återkommer inom 7 dagar med samma fel.

- GT

Permalänk
Medlem

Får faktiskt ta och hålla med @Greattech i detta fall.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk

@greattech

Men snälla människa, jag var inte inne i butiken i två timmar, jag sa ju tom åt er att det tar lång tid att ladda ner spelet och GICK OCH ÅT LUNCH PÅ EN LOKAL RESTAURANG.

Nu är detta en bagatell men om du nu ska såga det jag säger så får du faktiskt berätta hela sanningen. Jag var där inne i max 40 min, och då var hälften av det innan jag gick iväg för lunch.

Problemet kvarstår. Kortet funkar inte i någon av de 3 datorerna jag prövat dem i och ni hittar inget fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runner357:

@greattech
Problemet kvarstår. Kortet funkar inte i någon av de 3 datorerna jag prövat dem i och ni hittar inget fel.

Så lämna in den igen då? Om det finns ett problem med datorn så får du visa det för dem.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk

Och betala 1500:- till för att få samma svar?

Jag säger det igen:
När jag fick hem den från butiken så pluggade jag bara in den och spelade, jag installerade ingenting. Spelen fortsatte krascha. De sa att den funkade när de testade den men den funkade inte när jag testade den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runner357:

Och betala 1500:- till för att få samma svar?

Jag säger det igen:
När jag fick hem den från butiken så pluggade jag bara in den och spelade, jag installerade ingenting. Spelen fortsatte krascha. De sa att den funkade när de testade den men den funkade inte när jag testade den.

Jag citerar mig själv:

Skrivet av Vinolik:

Om det finns ett problem med datorn så får du visa det för dem.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk

Förtroendet är inte så högt kan man säga, men jag förstår vad du menar. Tack för tipset! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runner357:

Förtroendet är inte så högt kan man säga, men jag förstår vad du menar. Tack för tipset! <3

Du verkar ju inte helt enkel att ha att göra med...

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runner357:

Förtroendet är inte så högt kan man säga, men jag förstår vad du menar. Tack för tipset! <3

Nyfiken på vilket annat svar du är ute efter, du hade inte tid att visa felet och är frustrerad på GT?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag vill bara informera andra ev kunder om mina erfarenheter. Gillar det ni inte så kan ni ju skrolla vidare eller somna om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runner357:

Jag vill bara informera andra ev kunder om mina erfarenheter. Gillar det ni inte så kan ni ju skrolla vidare eller somna om

Om du inte kan lösa ditt problem med butiken, så kan du alltid göra en ARN anmälan. I just ditt fall kanske du dock bör få fallet konstaterat av en annan datorbutik, så att du har något att komma med i din ARN anmälan, och på så sätt kan få tillbaks dom där 1500 kr som du vart tvungen att lägga.

Trist att GT som vanligt inte håller sig till hela sanningen hur ärendet har sköts, men samtidigt inte oväntat om man läser deras historik här på Sweclockers, eller varför inte direkt i den här tråden?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233