Mer lagringsutrymme till PS4 Pro?

Permalänk
Medlem

Mer lagringsutrymme till PS4 Pro?

Hej,

Idag har PS4 Pro 1 TB lagringsutrymme vilket snabbt blivit fyllt. Nu är frågan, ska man byta ut disken i enheten eller köpa till en extern disk? Vad är för och nackdelar?

Kan 4 TB vara rimligt eller bör man gå upp till 8 TB som verkar vara max? Vad har ni till era?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Keeper of the Bamse

Man kan byta ut disken i själva enheten, men enklast är bara att köpa ett USB3-enclosure och stoppa in valfri disk.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Man kan byta ut disken i själva enheten, men enklast är bara att köpa ett USB3-enclosure och stoppa in valfri disk.

E Det bättre än. Att köpa ex en WD passport extern disk?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=ypQTC6Rt0jk
https://www.youtube.com/watch?v=aMmDqRGjQYI
https://www.youtube.com/results?search_query=load+times+ps4+u...
Usb kan va snabbare än standard i alla fall. Men sedan beror ju det på vilken disk som används med i konsolen eller vid sidan om så klart

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag bytte ut min interna 500GB mot en 2TB och det var otroligt skönt, aldrig behövt bekymra mig för utrymme. Men det var på den tiden man inte kunde ha en extern, kollar man Mega-Dark's videos ovan så hade jag nog kört på en extern usb 3.0 om jag vore dig!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Keeper of the Bamse

Får tillägga att jag kör en extern SSD till min Xboxone X, man får snabbare laddtider i typ allt. Väldans skönt med mer lagring också

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com