Oneplus 7 får skärm med 90 Hz och högre upplösning än tidigare

Permalänk
Melding Plague

Oneplus 7 får skärm med 90 Hz och högre upplösning än tidigare

Skärmen i Oneplus kommande flaggskeppstelefon kan få bildskärm med 90 Hz bilduppdatering, en ovanlig egenskap för telefoner som inte är renodlade speltelefoner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Denna har jag väntat på sitter med en OP5 som skärmen har spruckit på. Hoppas att det bara är skärmen som skiljer sig åt med upplösning och Hz. Så att det inte är mindre batteri i icke PRO variationen. För mig spelar det inte någon roll om den har lägre upplösning, har helst en med mindre upplösning och längre batteritid.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Inaktiv

Härligt att se att konkurrens driver innovation.

Aldrig fel att få mer flyt i mobilen när man spelar eller i menyer.

Kan bara hoppas att detta pressar fler tillverkare till att använda HFR skärmar.

Permalänk
Medlem

Hoppas att de kan fortsätta konkurrera med sin prissättning. Annars kommer de bara bli en i mängden bland Samsung, Huawei (som gått från prisvärda till lika svinigt dyra som Samsung) och vissa andra modeller.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Denna är jag sugen på. Var SÅ nära! *visar litet avstånd mellan tumme o pekfinger* att köpa McLaren versionen av 6T... Men jag lyckades hålla mig pga min nuvarande Xperia XZs inte ens är två år än och fungerar fint fortfarande

....någon måtta får det ju vara liksom. Men det var fan nära att jag klickade hem en. Älskar den färgkombon de körde med och hårdvaran var fin plus fingeravtryckssensorn i skärmen och stort batteri. Precis allt jag vill ha.

Men jag valde att avvakta på 7an eller t.om 7T. Behöver spara en del cash pga lägenhetsköp under hösten så främst därför om jag ska vara ärlig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Bara jag som blir mindre och mindre sugen på Oneplus för varje gång?

6T var ju hopplös.

Baksida i glas, men saknar trådlös laddning
Samma CPU/GPU som S9
Brutalt sämre kamera än S9
Saknar 3.5mm port
Kostar mer än S9
Saknar slot för sdkort
Måttligt bättre batteritid dock.

Ser verkligen inte meningen med att köpa en dyrare och sämre telefon på nästan alla fronter. Tvivlar på att 7/7T kommer vara någon skillnad heller.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med min oneplus 3 fortfarande... Får se om man blir sugen på ny

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

90hz skärm, perfekt till VR då med andra ord..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Bara jag som blir mindre och mindre sugen på Oneplus för varje gång?

6T var ju hopplös.

Baksida i glas, men saknar trådlös laddning
Samma CPU/GPU som S9
Brutalt sämre kamera än S9
Saknar 3.5mm port
Kostar mer än S9
Saknar slot för sdkort
Måttligt bättre batteritid dock.

Ser verkligen inte meningen med att köpa en dyrare och sämre telefon på nästan alla fronter. Tvivlar på att 7/7T kommer vara någon skillnad heller.

Du verkar ju helt såld på Samsung.
vill man ha bloatware så.....

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiqtR:

Du verkar ju helt såld på Samsung.
vill man ha bloatware så.....

Man kan ju byta så att man inte kör Samsungs bloat också. Om man vill ha telefonen (hårdvaran) men inte mjukvaran.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Ganska missnöjd med min 6T förutom batteriet som är fantastiskt. Glasbaksida gör att man måste ha skal, inget hörlursuttag, en skärm som är alldeles för avlång för att kunna användas med 1 hand.

Blir ingen mer OnePlus såvida dom inte gör en mer ergonomisk modell till ett vettigt pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Sjukt nöjd med min oneplus 3 fortfarande... Får se om man blir sugen på ny

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här! Haft den i snart tre år och fungerar fortfarande riktigt bra.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

deras telefoner är så överskattade nu, saknar bara massa funktioner när konkurrenter har det osv.. speciellt billiga är dom inte heller..

Permalänk
Snusfri

Riktigt nöjd med min 6T så känner inget behov av att byta än då den köptes vid release förra året.
Kanske kan bli en 7T Pro i vinter dock.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Fantastiskt nöjd med min 6T. Kommer inte byta på länge.

Inte såld på fingeravtrycksläsaren, men annars kanon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

deras telefoner är så överskattade nu, saknar bara massa funktioner när konkurrenter har det osv.. speciellt billiga är dom inte heller..

One Plus 7 Pro, 8995kr 128GB. 9995kr 512GB.....nä verkligen inte.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Är nöjd med min 6 men jag hade inte köpt den privat, alldeless för dyr. Pocophone 2 är mer intressant imo.

90Hz är såklart nice men då kommer sjuan troligen segla upp runt 8000kr och det är på tok för mycket vad jag är villig att betala.

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd med min 6 men så kom jag från nån motorola mobil från 2013... 7an ser ju intressant ut men känns som dom tappar lite av sin tidigare charm...

Permalänk
Medlem

Bara 3 kameror? Behövs minst 6. Sarkasm för telefoner med massor med kameror som kommer nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så går ju priserna upp också... Tycker fortfarande OP3 är den bästa telefonen som gjorts och med ett lanseringspris på 3k.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Inaktiv

Jag är ändå fascinerad av att de varje år klarar av att förbättra mobilerna till denna grad att en stor andel tekniknördar ser många fördelar med de senaste modellerna och saknar dessa funktioner. Det börjar dock snart för mig kännas meh över standardmodellerna (ej vikbara), för vad ska nästa års mobiler få för nya saker?

Angående märken så har jag så många gånger sett prisdumpande företag blivit dyra är de får marknadsandelar. Många minns väl Apples slogan Cost less, do more: Does More, Costs Less: https://www.youtube.com/watch?v=ZKuBIj5nl10
Ytterst få idag motiverar sin iPhoneköp med att de ej hade råd med en Android..

Nå OnePlus ser jag inte längre som ett budgetmärke, snarare om en tillverkare som vill vara med och konkurrera emot flagskepsmobilerna.
Ska man ha en prisvärd mobil idag är xiaomi ett bra märke att kolla in,

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Bara jag som blir mindre och mindre sugen på Oneplus för varje gång?

6T var ju hopplös.

Baksida i glas, men saknar trådlös laddning
Samma CPU/GPU som S9
Brutalt sämre kamera än S9
Saknar 3.5mm port
Kostar mer än S9
Saknar slot för sdkort
Måttligt bättre batteritid dock.

Ser verkligen inte meningen med att köpa en dyrare och sämre telefon på nästan alla fronter. Tvivlar på att 7/7T kommer vara någon skillnad heller.

Vad har du rökt 😂 personligen tycker jag kameran är bättre på oneplus då det inte ser ut som en konstig målning, aldrig gillat efter effekterna på den. Folk generellt båda i blinda tester och professionella fotografer har satt pixel 2 och 3 som #1 och oneplus ofta i närheten. Har en 6a o aldrig kännt att dem varit för långsam, själv förstår jag inte riktigt hela grejen med att ha bästa hårdvaran hela tiden. Spela på telefon är ändå en rätt så medioker upplevelse oavsett hårdvaran imo, och med deras dashcharge så har jag märkt att jag har mer flexibilitet med mobilen under dagen än många av mina vänner med iPhones o samsungs. Men men, kommer till slut bara ner till preferenser och i mitt fall så passar oneplus mig bäst. Inte ångrat för en sekund att jag bytte från andra android mobiler (alltifrån HTC ONE M7 till Samsung Galaxies o Sony x-serien) till Oneplus, otroligt nöjd kund

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem

Sitter på en OnePlus 3, och är skitnöjd.
Men jag tycker inte att senare modeller har varit intressanta.
Priserna har skjutit i höjden, och användarvänligheten har fallit i min mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

One Plus 7 Pro, 8995kr 128GB. 9995kr 512GB.....nä verkligen inte.

Med tanke på att inget är sagt alls från Oneplus sida, vart får du de siffrorna ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

deras telefoner är så överskattade nu, saknar bara massa funktioner när konkurrenter har det osv.. speciellt billiga är dom inte heller..

Näe va hände där? Det var väl de som var själva grejen... att dem skulle va billiga? OneplusOne Var ju hur billig som helst men kunde ändå konkurrera med andra flaggskepp då den hade samma specs.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är nöjd med min 6 men jag hade inte köpt den privat, alldeless för dyr. Pocophone 2 är mer intressant imo.

90Hz är såklart nice men då kommer sjuan troligen segla upp runt 8000kr och det är på tok för mycket vad jag är villig att betala.

Sitter också med en OnePlus 6 och inga planer på att byta upp mig eftersom min mobil har hörlursuttag som jag inte använder ofta men när jag får användning för den så är jag glad att jag inte har 6T och kommande mobiler från OnePlus kommer nog inte ha detta heller.

Har också en Nexus 6P och iPhone SE och kan inte komma på varför de inte duger mot nyare 10 000 kr mobiler för daglig användning.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]