Quiz: Star Wars i spelform

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LaoLao:

2/10 och då var båda chansningar...

Samma här 2/10, har bara sett de tre gamla filmerna och spelat något av de äldre spelen på en Pentium 120mhz med Woodoo 2 kort i. Kom inte ens ihåg vad spelet hette men gillade svärdsfighterna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Jag har inte spelat ett enda av spelen så var bara senaste spelen med alla kontroverser runt om som jag fick rätt på.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte heller spelat ett enda av spelen. Däremot har jag spelat lite Lego Star Wars nån gång.

Skrivet av Stefflo:

Samma här 2/10, har bara sett de tre gamla filmerna och spelat något av de äldre spelen på en Pentium 120mhz med Woodoo 2 kort i. Kom inte ens ihåg vad spelet hette men gillade svärdsfighterna.

Då har jag sett lite mer Star Wars: Det tre äldsta, de tre nästkommande som utspelar sig före de tre äldsta, samt de två som utspelar sig efter de äldsta. Trots detta har jag egentligen ett ganska ljumt intresse av Star Wars, särskilt som jag med åldern allt mer tycks falla ur målgruppen. Heh...

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Jedi Knight II: Jedi Outcast och sen Jedi Academy är bland mina favoritspel of all time, riktiga guldkorn!

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Fluf:

5/10 och då har både jag och hustru anklagats för att vara SW fans.

Rätt svår quiz.

https://i.imgur.com/lG9Sftu.jpg
https://i.imgur.com/o3z8kVX.jpg

Lagom.

Sticker inte ut för mycket.

Coolt, jag nöjde mig dock med att spela Imperial Marsch som utmarsch på vårat bröllop. Min fru visste knappt vad Star Wars var innan hon träffade mig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Kul quiz, fick 8/10

Måste dock påpeka att Jedi Knight-serien började med ett spel som inte hette så, det hette bara "Star Wars: Dark Forces", och det med god anledning. Spelets huvudkaraktär Kyle Katarn blir inte Jedi förrän det andra spelet, Jedi Knight: Dark Forces II

Rätt rörigt, jag vet.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Dinoman:

Lagom.

Sticker inte ut för mycket.

Coolt, jag nöjde mig dock med att spela Imperial Marsch som utmarsch på vårat bröllop. Min fru visste knappt vad Star Wars var innan hon träffade mig.

Vi hade Star Wars Throne Room Theme Song på orgel

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

7/10

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pyoko:

Inte mycket rätt, 4/10, saknade en fråga om Star Wars-spelet med den bästa ljuddesignen:
https://youtu.be/OwVkIegImL8?t=292

uh uh uh uh bzzzm uh bzzzm bzzzm sqblop

Oh my! Enda tydliga minnet av det där liret var att vi satt i skolan och spelade in egna ljud och ersatte ljudfilerna ;).
Alla effekter ersattes med prat. -"nu öppnas dörren", "pang pang" and such haha.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Hahahahaha! Jag hade 1/10! Så jag står för den där 1% (Älskar starwars men har aldrig fastnat för något av spelen)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Nytt rekord! 1/10!!!

Aldrig riktigt vart så intresserad av Star wars

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

9/10!

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Hjälpsam

4/10
"Ljummet intresse för Star Wars, har du visst" - Mäster Yoda

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Kul quiz, fick 8/10

Måste dock påpeka att Jedi Knight-serien började med ett spel som inte hette så, det hette bara "Star Wars: Dark Forces", och det med god anledning. Spelets huvudkaraktär Kyle Katarn blir inte Jedi förrän det andra spelet, Jedi Knight: Dark Forces II

Rätt rörigt, jag vet.

Japps och som vi alla vet så va det Kyle Katarn som stal ritningarna till dödssjärnan (innan Disney kom och förstörde allt)
Även där man först hörde talas om Dark troopers.

Efter att ha nött Wolfenstein 3d så va det som en skänk från ovan att få spela ett star wars spel i 3D

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Japps och som vi alla vet så va det Kyle Katarn som stal ritningarna till dödssjärnan (innan Disney kom och förstörde allt)
Även där man först hörde talas om Dark troopers.

Efter att ha nött Wolfenstein 3d så va det som en skänk från ovan att få spela ett star wars spel i 3D

Ja precis, blev besviken när jag insåg att Kyle inte var med i Rogue One. Dock har ju denna liknelsen gjorts

men vete sjutton om det låg någon tanke bakom det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Japps och som vi alla vet så va det Kyle Katarn som stal ritningarna till dödssjärnan (innan Disney kom och förstörde allt)
Även där man först hörde talas om Dark troopers.

Efter att ha nött Wolfenstein 3d så va det som en skänk från ovan att få spela ett star wars spel i 3D

Första Dark Forces var fortfarande pseudo 2D dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

wow, nu med resultatet i näven så är jag lite stolt över att presterat 9/10, som jag knappt skulle klara på lätta quiz :I

Permalänk

8/10... Nu får jag gå och slänga mig i kanalen.

Permalänk
Medlem

4/10. Fler än jag trodde jag skulle få.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig