Testpilot: Antec P101 Silent – chassit som gör skäl för sitt namn

Permalänk
Keeper of Traditions

Det såg riktigt intressant ut, om de hade skippat hårddiskburar och sånt trams och gjort det mindre. Får hoppas att de släpper en sån variant också, verkar inte finnas många tysta chassin på marknaden tyvärr

EDIT: Och nu såg jag att det var en "gammal" tråd... Antar att ingen uppdaterad variant kommit.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essa:

Återupplivar denna tråd. Någon som använder detta chassi och kan ge input gällande ljudet på fläktarna?

Köpte chassit igår och satte in min hemmaserver i den och blev förvånad hur högt allt lät. Fläktarna låter som dom vill ta en flygtur hellre än att kyla chassit. Jag har fancontrollern på low.

Läser man reviews om 101 så låter det som det ska vara tyst, så misstänker att jag fått något måndagsexemplar eller gjort något gravt misstag när jag kopplat ihop den. Jämför man med mitt R6 är det som natt och dag.

Skumt! Jag upplevde absolut chassit som tyst. Vilken RPM rullar fläktarna på i? (Tillräckligt hög RPM så kommer de att låta)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow