Reset Buffalo Linkstation

Permalänk
Medlem

Reset Buffalo Linkstation

Tjo!

Jag har en några år gammal Buffalo Linkstation som behöver fabriksåterställas.

Det ironiska är att jag själv konfigurerat den men inte åt mig själv så jag
har ingen aning om lösenordet för att komma åt admingränssnittet.

Det finns ingen resetknapp så jag tänkte att det kan finnas en bygel
på kretskortet men ingenting verkar vara en uppenbar reset.

Någon som kan hjälpa till?

Skickar med en bild på kretskortet.

Permalänk
Medlem

@Wixerone:
Ser den ut så här bild på baksidan?

I så fall använder man sig av power-on knappen för att resseta den.
How To Manually Factory Reset A Buffalo NAS

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader:
Enda "ON" är att köra in strömkabeln, annars är den "OFF". Finns inte en enda knapp att trycka på.

Permalänk
Medlem

"For LS-XL series LinkStation, initialize the LinkStation from Settings."

gissar att det är någon buffalo-windowsprogram de avser för att administrera maskinen.

med andra ord går det in via någon telnet eller ssh och aktiverar fabriks-reset den vägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

"For LS-XL series LinkStation, initialize the LinkStation from Settings."

gissar att det är någon buffalo-windowsprogram de avser för att administrera maskinen.

med andra ord går det in via någon telnet eller ssh och aktiverar fabriks-reset den vägen

Det är delvis sant. Det går att göra en reset via mjukvara när man kan logga in, vilket jag inte kan.

Permalänk
Medlem

Har dom ingen broad-cast eller liknande som gör att maskinen kan hittas i nätverket av adiminstrationsprogramvaran (i Windows) ?

Jag gissar att begäran om fabriksåterställning går någon annan väg än via användarens administrativa konto (eget konto med egen usernamn/passord - då i passorden linux ändå är krypterad ) eller tom. hårdkodat i systemet (och därför då och då kommer 'skandaler på hackvägar in)

Vitsen i de flesta fallen att man vill göra fabriksåterställning är just att man tappat passordet....

Permalänk
Medlem

Debug på kretskortet antyder att det kan gå att "bygla", ni vet som man gjorde på moderkort förr.