Permalänk
Medlem

Frågor om utveckling av Android

Hej! Jag är hyfsad kunnig inom programmering. T.ex. Java, C# m.m.

Nu har jag extra tid och har bestämt mig för att försöka lära mig Androidutveckling.

Så till frågorna.

Följer en kurs på Pluralsight: "Android Apps with Kotlin: Build Your First App"

Det ska finnas fönster som t.ex. Palette och Component Tree. Var hittar jag dessa?

Till skillnad mot iOS så är det väl mycket större spridning vilka som har vilken version av Android-OS.

Om ni jobbar professionellt eller för att släppa en app, hur bestämmer ni då angående funktioner kontra att nå så många som möjligt?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag jobbar inom Androidutveckling. En sak man får komma ihåg är att man inte kan utgå från världsstatistiken i Android-OS här i Sverige då vi är överlägsna i teknik.

Vi har sysslat med en stor app som stöjds från Android 7 och uppåt. Då appen bara används i Sverige och att vi slipper konstiga buggar som dyker upp i äldre Android-versioner.

På ett tidigare stort projekt stödjer vi från och med Android 6. 95.8% av användarna använder Android 7 eller uppåt.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Jag jobbar inom Androidutveckling. En sak man får komma ihåg är att man inte kan utgå från världsstatistiken i Android-OS här i Sverige då vi är överlägsna i teknik.

Vi har sysslat med en stor app som stöjds från Android 7 och uppåt. Då appen bara används i Sverige och att vi slipper konstiga buggar som dyker upp i äldre Android-versioner.

På ett tidigare stort projekt stödjer vi från och med Android 6. 95.8% av användarna använder Android 7 eller uppåt.

Ok, tack!

Intressant.

Vad tror du om de försvunna fönsterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Vad tror du om de försvunna fönsterna?

1. https://stackoverflow.com/questions/32483917/re-enable-compon...

2. https://stackoverflow.com/questions/19550594/how-re-enable-de...

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |