Adaptrarpc.se legit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Dec 2009

Adaptrarpc.se legit?

Hej,

Jag håller på att leta efter en strömadapter till en skärm. Den har en egen trafo och därav även en DC plugg som kontakt. Jag har först vart nere hos Kjell & Co och kollat ifall deras alternativ skulle fungera med skärmen, men icke!

Så efter lite mera googlingar dök adaptrarpc.se upp. Jag kan inte hitta mycket information om företaget och sidan i sig själv ser lite suspekt ut, så innan jag lägger en beställning tänkte jag höra här på forumet ifall någon handlat där och kan rekommendera det?

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

Obskyra köpvillkor, ingen info om företaget osv. osv. Troligen fejk alt. nån slags drop shipping. Bättre att köpa direkt från Ebay, Banggood/Aliexpress eller Amazon imo.
Har du en länk till adaptern?

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Danskjävel så stavar som en kratta..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av screamin-daemon:

Obskyra köpvillkor, ingen info om företaget osv. osv. Troligen fejk alt. nån slags drop shipping. Bättre att köpa direkt från Ebay, Banggood/Aliexpress eller Amazon imo.
Har du en länk till adaptern?

Alright, var lite det jag funderade på! Sure: Här!

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av LordRunar:

Alright, var lite det jag funderade på! Sure: Här!

Vilken skärm har du? Om det är en S22B350H är det kanske vettigare att köpa en bättre beg skärm för samma peng? Lägg till nån hundring och du får en 23-24" IPS.

Edit: Flyttade tråden åt dig

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Danskjävel så stavar som en kratta..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2006
Citat:

Alla våra produkter är garanterade mot defekter i 30 dagar från leveransdagen. Med undantag för vad som uttryckligen anges häri, lämnar vi inga garantier, antingen uttryckta eller underförstådda, av något slag med avseende på de produkter som säljs på denna webbplats.

Känns som en seriös sida (inte). Det betyder alltså att den inte ligger inom EU eftersom det då krävs minst 2 års garanti. Jag skulle aldrig våga koppla in en adapter som dom säljer om jag inte är ok med att bränna ner huset. Dvs samma som de flesta adaptrar från aliexpress.

*edit*
Eh, fast på en annan sida skriver dom:

Citat:

Vi garanterar våra produkter i 1 år under normal, icke-kommersiell användning. Under de första nittio (90) dagarna från inköpsdatum reparerar eller ersätter vi eventuella defekta produkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av screamin-daemon:

Vilken skärm har du? Om det är en S22B350H är det kanske vettigare att köpa en bättre beg skärm för samma peng? Lägg till nån hundring och du får en 23-24" IPS.

Mjo, det är den jag har, eller rättare sagt lånat/fått av en kompis. Behöver egentligen bara en billig andra skärm med HDMI när jag jobbar.
Men ah kollar lite vilka möjligheter jag har, får se, inte jätteförtjust i att beställa den här typen av adaptrar heller ifrån sidor som amazon och ebay etc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av grovlimpa:

Känns som en seriös sida (inte). Det betyder alltså att den inte ligger inom EU eftersom det då krävs minst 2 års garanti. Jag skulle aldrig våga koppla in en adapter som dom säljer om jag inte är ok med att bränna ner huset. Dvs samma som de flesta adaptrar från aliexpress.

*edit*
Eh, fast på en annan sida skriver dom:

Du får skilja på garanti och reklamationsrätt.
Garanti finns det inga krav på utan är upp till säljaren.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung/Crucial 6TB | NAS: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Pro |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av SUMITOMO:

Du får skilja på garanti och reklamationsrätt.
Garanti finns det inga krav på utan är upp till säljaren.

Sant, jag blandade ihop det. Du har rätt och jag har fel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2019

Adaptrarpc.se legit?

Hej,

Såg just inläggen under denna tråd. Jag hann beställa, och betala (den 28 /4) en laddare till en Dell-Laptop innan jag läste detta inlägg. Med tanke på webbsidans sparsmakade innehåll är frågeställningen befogad. Jag återkommer med rapport om/när jag får leverans.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av TäbyBo:

Adaptrarpc.se legit?

Hej,

Såg just inläggen under denna tråd. Jag hann beställa, och betala (den 28 /4) en laddare till en Dell-Laptop innan jag läste detta inlägg. Med tanke på webbsidans sparsmakade innehåll är frågeställningen befogad. Jag återkommer med rapport om/när jag får leverans.

Härligt, är fortfarande av intresse för mig, då jag inte hittat en annan skärm än!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2019

Har nu fått leverans av batteri från Adaptrapc

På fråga om Adaptrapc.se är legit?
kan jag i mitt fall meddela att jag inom utlovad tid fått min nya batteriladdare till min Dell Pc. Detta betyder att åtminstone leverans till undertecknad fungerat. Bra pris också. Dock har jag inte dristat mig till att klicka på några länkar, tex den där man kan se leveransstatus. Normal försiktighet i säkerhetshänseende rekommenderas, för att vara på den säkra sidan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

Även jag har köpt en reservladdare till min Dell.

Lite långsam hantering, beställde i torsdags, paketet skickades idag. Vid beställning påstår de att leveransen ska ta 3-7 dagar, nu skriver de helt plötsligt 7-10.

Väntar ivrigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2019

Har ej fått leverans från adaptrarpc

Även jag har köpt en laddare till en Sony PC. Beställde och betalade den 17 maj och har ännu inte fått den. Återkommer om/när jag får den.

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Nästan garanterat en dropshipment portal med leveranser från Asien eller liknande. Går oftast bra att få saker från sådana sidor, även om det tar tid. Problem är det oftast endast om något problem uppstår och man behöver reklamera.

Bättre att beställa direkt från Kina istället för att sponsra mellanhänder.

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI