Hur är HIFI-Klubben med garantiproblem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001

Hur är HIFI-Klubben med garantiproblem?

Hej

Köpte ett Cambridge TV2 Soundbar 2017-02-19 , ser på deras hemsida att de har 3 års garanti på allt.

Min Sounbar har fungerat väldigt bra fram tills igår, den vägrar starta. Ofta att den tappar Suben innan dess.

Ska dit imorgon och hittar inte kvittot men kommer ihåg att de skulle spara kvittot digitalt men jag kommer ej ihåg. Ser på min epost att jag gjorde köpet hos de men fick aldrig någon login information.

Någon som har erfarenheter med HIFIklubben?

Typiskt att det ska hända efter exakt 3 år och 2 månader.. Är det bara att köpa nytt? Eller försöka?

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Hej downup!

Maila mig din info på linkoping.bc@hifiklubben.se så hjälper jag dig

Mvh Robert, Hifi-Klubben Linköping

Edit: Lägg gärna med en "lagom" utförlig felbeskrivning med!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

@downup: Umm, 2017 är två år sedan, inte tre. Garantin gäller alltså om du hittar något sätt att bevisa att du köpt den. Kontoutdrag kanske funkar om du inte hittar kvittot.

Don't be a dick.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005

Har bara bra erfarenheter av HiFi-klubben " Malmö "

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av coll:

@downup: Umm, 2017 är två år sedan, inte tre. Garantin gäller alltså om du hittar något sätt att bevisa att du köpt den. Kontoutdrag kanske funkar om du inte hittar kvittot.

tänkte fel!, blev lite lättare nu. Ska dit imorgon och kolla läget!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Vobbe:

Hej downup!

Det var mig det snabbaste jag någonsin beskådat! Cudos!

|| 8700k @ 5.3GHz || Asus Maximus X Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + EK Coolstream RAD SE 360 || EK Supremacy EVO || EK XRES 140 D5 RGB || Phanteks Glacier GPU Block || MSI GTX 1080 Gaming X || 32GB G.skill Trident-Z RGB CL16 @ 4000MHz || 2 X 250GB NVME Samsung 960 EVO (Raid 0) || NZXT H700i || Corsair RM850X || Asus PG27VQ ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av Vobbe:

Hej downup!

Köpte soundbaren i Halmstad. Har för mig att han sa att de kommer spara kvittot digitalt om jag blir klubbkund. När jag gör som mailet säger så står det bara

"Det har uppstått ett fel. Kontakta kundtjänst" Men jag skickar min information till den adressen. Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av downup:

Köpte soundbaren i Halmstad. Har för mig att han sa att de kommer spara kvittot digitalt om jag blir klubbkund. När jag gör som mailet säger så står det bara

"Det har uppstått ett fel. Kontakta kundtjänst" Men jag skickar min information till den adressen. Tack

Klockrent, kommer åt mailen först imorgonbitti men kollar på det då Trevlig kväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av gaspari:

Det var mig det snabbaste jag någonsin beskådat! Cudos!

Plötsligt händer det

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010

Bara haft bra erfarenheter på Hi-fi klubben trollhättan, otroligt kunniga!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Har bara haft ett garantiärende hos Hifiklubben och då hade garantin redan gått ut... Med tanke på hur mycket jag köpt därifrån är bara det ett under. I just det ärendet jag hade löste sig allt genom att tillverkaren (B&W) ersatte den subwoofer jag hade problem med, med en ny trots att garantin redan gått ut som sagt. T o m killen på Hifiklubben blev förvånad. Så kan bara bekräfta vad andra sagt här.

Chassi: Fractal Design Define R6 | Mobo: Asus Prime Z390-A | RAM: 16GB | GPU: Palit RTX2080 Gamerock @ 1635Mhz (1935Mhz) | CPU: Intel i7 9700K @ 4,9Ghz | Kylning: Noctua NH-U12S | SSD: WD Blue 3D 1TB + Kingston A1000 240GB | HDD: 2TB+3TB+4TB WD Green/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: EVGA Supernova G3 750W | Skärm: Sony 65XE9005 (TV)

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Chromatic:

Bara haft bra erfarenheter på Hi-fi klubben Trollhättan, otroligt kunniga!

Nu blandar du ihop butiker, Hifiklubben är en stor kedja som inte har butik i Trollhättan, du har varit på Hifipunkten som startade i Trollhättan och sen även öppnade i Skövde.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Haft två problem som jag tog upp med Hifiklubben, båda löstes utan problem eller tjafs, så jag kan bara säga att butikern i Göteborg samt online är trevliga och kundinriktade samt att de sparar kvittona digitalt är ju för sjutton bara det en stjärna i kanten!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av mrqaffe:

Nu blandar du ihop butiker, Hifiklubben är en stor kedja som inte har butik i Trollhättan, du har varit på Hifipunkten som startade i Trollhättan och sen även öppnade i Skövde.

Hoppsan, mitt fel