Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2019

Intern grafik på moderkortet

hej!
Jag håller på med ett ITX-bygge med en msi b450i gaming am4 itx moderkort
Jag har inte fått min GPU ännu men tänkte ändå boota och ställa i ordning så allt är klart att köra då den väl anländer.
Tyvärr får jag no signal på min TV som jag har den inkopplad i. Allt låter fint i burken annars. alla fläktar blåser och det luktar inte bränt (alltid ngt )

Olika fel jag kan tänka mig på rak arm:
1. moderkortet? helt paj eller saknar internt grafikkort
2. HDMI sladden är paj?
3. Min TV känner inte igen BIOS?
4. Min TV suger. (Philips 40PFT5300/12)

Vad tror ni?

edit: Kanske inte är rätt del av forumet att ställa den här frågan. Ber om ursäkt på förhand isf

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Skatteverkets Inläsningscentral
Registrerad
Aug 2008

Moderkort har inte integrerad grafik längre, det sitter i CPU:n. Gissningsvis har du en Ryzen av något slag, och de saknar grafikdel.

Ibland dricker jag whisky och resterande tid säljer jag cykelkomponenter i kolfiber.

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

@VidarF:
Om det finns inbyggd grafik så sitter den i processorn och inte på moderkortet. Så vad har du för processor?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

Berotta joerna vade for sllages cpu du hau i din dator så kan jae se om den ha grafijken eller int

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2019

Aha! Ryzen 5 2600. Antar att det är att vänta på gpu:n då ?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017
Skrivet av VidarF:

Skickades från m.sweclockers.com

Due hau hel rott, deins cpu hau int grafijken

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av VidarF:

Jepp,
För att använda portarna som sitter på moderkortet krävs det grafik i processorn. Detta innebär en APU från AMD, de som finns på marknande i dagsläget är R3 2200G samt R5 2400G. Det finns även några Athlons och tidiga Excavator-baserade APU:er på AM4-plattformen.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

@VidarF: Här har du en lista på alla processorer som passar ditt moderkort.

https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?k=s290763629

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.