Nvidia Geforce GTX 1650 – mycket pengar för medioker prestanda

Permalänk
Medlem

Letade efter gäsp kommentaren men fanns ingen så här är den.

*GÄSP*

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle78:

När jag var yngre (barn/yngre tonåring) kände jag ingen jämnårig som hade köpt/fått en sprillans PC. Alla ungar i veckopengsålder som hade en "egen" PC på rummet hade sånt som föräldrarna fått/släpat hem från jobbet eller annat liknande arvegods. Jag kan inte minnas någon enda som "planerade" sitt PC-bygge från grunden, man kom över någon utrangerad dator från en farbror eller nåt och gjorde det bästa av saken.

Jag inbillar mig att den här typen av arrangemang fortfarande existerar: 11-åringar som har ärvt någon Dell eller HP från typ 2012 som har en PSU utan möjlighet att mata en GPU och ett moderkort som inte gillar förändring. Det finns liksom inget upplägg på bygget i den här situationen, det finns bara lite julklappspengar från farmor i en kakburk under sängen och drömmen om att hjälpligt kunna spela några halvmoderna spel.

Can confirm, I'm farmor.
"Moderkort som inte gillar förändring" fick mig att småle.

Skrivet av Dizzö:

Letade efter gäsp kommentaren men fanns ingen så här är den.

*GÄSP*

Det fanns en gäsp-kommentar och en snark-kommentar. (Tack sökfunktionen)

Dom får givetvis vara så goda och rätta till priset, annars blir det inget.

Permalänk
Medlem

Jag har tittat lite på effektmätningen i lite äldre tester av grafikkort och i dom nyaste testerna så är maxeffekten för 1060 6gb 40-45 watt mindre än när det släpptes. Har ni ändrat i er testmetod eller har det verkligen ändrats?
Det kanske inte är meningen att det ska kunna jämföras mellan testerna, men just maxvärdet borde ju ligga rätt lika även om ni byter ut spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkelimokk:

Jag har tittat lite på effektmätningen i lite äldre tester av grafikkort och i dom nyaste testerna så är maxeffekten för 1060 6gb 40-45 watt mindre än när det släpptes. Har ni ändrat i er testmetod eller har det verkligen ändrats?
Det kanske inte är meningen att det ska kunna jämföras mellan testerna, men just maxvärdet borde ju ligga rätt lika även om ni byter ut spelen.

Swec mäter väl effekten på hela burken, och då gör det stor skillnad om testriggen byts ut. (speciellt på grafikkort som inte drar så mycket i sig)
Jag minns inte om de bytt rigg nyligen dock?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Swec mäter väl effekten på hela burken, och då gör det stor skillnad om testriggen byts ut. (speciellt på grafikkort som inte drar så mycket i sig)
Jag minns inte om de bytt rigg nyligen dock?

Aha, tack det förklarar saken. I ursprungliga 1060 testet användes i7-5930k och i senaste testet i7-8700k som har 45W lägre TDP.

Skickades från m.sweclockers.com