Är min galaxyS9 hackad eller vad händer??

Permalänk
Medlem

Är min galaxyS9 hackad eller vad händer??

Jag har ett problem med min GalaxyS9. Jag har skapat konto här för att få möjlighet att be er om hjälp eftersom jag har läst i forumet innan och ni brukar vara kunniga. Jag är desperat. Sedan en tid tillbaka så poppar det upp sidor i appar fast jag inte öppnat dem, och det händer oftast när jag låser upp skärmlåset och telefonen varit inaktiv en stund. Framför allt när jag tar upp telefonen på morgonen efter att ha sovit.

Det började med att det några olika konstiga Facebook-sidor poppade upp (sidor som jag aldrig besökt eller hört talas om), sedan hände samma sak med youtube, det poppade upp nån video som jag aldrig sett eller sökt på. Det största problemet nu, som inträffar varje dag, är att när jag låser upp skärmen på morgonen så poppar det direkt upp nån konstig webbsida i opera. Det är lite olika, men oftast handlar det om att jag blivit utvald att ha chansen att vinna något. Jag kan heller inte bara stänga ner sidan genom att trycka på krysset i opera utan jag måste installera om opera eller gå in och rensa lagring. Jag har installerat dfndr security och scannar telefonen men den hittar inget. Jag har även testat att installera andra webbläsare, ex Firefox, opera mini men det blir samma sak då.

Vad händer och hur ska jag få bort det? Jag är inte så tekniskt kunnig så men jag ska försöka svara på följdfrågor så gott jag kan om ni har några. Jag har bara laddat ner appar via playbutiken. Hoppas nån kan hjälpa mig.

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag gjort backup på bilder och annat jag vill ha kvar sen hade jag gjort en fabriksåterställning på telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Personligen hade jag gjort backup på bilder och annat jag vill ha kvar sen hade jag gjort en fabriksåterställning på telefonen.

Tack för tipset, jag får testa det 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Alle22:

Jag har installerat dfndr security och skannar mobilen regelbundet och då hittar den inget, men det kanske inte är en bra app? Jag kände också att det kanske handlar om ett virus.

Jag är rädd att nån läser av lösenord och annat. Har dock inte märkt att skumma saker händer med ställen där jag loggar in.

Permalänk
Medlem

Du har inte tillåtit någon sida att visa notiser?.
Går man in på tex tomshardware popar det upp en ruta som frågar om man tillåter tomshardware att visa notiser och råkar man trycka ja då, så poppar det upp notiser ifrån tomshardware.

testa att inte använda opera och se om problemet kvarstår? gör det inte det, så visar säker opera notiser ifrån sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Du har inte tillåtit någon sida att visa notiser?.
Går man in på tex tomshardware popar det upp en ruta som frågar om man tillåter tomshardware att visa notiser och råkar man trycka ja då, så poppar det upp notiser ifrån tomshardware.

testa att inte använda opera och se om problemet kvarstår? gör det inte det, så visar säker opera notiser ifrån sidor.

Tack för bra tips. Jag brukar trycka nej på notiser men kan ju inte svära på att jag aldrig råkat trycka ja. Jag testade att installera andra webbläsare, ex firefox, och då blev det samma sak. Kan jag se nånstans om opera visar notiser och går det i så fall att få bort?

Permalänk
Medlem

@Blåsmurf: Vet inte om följande fungerar med mobilen, men testa opera://settings/content/notifications

Fick följande Opera-menu at bottom, settings gearwheel-Data protection-Website Settings- Notifications