Permalänk
Medlem

PSU till mining

Tjena gott folk!
jag sitter o tittar på en PSU till min mining rigg och har 1100kr o röra mig med. Jag har Corsair i min gaming dator men kommer inte ihåg vilken modell det är, jag har ett Geforce GTX 1070 och ett GTX 970 som jag tänker ha i min rigg. jag har tittat på Evga Supernova också men vet inte riktigt vad jag ska leta efter, har dock hört att 80+ silver skulle vara bra.

har ni några tips är jag väldigt tacksam!

Permalänk

En sån här har jag använt nu ca ett år har den gått konstant utan problem.
Den driver 1 gtx1080ti 1 gtx1080 1 gtx1070 1gtx1060
https://s.click.aliexpress.com/e/cOUk3bHe

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWalker76:

En sån här har jag använt nu ca ett år har den gått konstant utan problem.
Den driver 1 gtx1080ti 1 gtx1080 1 gtx1070 1gtx1060
https://s.click.aliexpress.com/e/cOUk3bHe

Okej tack så mycket! Men är inte aliexprees typ kopior? Sen är det inte bättre med ett modulärt nätaggregat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@mmhc: Det står ju Bitcoin på det! Klart det är fina grejer!

Permalänk
Skrivet av mmhc:

Okej tack så mycket! Men är inte aliexprees typ kopior? Sen är det inte bättre med ett modulärt nätaggregat?

Skickades från m.sweclockers.com

Kopior och kopior eller så är det där det tillverkas sen skickas det runt sätter på annan loga kallar det nått annat oxh säljer det DYRT.
Modulärt slipper du massa kablar som du inte använder
Du skulle väll mina eller ska du på utställning😁

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

@MrWalker76: Ja jo det har du rätt i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmhc:

Okej tack så mycket! Men är inte aliexprees typ kopior? Sen är det inte bättre med ett modulärt nätaggregat?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har läst feebacken och dom säger att den låter mycket, hur upplever du att den låter? jag ska ha min rigg i vardagsrummet.

Permalänk

@mmhc: Ja den låter men det ska låta för att få bort värmen, sen finns det nätaggregat som låter mindre men inte för dom pengarna och den är ganska kraft full så med dom två grafikkort du tänker använda kommer den gå på 20% vilket innebär att den kommer hålla bra.
Ha den i vardagsrummet och vistas där kommer inte bli någon trevlig upplevelse grafikkortet låter massvis med om du inte har vattenkylning pga att dom jobbar hårt och måste kylas för att hålla, jag har min i källarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWalker76:

@mmhc: Ja den låter men det ska låta för att få bort värmen, sen finns det nätaggregat som låter mindre men inte för dom pengarna och den är ganska kraft full så med dom två grafikkort du tänker använda kommer den gå på 20% vilket innebär att den kommer hålla bra.
Ha den i vardagsrummet och vistas där kommer inte bli någon trevlig upplevelse grafikkortet låter
massvis med om du inte har vattenkylning pga att dom jobbar hårt och måste kylas för att hålla, jag har min i källarn.

Okej ja jag bor i en 2a så kan bara ha den i vardagsrummet🤣 sen vänjer man sig säger vid oljudet också. Där finns inget på typ 1000-1200w som är lite tystare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har tittat på denna PSU'n till 8riggs setup för jag har ett moderkort som rymmer 13 GPU's

8rigg psu

Permalänk
Medlem

Hur många GPUer ska du köra och hur många Watt drar de? Server-PSUer ger alltid bäst bang for the buck.

HP DPS-1200fb-1 a har jag kört länge nu, bra grejjer.
Ska vara modellen med blå kontakt, 94% effektivitet. De är passiva vid last under 700 Watt, tysta upp till 1000 Watt. Det är 12 st PCIe 8-pins-kontakter på breakout board. Nätdelen startar automatiskt när nätdelen till moderkortet går igång (kör någon liten billig begagnad till mobo/ram/cpu, behövs inte mer än 300 watt) - synkar via diskettstations-strömsladd.

PMa för mer info.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vill du ha det tyst så köp inte kina-psun har en sån fläkten går 100% oavsett belastning Kör server psu + breakoutboard om du vill ha mkt för pengarna dom är rätt tysta så länge man inte belastar dom till gränsen, kan bli rätt varma dock.

Permalänk

SEK 815.49 36%OFF | 2000W 220V Switching psu power supply for asic antminer Ethereum S9 S7 L3 Rig Mining Computer Graphics ETH ZCAS miner MAX 2400W
https://s.click.aliexpress.com/e/3w4wBt5OL

Det här kör jag med, fungerar felfritt med 7 kort kopplade till den

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.