USB-strömadapter JBL Charge

Permalänk

USB-strömadapter JBL Charge

Hej

Jag köpte en JBL charge 3 på green friday. Den kom utan USB-ström adapter. Förmodligen därför den var så billig.. Min fråga nu är vilken typ av tredjepart adapter kan jag använda? Funkar det med en IPAD-adapter till exempel? Om inte, vad ska jag tänka på om jag ska köpa en?

Tack på förhand!

Visa signatur

Will the great

Permalänk
Medlem

Saxat från deras sida https://www.jbl.com/bluetooth-speakers/JBL+CHARGE+III.html:
What's in the box? 1 x JBL Charge 3
1 x 5V 2.3A USB Adapter
1 x Micro USB Cable
1 x Safety Sheet
1 x Quick Start Guide
1 x Warranty Card
]

Köpte du den ny eller begagnad? Du ska som sagt ha fått en strömkabel (i detta fall en microusb kabel, och en 5V 2.3A USB Adapter, dvs en vanlig mobilladdare eller liknande som du kan använda)
Kontakta först butiken och kräv att få en komplett produkt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

@RVX:
Jag köpte den på komplett. När jag fick lådan så stod det att det var "stealth edition" och där var det ingen adapter. Känner mig lite lurad men tittar man på annonsen så står det inget om usb-adapter.

https://www.komplett.se/product/1127884?noredirect=true#

Visa signatur

Will the great

Permalänk
Medlem

Hittade inget heller ang adapter på deras sida när jag kollar, MEN, söker man på tillverkarens egna produktkod som är JBLCHARGE3SEBLK och kollar på ex elgiganten som listar tydligare vad som ingår så ska du ha fått med en adapter:

https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/hogtalare/bluetoo...

Så du har helt klart fått antingen A: en returnerad icke komplett produkt
B: En felaktig produkt.
Som sagt, stå på dig och hänvisa Komplett till att du ska ha fått med en.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

jag tittade i "Quick start quide" som följde med och i den står det att "in the box" så är det högtalaren och en USB-sladd som följer med. Alltså inte USB-adapterna. Men jag tar det med komplett imorgon. Tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Will the great

Permalänk
Medlem
Skrivet av Will the great:

jag tittade i "Quick start quide" som följde med och i den står det att "in the box" så är det högtalaren och en USB-sladd som följer med. Alltså inte USB-adapterna. Men jag tar det med komplett imorgon. Tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Lycka till, hänvisa som sagt till länkarna jag gav dig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Will the great:

jag tittade i "Quick start quide" som följde med och i den står det att "in the box" så är det högtalaren och en USB-sladd som följer med. Alltså inte USB-adapterna. Men jag tar det med komplett imorgon. Tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Det stämmer vad det står i "quick start guide", står samma sak på JBL´s svenska hemsida och jag kan även bekräfta det efter att ha öppnat 5 stycken Charge 3 kartonger den senaste månaden.

Adaptern ingår inte då 99% av Sveriges befolkning redan har en eller flera hemma.
Detta på att minska på kostnader samt för att minska på miljö påverkan.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk

Komplett verkar inte ha någon koll. Fick detta svar från dom. "
Det är en låda som man öppnar upp inuti paketet som ska innehålla nätadapter, USB-kabel och manual."

Visa signatur

Will the great

Permalänk
Medlem

Komplett verkar ha skickat dig en felaktig produkt då det inte framgår på hemsidan att det är en "stealth edition".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min JBL charge 3 ingick det en adapter för vägguttag. :/ Köptes dock för ca 2 år sen så osäker på om det ändrats.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Köpte samma. Kan säga emot flertalet i denna tråd och säga att det stod stealth edition på hemsidan och det ska inte ingå en laddare. Känner mig lite smålurad själv då den vanliga fanns för samma pris på andra hemsidor, men man har ju som tur är ett antal laddare liggande hemma. Tror dock den inkluderade kan ladda snabbare pga den högre spänningen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köp valfri adapter med lite kräm, ikeas rekommenderas varmt riktigt bra adapter som kan ladda 3 prylar samtidigt. Adaptern från jbl är så ful så man vill inte använda den.
https://m2.ikea.com/se/sv/p/koppla-usb-laddare-med-3-portar-v...

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

@Will the great:

Köpte min för ca 3 år sen. Det ska vara en orange adapter till, fungerar dock att ladda i datorns USB med.
Odödligt högtalare som både har badat och åkt i betonggolvet flera gånger.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Fick ingen när jag köpte min och ville inte ha någon heller. Varför vill man ha en adapter till varje pryl? Ja, det funkar fint att ladda med iPad adaptern.

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Fick ingen när jag köpte min och ville inte ha någon heller. Varför vill man ha en adapter till varje pryl? Ja, det funkar fint att ladda med iPad adaptern.

Helt enkelt på grund av att vissa produkter snabbladdar med märkets egna laddare. Kollar man specsen på JBLs laddare så är den 5V 2,3 amp.

Permalänk

Har pratat med Komplett. Fick ett prisavdrag på 200 kr.

Visa signatur

Will the great