Permalänk
Medlem

Monitorstativ för en monitor

Nyfiken vad folk kör med och hur de fungerar?

Har alltid vart för snål för dessa vesa stativ med gasarm Har alltid tyckt mig klara mig med fötter. Senaste monitorn hade jag sån flyt Acer Predator Z35 att foten var bred nog att snirkla sig runt min rattbas och precis hög nog att vila ovanpå. Det var bara en 1080 panel så där gick de inte va hur nära som helst.

Införskaffade en 31.5 då min plasma gick sönder med högre upplösning än min ultrawide och fot som gjorde den behövde flyttas bak så en Norlink spaceco Pro S1 införskaffades

Min monitor väger ett halvt kilo under minimivikten tydligen. Missförståd specsen blev lite konfunderad varför den alltid ville sväva uppåt men inställt på så lätt monitor som möjligt så håller den positionen med lite lätt övertalning. Får kanske fixa lite magneter på monitorarmen för att få den än mer lättmanövrerad.

Tiltfunktionen verkar inte vidare solid. Trots så lätt jobb som möjligt så orkar den inte vinkla ner särskilt mycket innan den snappar och tappar allt. Har monitorn relativt högt så vill gärna ha den tiltat något neråt för att nå rätt vinkel mot min recliner så den är månne starkare tiltad mer uppåt? Det är något jag kommer försöka pilla så lite som möjligt med känns som de kommer nötas ut trots relativt lätt last.

Men imponerande möjligheter justera placering i djupled med bibehållen höjd och centrering. Kan enkelt få den rakt i ansiktet eller till och med längre ifrån än jag hade den tidigare.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Lekt efter ett par dagar. Grymt få skärmen framför min rattbas får betydligt bättre fov och känns mer rätt. Har en directdrive ratt kapabel till 20 nm i torque så den kan vibrera rejält men gasarmen håller sig på plats bra och verkar parera de mesta.

Tyvärr har monitorn en tendens att svänga lite höger av vibrationerna. Hade vart grymt om de fanns något sätt att låsa svivel och även tilt då.

Vet inte riktigt hur jag ska lösa detta.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x