Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Varför blev du medlem på SweClockers?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Nov 2003

När jag gick med, så gick jag tredje ring gymnasium.
Och var den enda i min klass som hade intresse för datorer och PC spel.
Så var jag ganska utanför pga det. Så när jag hittade hit och blev medlem så kunde jag få prata, diskutera om det jag tyckte var intressant. Helt plötsligt var man inte killen som var utanför alla diskussioner, utan man var faktiskt med i den. Fick citat, meddelande etc.
Helt ny värld öppnades
Nu är det ju helt annorlunda i världen, nu är alla en "data nörd"
Skönt att få vara med tidigt i swec, och att man fick intresset så tidigt.. allt började med en Atari, Amiga sen 286, 486 dx2 (om man minns rätt)

Fractal R6 Blackout TG - Gigabyte Aorus Gaming 7 - 8600K @ 5.0 / H115i Pro - 4x8 Vengeance 3200 Pro RGB - ASUS 1080 STRIX 8GB - WD Black nVme 256GB OS-PRG - Samsung 850 EVO 500GB SPEL - Kingston A400 960GB - 15TB HDD - SteelSeries Apex 7+Rival 650 - G933 Spectrum - AOC 32" AG322QC4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Var på gång och skulle bygga ny dator under våren 2012, men var helt ur matchen om vilken hårdvara som gällde för närvarande. Hade inte byggt nytt på väldigt länge, och haft en period då jag öht inte intresserade mig särskilt mycket för sådant heller. Tyckte Sweclockers köprådsforum verkade vettigt, och registrerade mig för att få mitt planerade bygge grönat.

Sen blev man kvar och det rullade vidare så att säga.

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2009

Minns ärligt talat inte hur mycket jag lurkade här innan jag registrerade mig, men när jag väl gjorde det så va det för att få tips om ett datorbygge. Då hade jag sparat pengar från mitt första jobb och kunde för första gången investera i en egen dator. Det va då som Windows 7-betan blev tillgänglig, så jag körde dual-boot Fedora Linux och Windows 7 beta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Okt 2003

Skulle till att bygga min första egna PC. Gick med i forumet för att få hjälp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Okt 2010

Min dator kraschade utan anledning och jag fick hjälp här. Sedan dess har jag varit trogen medlem och sålt en del samt lärt mig hur man blir en bättre datorbyggare. Otroligt pålitliga personer här som man kan göra affärer med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Bodde i Norge innan jag flyttade hit, och var medlem på hardware.no sedan 2001. Tycker om teknikforum och diskussioner, sen var det bra övning för svenska språket och grammatiken.

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Jan 2008

Hade ett dött moderkort efter uppdatering av BIOS.
Fick inte "crashfree bios" att fungera. Fick det heller aldrig att fungera. Blev ett nytt moderkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2015

Hade lite frågor om streaminghårdvara. Fick 0 svar, men blev kvar ändå.

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmdö
Registrerad
Apr 2007

Hängde till en början på Techsweden och upptäckte därefter Sweclockers.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Okt 2001

För att överklocka min AMD K6-2. Var reggad på den blåa tiden sen fick man registrera om sig till AMD durons era.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2003

Tydligen ville jag ha hjälp med att veta optimal timings på ett par gamla TwinMos PC3200 DDR minnesmoduler för att överklocka min dåvarande speldator, AMD Athlon XP2100+ (eller var det 2500+)

Asrock P67 Extreme4 Gen3 | Delidded i7 3770k@4,5(1,23v) | NH-D15 | 16 GB DDR3 C.V LP| Palit Geforce GTX 1070 JS @1906/2075/9300 | EVGA G2 750w | Samsung 840 EVO | Corsair Force LE SSD | Win10 Pro N

Dell XPS 13 9370

HP ProLiant ML350 G6 | 2x Xeon X5550 | 96GB DDR3 | P410i 1GB | 1x 750w PSU | Intenso SSD | Corsair BX100 SSD | 6x WD Red | Windows Server 2016 Hyper-V Datacenter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jul 2007

Lära mig bygga dator

Ville lära mig bygga min egna första dator. och sweclockers verkade vara perfekt. samt roliga trådar dök upp titt som tätt. så man blev fast här., Och ångrar inte en sekund

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm ACER XB271HU 144Hz IPS G-SYNC Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 3900X 4.25 Ghz RAM G.Skill 16GB DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 Kingston A2000 M.2 1TB GPU ASUS RTX 2080 OC GAMING . Nätagg Corsair RM750x v2 750w.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

Var ett tag sen man reggade sig här 2003-09-07 mest för det var bra och fina tester på sakerna och bra folk här ... före den tiden var det lite svårt att hitta bra sidor som inte var sponsrade av tillverkare och andra företag för att ge dom bra tester..
Sweclockers har bra tester och talar om klart vad dom gillar och inte gillar med sakerna ,,

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundbyberg
Registrerad
Aug 2005

Gick in och kollade vad min första tråd var och det var såklart anledningen till varför jag blev medlem. Har läst nyheterna länge innan men aldrig haft behov att bli medlem tills jag skulle bygga min första dator.

oj oj oj vad man inte kunde något om datorer. "Om jag köper en socket med 775 måste jag köpa en cpu med socket 775?"

"Ju högre socket ju bättre? XD

"CPU'n det är den lilla lådan högst upp i vänstra hörnet?"

Komiskt att läsa 14år senare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2002

På den tiden (väldigt många år sedan) åkte jag runt på en del LAN. Det slutade med att jag hade en hel trave hårddiskar i burken och hade värmeproblem. Behövde ett forum för att dela tips för kylning och raidlösningar.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
♫♪♫ I ditt hjärta ♪♫♪♫♪
Registrerad
Maj 2017

Jag gick med här pga jag vill lära mig mer och lära ut.

Dela erfarenheter och kunskap.

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

Hade besökt sweclockers rätt länge innan jag blev medlem, enligt min historik verkar det som att jag skapade ett konto iom mitt första datorbygge. Verkar ha haft något problem med grafikkortet/moderkortet.

| Ryzen 2600@4ghz | Asus prime x470 pro | Msi rtx 2070 | Corsair 16gb 3ghz | Samsung 970 evo plus | Asus mg279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2011

Jag är och har alltid varit i första hand en lurker.
Lurkade i något år innan jag blev medlem, och jag blev medlem mest för fraktfriheten hos Inet.

Sedan dess har mitt intresse och min kunskap om datorer ökat med tiden; nu är Sweclockers den sida på hela internet jag besökar oftast.

Skickades från m.sweclockers.com

Glömde några ord

Asus VivoBook
/ 14" / i5-8250U / 16GB DDR4 2666MHz / 256GB M.2 SSD / MX150 2GB /

M-ATX burk
/ CM Q500L / i7 4790k @ 4.8GHz / Hyper X 16GB DDR3 1600MHz / Corsair RM750 /

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Jag vill tacka @nikka för "Hur funkar det?". 14-åriga jag läste den boken både en, två och tre gånger och Sweclockers nämndes där. När det väl var dags för datorbygge registrerade jag mig här. Det var i fredagspanelens begynnelse. Gamla goda tider

https://www.sweclockers.com/artikel/16786-podcast-23-hur-funk...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Jag blev medlem här efter att jag haft 2 sunkiga datorer och tänkte jag skulle göra lite research innan det var dags att köpa första datorn som jag fick bygga ihop själv.

Asus Z99A II | i7 6800K | 4x8 GB Corsair Dominator Platinum | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | Corsair AX760 | Samsung 970 EVO M.2 1TB | Fractal Design Define S | Noctua NH U12A | Aorus AD27QD | Sony WH-1000XM3 | Røde NT-USB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knutby
Registrerad
Mar 2007

Skaffa mer kött på benen. Utan swec. hade jag inte vågat mig på vatten.

Intel Core i9-9900K @5ghz + Custom loop (AVX -2)
Asus ROG Strix RTX2080 8GB 1870/15190
Asus ROG Maximus XI Hero (WI-FI)
Corsair Vengeance RGB Pro 3200mhz 32GB
Asus ROG Strix XG32VQ, NZXT H700, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Dec 2006

Reggade mig för att jag var i farten med att köpa en AMD socket 939 eller AM2 dator.

GTX 260 | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti --- The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS XI GENE | i9-9900K | 16GB DDR4-3200 CL14 | Corsair AX1600i
Galleri: https://www.sweclockers.com/galleri/14739-define-s2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Jan 2007

Hittade SweC när jag skulle köpa min första dator back in the days. Letade recensioner på Antec P180 som jag var sugen på att köpa, och SweC hade en recension på den. Läste på mig om allt om det chassiet innan jag slog till på ett köp. Ångrar inte en sekund att jag tog det chassiet framför Antec Sonata II. Men jag tror det tog ett tag innan jag reggade mig, lurker som jag var. Har blivit ett tusental inlägg sen 2007 men är inne och kollar forumet och artiklar/nyheter mer eller mindre varje dag.

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Maximus VI Formula - Intel i7 4790k - 16GB Muschkin Redline 2133mhz - Asus Strix GTX 1080 - Asus Xonar D2X - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2007

Som nån annan skrev var jag en lurker i många år innan jag bestämde mig för att regga 2007

Desktop: Intel core i9 9900K | nVidia Geforce RTX 2080 8gb | Samsung 960 EVO 250gb Nvme | Samsung 860 EVO 500gb | Samsung 860 QVO 1TB | 32gb 3200mhz DDR4 | Strix z390-f | Fläktar: 3x 120mm (2 på radiator), 2x 140mm (Alla Noctua) || Nintendo Switch Med 512gb sd kort || Xbox one X || Samsung Galaxy S9+ || Samsung Galaxy Watch Active

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Nov 2002

Jag var förälskad i datorer och internet. Kändes som ett naturligt steg. Förmodligen skulle jag överklocka något också, hehe

MSI GT73VR Titan

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Plats
Tamriel
Registrerad
Okt 2014

Jag sökte på google "spela med andra svenskar" för ca 5 år sedan. Jag hade ingen aning om att denna sidan fanns innan jag sökte på google. Var så trött att min sambo alltid hade polare att spela med och jag kände mig ensam i mina MP spel.

Hittade hit och såg att det fanns en Mumble, anslöt mig och var väldigt feg i början och hoppade in i kanalen utan att säga något i början. Hoppade runt i olika kanaler. Men sedan tog jag mig modet att börja prata och se vad det var för folk.

5 år senare och jag har hunnit bli Admin i Spelclockers och för Geeks Discord!

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.

Ord är mer än tre bokstäver...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Ingen aning faktiskt. Kontot är skapat 2010 men skrev inte min första tråd eller inlägg förrän 2012. Är ingen lurker heller, så mitt konto förblir en gåta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

Jag har alltid massvis med frågor om datorer osv, så det finns ju inget ställe som är vettigare att ställa dem på än sweclockers

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | HyperX Cloud II | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Feb 2010

Först var det nog för att få hjälp med datorrelaterade problem som jag inte alls var kunnig inom back in början av 2010.

Men aktiv vart jag tack vare den allra första fredagspanelen.

Tänk att man var med om den första och vad spännande det var och lära sig inom hårdvara genom att "lyssna" snarare än att läsa i text.

Mitt första inlägg på den första fredagspanelen.

Cringe så det bara skriker... "Brann nätaggregatet"

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6850K 4.5GHz | 32GB RAM | RTX 2080

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

Jag träffade klasskamrater på gymnasiet som var medlemmar, och vi hade ju alla datorintresse.
Innan var jag medlem hos gamereactor, men sweclockers kändes som en mycket mer putsad kreation ärligt talat.

Sen tänkte jag börja med modding och annat, men det saknades motivation och målsättning.

Frågan är vad jag gör här nuförtiden, nyheterna och fredagspanelen är kul men annars känner jag att mitt datorintresse tappat lite.
Jag är inte säker, men jag tror jag såg den första fredagspanelen när den släpptes.
Veckans höjdpunkt! Tablåteve släng dig i väggen!

Och de flesta jag känner tycker nog att jag skulle satsat på garagemek eller fotboll istället för datorerna