Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Adblocker

Tjo! skulle kolla film på Dplay men så gick det inte att spela upp pga Adblocker var på. Hur stänger man av Adblockern i Crome,windows eller i virusskyddet ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018

@EJ_89: Har du en adblocker i virusskyddet så stänger du av den där, har du en adblocker i windows så stänger du av den där eller har du en adblocker i chrome så stänger du av den där.

https://www.google.com/search?q=turn+off+ad+blocker+chrome

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Aug 2008

Väcker denna tråden till liv för att slippa skapa en ny tråd, titeln passar ju.
Uppgraderade datorn och installerade om Windows 10. Haft Adblocker som blockerar annonser på YT. Men nu gör den inte de längre. Någon inställning jag missar i Adblocker?

Gaming-PC > AMD 3600@4.375ghz > Aorus X570 Master > 16gb 3800mhz CL16 > EVGA 1080 FTW
HTPC: > AMD Phenom II 965 > AMD R5 360 > Kingstone V300 240gb
Garaget.org

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I'm on your roof!
Registrerad
Feb 2013

Har samma problem på min sambos laptop samt min egna laptop, funkar fint på den stationära, ingen aning om varför... Laptopsen är från 2019/20 och desktopen äldre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av TaunyTiger:

Uppgraderade datorn och installerade om Windows 10. Haft Adblocker som blockerar annonser på YT. Men nu gör den inte de längre. Någon inställning jag missar i Adblocker?

Snor ditt inlägg Jag undrar samma sak.

Antec P101S Silent version | MSI TOMAHAWK MAG Z390 | Intel i9-9900K 5 GHz
Asus RTX 2080 SUPER EVO V2 | Samsung V-NAND 970 EVO Plus | be quiet!
STRAIGHT POWER 11 PLATINUM 850W | Corsair Vengeance LPX 16GB 3600MHz
Cooler Master Hyper TX3I | Windows 10 | Lenovo Legion 27tum Y27q-20

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Ecfor:

Snor ditt inlägg Jag undrar samma sak.

Jag kör uBlock Origin + Tampermonkey med Anti-Adblock Killer, funkar prima.

PSU: BeQuiet Dark Power Pro 11 1000w Case: Fractal Design Define S
GPU: Radeon 5700 XT
RAM: Corsair Vengeance LPX 2x16GB
Motherboard: MSI GAMING M7
CPU: i7 6700k @ 5Ghz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Använder också uBlock Origin på Firefox, både med W10 och Mojave. Har alltid blockerat reklamen på YouTube med standardinställningarna.

Vill minnas att jag provade med Operas inbyggda blocker för någon månad sedan och det gick bra också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2004

@TaunyTiger: Ser du reklam om du är utloggad från ditt konto?
Om du inte gör det, så kan det vara så att Google A/B-testar något nytt på ditt konto.

Om du använder uBlock Origin, så kan du prova detta filtret:

youtube.com##+js(json-prune, playerResponse.adPlacements playerResponse.playerAds adPlacements playerAds)

Om du även ser reklam när du är utloggad, så prova med att avaktivera andra webbläsartillägg du har installerade. Det kan vara så att ett av dina tillägg skapar någon konflikt (eller har köpts upp av någon skum tredje part).

Skrivet av 13ers3rk:

Anti-Adblock Killer

Den har inte uppdaterats på 4 år. Den löser inga problem i dagsläget. (Kan potentiellt skapa mer problem istället.)

Använder du uBlock Origin och:
1. ser anti-adblocks (som låser sidan) på någon internationell sida så kan du rapportera det till uAssets.
2. ser anti-adblocks eller reklam på någon svensk sida så kan du rapportera det till mig.

Gigabyte GA-Z97X-SLI, Intel Core i5 4460 3.2GHz, 128GB Samsung 850 PRO, Corsair 8GB, Gigabyte GeForce GTX 750ti, EVGA Supernova G2 750W
Min GitHub: https://github.com/lassekongo83

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Aug 2008

@lassekongo83: Löste sig med ublock.

Gaming-PC > AMD 3600@4.375ghz > Aorus X570 Master > 16gb 3800mhz CL16 > EVGA 1080 FTW
HTPC: > AMD Phenom II 965 > AMD R5 360 > Kingstone V300 240gb
Garaget.org