ångerrätt prenumerering

Permalänk
Medlem

ångerrätt prenumerering

Fick ett mail på att min prenumerering på antivirus har förnyats på 400 spänn. Tydligen har jag ett års prenumerering och har helt glömt bort att ta bort den auto renewal skiten. Gäller 14dagars ångerrätten? Eller är det andra regler för denna typ av avtal. Antivirus bolaget är stationerat i eu. (bitdefender)

Permalänk
Medlem

Ring dom. Säg att du glömt bort förnyelsen och önskar att säga upp abonnemanget. Var tydlig att du önskar att få tillbaka pengarna eller hitta någon lösning (typ reducera till en månad)

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det går att hävda ångerrätt i detta fallet.

Permalänk
Sötast

Är lite 50/50 beroende på företaget.

Har hänt lika många gånger att de godkänt att avbeställa/avbryta direkt som att man har blivit nekad och behöver betala det man *gått med på*

Permalänk
Medlem

Skadar inte att fråga men man har inga rättigheter

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har lyckats avbryta autorenewal och få tillbaka pengar på både xbox game pass och ps+, testa ringa dom och förklara situationen som kanske det löser sig.

Permalänk
Hedersmedlem

Du har redan godkänt avtalet första gången och accepterat automatisk förnyelse, så allt du kan hoppas på är deras goda vilja.

Personligen köper jag ingenting där man tvingas till automatisk förnyelse. Ny faktura varje månad eller år, javisst, men aldrig autodragning.

Ett delvis liknande problem är stora Folksam där om man väljer autogiro är stoppad från att automatiskt kunna byta till någon annan och bättre, t ex via Compricer. Inga sådana problem med andra betalningsformer. Därför de pushar som galna att man ska ha autogiro. Så läs villkoren noga och tänk efter innan ni tackar ja till sådant.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro