Permalänk

Lösa IPTV + annat

Hej,

Vet att det finns flera trådar kring detta och jag har försökt läsa till mig så mycket som möjligt redan, därav att jag skapar en ny tråd.

Jag har precis fått upp ögonen för IPTV och har provat det lite i mobilen med diverse appar. Nu är min tanke att se till så att det funkar i TV'n tillsammans med allt annat.

Utrustning idag.
Apple TV3
Chrome Cast
iPhone (X och 7)
PC
Xbox One
TV (Ej smart)

Jag har med den utrustning jag har idag försökt att få IPTV att fungera men tycker inte att det blir bra. Till min chromecast lyckas jag inte att casta med någon utav alla de appar jag har testat (GSE + några till).
Någon av alla de appar jag har i telefonen kan streama det OK till min Apple TV3 men då måste jag ta ur min chrome cast. Problemet som uppstår då är när frugan vill streama någon serie som hon hittar på nätet (tidigare så har man bara castat den från min PC då)

Min första tanke var att det skulle fortfarande vara möjligt med Apple TV3 genom airplay men det funkade inte alls smidigt. Så fort hon försökte göra något annat med mobilen så dog streamen (openclaud) på TV'n.

Hade min TV haft 3 HDMI portar hade detta inte varit ett problem då allt hade kunnat vara inkopplat samtidigt men så är det inte

Så min fråga är finns det någon enhet som kan ta emot både IPTV på ett bra sätt och som samtidigt går att streama en video från en webbläsare?

Tänkte först införskaffa en Apple tv4 för det verkade smidigt med IPTV där. Men blir tveksam då airplay inte funkade som jag trodde det skulle göra.

Tar tacksamt emot alla förslag

Permalänk
Medlem

Du ska kunna använda dig utav din AppleTV med appen GSE SMART IPTV PRO.

Finns diverse guider på detta också!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Medzii:

Du ska kunna använda dig utav din AppleTV med appen GSE SMART IPTV PRO.

Finns diverse guider på detta också!

Om man uppgradera till en Apple TV 4.
Finns inga appar man kan ladda in till 3.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W