Allt från Computex 2023
Permalänk
Medlem

Ny g29 gnisslar

Hej, har skaffat mig en logitech g29 (ny) och den håller på och gnisslar samt låter när jag snurrar på ratten,(även när motorn/ratten är avstängd)
Någon som vet hur jag kan fixa detta?

Tack

Permalänk
Medlem

verkar vara en del som haft samma problem, och lämnat in och fått en ny, eller så kan man göra som denna snubben: OBS efter detta gäller EJ garantin, som nämns nedan.

Here is the fix guys,

BE WARNED, YOU'LL LOSE YOUR GUARANTEE

Open up the Wheel (There are yt Videos how to do this correctly). Now you see 2 Motors one on the right and one on the Left. Spray some oil into the Left motor and turn the Wheel by doing this. It will instantly shut down the squeaking noice. ( The opening is on the bottom of the motor). I hope that this will help you too because i know how frustrating this is.

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Har samma problem, tycker det är värst när jag svänger vänster. Tänker inte speciellt mycket på det sedan jag började köra med headset. Kanske skulle testa med tipset ovan.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabo86:

Har samma problem, tycker det är värst när jag svänger vänster. Tänker inte speciellt mycket på det sedan jag började köra med headset. Kanske skulle testa med tipset ovan.

Exakt, det är något håll som låter mer än det andra, men väger man verkligen göra tipset ovan? Man förlorar ju garantin.

Permalänk
Medlem

@Pc55: pratade med min polare ( som kikat på ratten ) och sa att det verkar vara ett VÅLDIGT förekommande problem med just denna ratten... de flesta har helt enkelt gått tillbaka till den äldre ratten p.g.a att dem inte orkar skicka RMA och hoppas på en bättre,
eller så har dem gjort som jag tipsade om innan...

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk

Ursäktar att jag väcker en gammal tråd men fick du ordning på problemet?
Vilken olja bör man använda i motorn?

Permalänk
Skrivet av SlowNicoFish:

Ursäktar att jag väcker en gammal tråd men fick du ordning på problemet?
Vilken olja bör man använda i motorn?

är väl plastkuggar i växellådan så lämpligen typ siliconfett på kuggdreven.
https://www.biltema.se/bilvard/smorjmedel/fetter/silikonfett-...

eller menade du på motorlagrena?
det är väl högst troligen oljeimprenerade bronsbussningar skulle jag gissa på i motorn dvs självsmörjande så ska inte smörjas.

men visst är de extremt slitna kan de säkerligen orsaka en del oljud men mer troligt att det är kuggdreven som orsakar oljud för fettet har hårdnat eller trillat av kuggdreven så det bara ligger på bottnen i växellådan.

skulle iaf börja med att fetta in dreven i växellådan i förstahand hur som helst för jag skulle gett mig på att försöka smörja elmotorerna.

men vill du promt olja motorerna så är väl symaskinolja möjligen rätt ok.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 3900X, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, MSI GTX 1070ti gaming oc@ 1979Mhz/8996Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows