Kan inte få igång Radeon Overlay HD8790M

Permalänk
Medlem

Kan inte få igång Radeon Overlay HD8790M

Hej!

Har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med. Vill såklart starta Radeon Overlay inuti ett spel, men det går inte. Finns inte ens spår av detta i Radeon Adrenalin. Stöds det inte med det här grafikkortet?

Får inte igång MSI Afterburners OSD heller...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Vilket spel är det? Vet att Afterburners OSD inte fungerar i alla spel, beror lite på vilken API spelet använder. Ingen koll på Radeon Overlay dock och om den har liknande begränsningar eller ej.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Vilket spel är det? Vet att Afterburners OSD inte fungerar i alla spel, beror lite på vilken API spelet använder. Ingen koll på Radeon Overlay dock och om den har liknande begränsningar eller ej.

WoW för tillfället. Jag kör DX12 klient, kanske kan vara där det spökar? Radeon Overlay fungerar iaf på min stationära och 280x. Kör även DX12 där. Det finns fler saker som är inaktiverat på Adrenalin, har inte satt man osv .

Efter lite grävande verkar det kort och gott vara så att funktionen är inaktiverad på laptops. Ihop med mycket annat

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pantsoff:

WoW för tillfället. Jag kör DX12 klient, kanske kan vara där det spökar? Radeon Overlay fungerar iaf på min stationära och 280x. Kör även DX12 där. Det finns fler saker som är inaktiverat på Adrenalin, har inte satt man osv .

Efter lite grävande verkar det kort och gott vara så att funktionen är inaktiverad på laptops. Ihop med mycket annat

bra att veta. såna funktioner är ju extra bra att ha på laptops då dem oftast inte har en andra skärm där man kan lägga övervaknings verktyg.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

bra att veta. såna funktioner är ju extra bra att ha på laptops då dem oftast inte har en andra skärm där man kan lägga övervaknings verktyg.

Ja men eller hur! Jag fick igång RivaTuner iaf. Så jag kan hålla koll på temps osv

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080