Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2009

Moderkort med PCI kortplats

Hej
Är det nån som vet om det går att få tag på ett modernt moderkort med minst en PCI kortplats, alltså inte PCIe.
Behöver det för ett gammalt RME ljudkort som fortfarande är för bra för att skrotas....

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Maj 2015

@Bax2009: Vilken plattform och sockel du letar efter är ganska nödvändig info för att kunna svara på den frågan.

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Fractal Design Meshify C | Cooler Master MK750 MX Silent Red | ASUS Strix Claw | Dell U2515H

Frågor eller funderingar? Skicka ett PM eller kontakta oss.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2009

@Andreaz1 Så modernt som möjligt, datorn skall användas för musikbruk så det behövs inga monsterlösningar för grafik osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Bax2009:

Hej
Är det nån som vet om det går att få tag på ett modernt moderkort med minst en PCI kortplats, alltså inte PCIe.
Behöver det för ett gammalt RME ljudkort som fortfarande är för bra för att skrotas....

Här har du ett moderkort, det finns säkert fler:
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4186275

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2009

Tack, tog för givet att det bara diskuterades Intel proc. I denna tråd under moderbord/Intel. Intel processor är ett krav men tack ändå

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Gigabyte B360M D3H är svaret på din fråga

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2009

@Fluf Tack, precis vad jag söker👍