SweClockers officiella Meet & Geek för kommande året!

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

SweClockers officiella Meet & Geek för kommande året!

Det var i juli 2018 som SweClockers första Meet & Geek ägde rum och då i Gävle. Efter det har vi hunnit med ett gäng och fått mycket feedback. Bland det vanligaste är att vi inte skrivit ut var vi planerar åka, när de äger rum och så vidare. Som ett svar på detta finns här nedan vår officiella "roadmap" med medlemsträffar som arrangeras av redaktionen. Listan kommer fyllas på kontinuerligt och planen är att alltid ha fyra stycken träffar planerade under en 12-månadersperiod.

SweClockers officiella roadmap för Meet & Geek

Stad

Datum

Notering

Örebro

Fredag den 5 juli

Mer information kommer inom kort!

Göteborg eller närliggande stad

Sensommaren/tidigt hösten 2019

Östersund

Senhösten 2019

Malmö eller närliggande stad

I början av 2020

???

Våren 2020

Varje SweClockers Meet & Geek hålls normalt en fredag kväll. Ett exakt datum spikas så snart det är praktiskt möjligt, dock senast 4–5 veckor före varje tillfälle.

Nu sitter säkert många och förbarmar sig över att just din stad inte är med eller att vi inte ens kommer till närheten av dig. Planen från början var att redaktionen skulle anordna träffar över hela Sverige och att vi kommer till er. Det finns bara så många redaktörer, så många helger på ett år och planering tar tid. Med det sagt kan jag bara lova att vi anstränger oss för att köra dessa träffar spritt över hela vårt avlånga land. Och för all del – förslag uppskattas!

Du kanske rentutav vill ta initiativet till en medlemsträff? I sådana fall är du mer än välkommen och jag kommer göra allt jag kan för att stötta dig i detta. Är du osäker kan du börja med att skicka ett privat meddelande till mig, så tar vi det därifrån! Med tillräckligt god framförhållning kommer så många som möjligt och hälsar på.

Vad är SweClockers Meet & Geek?

Internet och gemenskaper som SweClockers är fantastiska på många sätt, men slår inte möjligheten att träffa likasinnade ansikte mot ansikte! Att koppla en riktig människa till användarnamnet, utbyta kunskaper, lära känna nya vänner och ha roligt ihop. Det här är allt vad Meet & Geek handlar om! Konceptet är enkelt; vi bokar bord för ett större sällskap på en pub eller restaurang och samlas för en helkväll av härligt umgänge.

Nämnvärt är att varje träff inte måste involvera restauranger. Framöver vore det roligt att samlas i andra former. Varför inte utomhus runt en lägereld eller ett stort LAN som vi skapar av gemensam kraft? Förslag, idéer, tankar? Du är givetvis välkommen att dra ihop något och jag hjälper dig gärna!

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Va på träffen i Sthlm vilket va mycket trevligt fortsätt gärna med detta.

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsjö stn
Registrerad
Mar 2015

Stockholm, utomhus i en park med lite grillar vore härligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018

Som jag sade på Discord; Kommer gärna på Örebro träffen om det finns möjlighet för mig.

*Hint Hint* Finns det någon annan från Linköping som är sugen eller tar vägen igenom staden så kanske samåkning vore något?

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Logitech G403 | SteelSeries QcK - XXL Musmatta | Mitt skrivbord Windows 2019 x64 Enterprise LTSC | ASUS MG279Q | Behöver du hjälp? Egna skriverier

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Nov 2017

Låt oss göra en repris av den första träffen i Gävle vetja. Kanske på en annan krog denna gång. Vem vet, man kanske hittar på utomhusaktiviteter utöver detta om vädret tillåter

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av PlogarN97:

Stockholm, utomhus i en park med lite grillar vore härligt.

Eller hur! Jag och säkert flera andra i redaktionen skulle kunna tänka oss något sådant.

Skrivet av trattgunnar:

Låt oss göra en repris av den första träffen i Gävle vetja. Kanske på en annan krog denna gång. Vem vet, man kanske hittar på utomhusaktiviteter utöver detta om vädret tillåter

Jag funderade på det då jag själv bor i Gävle, men samtidigt finns så många andra platser och medlemmar att besöka! Precis som förslaget från Stockholm tycker jag ett utomhus låter trevligt, vore härligt att dra ihop ett gäng och grilla.

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Moderator, Testpilot
f.d. Dinoman 🦖
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002

Våren 2020 på Ibiza?

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götet
Registrerad
Okt 2013

Ser fram emot Göteborgsträffen!

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Dinoman:

Våren 2020 på Ibiza?

Det är då vi kör fyllekryssningar på Norgekusten! @str8forthakill #17902309

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2005

Det vore kul med ett försök i Västerås. Jag och @stefflo gjorde ju ett försök här som gick... sådär. Men med redaktionen som dragplåster kan ingen hålla sig hemma, i know it!

För övrigt var det kanontrevligt i Gävle! Ska försöka övertala frugan att släppa iväg mig till Örebro, det krockar med power meet här i stan...

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005

Vi har ju diskuterat lite på discord om en mini-träff

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 1.5TB SSD - 15TB HDD - GTX 1070 8GB - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 120GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 6T

Trädvy Permalänk
Inofficiell ambassadör
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Till alla som ens övervägt tanken att fundera på om ni ska vara med säger jag bara: DO IT! Jag har haft privilegiet att få vara med på både träffen i Gävle och i Stockholm!

Det har varit otroligt kul att få träffa både redaktionen och "forumiter" man duellerat med i forumet såväl som helt okända ansikten. Även om jag missat @Yoshman båda gångerna - till bådas (?) förtret

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,26v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

@jacob:

Om det inte blir Göteborg...

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Min hemort, trevligt

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • 8GB Kingston Hyper X memory • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB• Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2003

Örebro! jag flyttade hit pga jobb förra året och det hade varit skoj att göra nåt (och kanske lära känna några lokala nördar )

Fractal Design Define S | Fractal Design Celsius S36 | i5 3570K | MSI Z77A-G45 | 2x8GB HyperX Predator@2400mhz | MSI GTX 980 Gaming 4G | 256gb Crucial M550 + 512gb Crucial MX300 + 3TB & 4TB Toshiba HDD | Steelseries APEX, Logitech G400 | Qpad QH-1339 + SB Z | Swedx 28" 4K 60hz + Benq 24" |

l

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Stockholm - check
Göteborg - check
Malmö - check
Uppsala - ???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2007

Ser fram mot träffen i Göteborg!

AMD Phenom II X6 1090T @ 4.1 GHz - EVGA GTX 680
Lenovo Ideapad 720s-14 | i7-8550U - MX150 2GB - 8GB DDR4 - 512GB NVMe SSD
Google Pixel 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Garvey:

Det vore kul med ett försök i Västerås. Jag och @stefflo gjorde ju ett försök här som gick... sådär. Men med redaktionen som dragplåster kan ingen hålla sig hemma, i know it!

För övrigt var det kanontrevligt i Gävle! Ska försöka övertala frugan att släppa iväg mig till Örebro, det krockar med power meet här i stan...

Håller med om att träffen i Västerås blev sådär då det var många som först bokade upp sig och ropade hurra men när allt var fixat så var det få som kom. Gör gärna ett nytt försök i Västerås framöver. Det kan iallafall inte bli färre😀

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av lorgix:

Stockholm - check
Göteborg - check
Malmö - check
Uppsala - ???

Tack gärna, med sex ungar resar man inte långt i första taget....sätt Uppsala på swec-kartan.

Old:NZXT Gurdian 921RB / Intel i5 2500K 4.5MHz/ G.Skill F3-12800CL9D-8GBXL DDR3 1600 Mhz Ripjaws / 1TB Samsung SpinPoint F3 SATA-2 7200RPM / Corsair SSD Force 3 Series 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1536MB PCI-E AMP 950 MHz / Samsung SATA 22x DVDRW L/S / Windows 7 x 64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: Nzxt 630/MSI Z170A KRAIT GAMING 3X/Intel Core i5 6600K 4.4 GHz/Deepcool Captain 120/Corsair Vengeance LPX White 16GB/GTX1070 Dual 8 gig/EVGA GQ 750W/Toshiba 1TB 7200rpm 32MB/WD Blue Low Power 2TB/Intenso 2.5" SSD SATA III 240GB/SteelSeries Apex 350/Razer Abyssus/Acer Predator XB240H 24" 1ms 144hz/ 6-pack pripps.

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005

Woooooo, Örebro! Jag är på!

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Metropolen Ånge
Registrerad
Jun 2007

Östersund here we go!

Crystal 280X ~ i7 6700K ~ Maximus VIII Gene ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ V-Moda Crossfade Wireless
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av talonmas:

Ser fram emot Göteborgsträffen!

Skrivet av eas@tetris:

Ser fram mot träffen i Göteborg!

Skrivet av DavidtheDoom:

@jacob:

Om det inte blir Göteborg...

Kör i Kungälv istället enbart för att jävla med alla göteborgare.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Garvey:

Skrivet av Stefflo:

Håller med om att träffen i Västerås blev sådär då det var många som först bokade upp sig och ropade hurra men när allt var fixat så var det få som kom. Gör gärna ett nytt försök i Västerås framöver. Det kan iallafall inte bli färre😀

Västerås alltså, det var 12 år sen sist jag var där. Det ska vi så klart göra framöver! Det kanske blir nästa gång vi planerar ett besök till gnällbältet?

Skrivet av lorgix:

Stockholm - check
Göteborg - check
Malmö - check
Uppsala - ???

Skrivet av Gorham:

Tack gärna, med sex ungar resar man inte långt i första taget....sätt Uppsala på swec-kartan.

Uppsala är så klart högintressant och blir garanterat av i #framtiden! Brasklappen är väl att vi precis hade en träff i närheten (Stockholm) nyligen och behöver prioritera övriga Sverige först. I dagsläget vill jag inte heller gå ut med konkreta löften och dra ihop fler än fyra tillfällen per år, vilket ärligt talat är av rent praktiska skäl.

Om någon Uppsala-bo är sugen på att rodda med en träff är det bara slänga iväg ett PM så hjälper jag till så gott jag kan med upplägg, exponering, etc. :)`

Skrivet av THB:

Vi har ju diskuterat lite på discord om en mini-träff

To be announced! #Bollnäs

Trädvy Permalänk
Datavetare
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Xyborg:

Till alla som ens övervägt tanken att fundera på om ni ska vara med säger jag bara: DO IT! Jag har haft privilegiet att få vara med på både träffen i Gävle och i Stockholm!

Det har varit otroligt kul att få träffa både redaktionen och "forumiter" man duellerat med i forumet såväl som helt okända ansikten. Även om jag missat @Yoshman båda gångerna - till bådas (?) förtret

Kan bara hålla med. Maltbaserad läskeblask kan man få lite varstans, mat likaså. Den koncentration av datorintresse som Meet&Geek innhåller är rätt unik.

Att @Xyborg och jag varit på samma två träffar och ända missat att prata med varandra är primärt en effekt av att det finns sådan mängd med människor som delar datorintresset att IRL-chatta med, kvällen passerar fortare än man anar.

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2009

Jag som har sett fram mot Örebroträffen länge, så är den precis när jag har semester och är utomlands. Vilken otur!! Får väl försöka åka på någon annan istället. 😋

i7 3820, Antec kühler h2o 620, MSI x79ma-gd45, R9 290, 16 GB DDR3 1600 Mhz Corsair LP, 120 Gb Samsung 830, 1 Tb Spinpoint F3, 750 Gb Seagate Momentus XT, Fractal Design Define Mini
LG 29EA93 2560x1080, Mionix Zibal 60, Razer Deathadder Respawn, Mionix Nash 20

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

ÖREBRO ÄNTLIGEN!!!!

edit
Kollade precis kalendern och jag har bokat en resa med familjen hela veckan...

citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2011

Såklart så jobbar man just den dagen :/

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU

Asus ROG G751JY-T7230H; i7 4720HQ, 16 GB DDR3 1600Mhz, 256 GB SSD, 1TB HDD, GTX 980m 4gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2003

*Bokar in början av 2020*

System: CPU: 4790K, MB: Asus Z97-A, Memory: 16GB DDR3, GPU: 1x GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Jacob:

Västerås alltså, det var 12 år sen sist jag var där. Det ska vi så klart göra framöver! Det kanske blir nästa gång vi planerar ett besök till gnällbältet?

Västerås hör väl inte till gnällbältet hoppas jag...

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010

Jag skulle så gärna vila gå på en sådan träff det ser riktigt skoj ut, men oj så orkeslös jag har blivit. Kanske om det passar in med min semester..