Vissa funktionsknappar i Microsoft Office Excel 2003/2007 grådaskiga (oåtkomliga)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2019

Vissa funktionsknappar i Microsoft Office Excel 2003/2007 grådaskiga (oåtkomliga)

Hej!
Jag har Microsoft Excel 97-2003 kalkylblad. Jag kommer inte åt funktionen spåra underordnade/överordnade under fliken "Formler" och det som hör därtill. Knapparna är gråa och suddiga även då jag har markerat en ruta som är en summa av något ovanstående och även skickar värdet vidare till en annan ruta (vilken kan jag alltså¨inte kolla). Under andra flikar finns det en del andra "grådaskiga" funktionsknappar.

Jag har installerat om Microsoft Office 2007 efter att ha köpt ny hårddisk. Arbetsboken jag har försökt öppna är ett år gammal och alltså skapad när programmet var installerat förra gången. Office 2007 är utgånget och saknar support, enligt Microsoft. Jag undrar tidvis om Microsoft har stängt av en del funktioner efter att jag har installerat om Office. Det finns ett meddellande att man måste aktivera programmet per internet elller telefon, vilket jag har valt och fått aktivering bekräftat (men vet inte om det fungerar eftesom det är utgånget). Jag vet inte om detta har med saken att göra. Någon här som känner igen detta?