Permalänk
Medlem

Fiverr

Hej är det någon som vet någon svensk version av fiverr?
Vet ni även vart man skulle kunna hitta nya svenska kreatörer som är villiga att byta sitt arbete emot publicitet?
Jag behöver ett 3d into och en promo video. Och vill gärna jobba med en svensk.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av alke:

Hej är det någon som vet någon svensk version av fiverr?
Vet ni även vart man skulle kunna hitta nya svenska kreatörer som är villiga att byta sitt arbete emot publicitet?
Jag behöver ett 3d into och en promo video. Och vill gärna jobba med en svensk.
Mvh

Nej, man kan inte betala räkningar med publicitet.
Det är väl mer folk som är halvdåliga/lär sig saker som är villiga att göra sådant gratis.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Medlem

Hur mycket publictet utlovar du? 100.000 besökare till min webbplats?

Jobbet du ber om är många många många timmars arbete som ingen vettig människa gör gratis, ja, förutom någon idiot på Fiverr som laddar hem färdiga resurser och säljer de vidare för 50kr.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Jag började min karriär genom att göra gratis gig för att få publicitet och genom första jobbet fick jag erbjudanden från andra kunder. Så min fråga var finns det någon svensk motsvarighet till fiverr? Jag har 600.000 svenska sidvisningar i månaden så om man alltid gör sitt bästa och visar sin passion i projekten så kommer det betala räkningarna. Så hur mycket är det värt för någon som är ny och vill visa framfötterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför inte använda Fiverr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Varför inte använda Fiverr?

För att jag vill jobba med en svensk som har ett svenskt tangentbord och kan skriva åäö själv och för att en svensk förstår sig på svenska marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av alke:

om man alltid gör sitt bästa och visar sin passion i projekten så kommer det betala räkningarna.

Uppenbarligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alke:

För att jag vill jobba med en svensk som har ett svenskt tangentbord och kan skriva åäö själv och för att en svensk förstår sig på svenska marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Så du vill ha en person som är våt nog bakom öronen att acceptera ditt förslag, men erfaren nog att förstå svenska marknaden?

Nä, jag känner redan nu vilka krav du skulle ställa, troligen högre och mer specifika än en person som betalar för sig. Mitt förslag till alla andra är att hålla sig undan, för jag får dåliga vibbar från attityden, förväntningarna, och hur du allmänt för dig.

Permalänk
Medlem

Svenska marknaden är för liten för frilansplattformar, och på dessa vill folk givetvis ha betalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Så du vill ha en person som är våt nog bakom öronen att acceptera ditt förslag, men erfaren nog att förstå svenska marknaden?

Nä, jag känner redan nu vilka krav du skulle ställa, troligen högre och mer specifika än en person som betalar för sig. Mitt förslag till alla andra är att hålla sig undan, för jag får dåliga vibbar från attityden, förväntningarna, och hur du allmänt för dig.

Svara på frågan istället finns det någon svensk motsvarighet till fiverr? Och dina förutfattade meningar kan du skriva någon annanstans tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av alke:

Jag har 600.000 svenska sidvisningar i månaden så om man alltid gör sitt bästa och visar sin passion i projekten så kommer det betala räkningarna.

Du kan ju höra med någon form av konsultfirma? Det är nog bara att säga det som du sagt här ovan så får du säkert napp som uppfyller dina krav. Konsultfirmor brukar förstå att ett gott rykte tar tid att bygga upp och arbetar alldeles säkert gratis mot sådan publicitet. Att få betalt för sitt arbete är ju överskattat

Men om du nu är lite seriös och är beredd att betala för det så är en konsultfirma nog inte en dum grej. Med dina 600'000 svenska sidvisningar i månaden så har du ju potential till inte så försumbara intäkter från exempelvis reklam. Det brukar kosta pengar att tjäna pengar om detta nu är målet med din verksamhet. Fast din verksamhet kanske är helt filantropisk?

Permalänk

Du kan tacka mig sen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnts så finns det ingen direkt svensk motsvarighet på Fiverr, det finns dock ett gäng liknande sidor och bland alla dessa så finns det en hel del svenskar som erbjuder sina tjänster. Fördelen med vissa av dom är att det finns tester de som erbjuder sina tjänster kan göra, vilket ger dom "certifikat" som bevisar deras kunskap inom ett specifikt språk eller photoshop etc.
Du kan enkelt hitta folk som kan svenska där åtminstonde.

Det är dock inget jag skulle rekommendera. Om du är ute efter att få något extremt billigt, så är oftast kvalitén på det du får tillbaks ifrån personen därefter också. Kvalité kostar, helt enkelt. Om du nu inte har extremt mycket tur, det vill säga, och hittar en person som inte vet om värdet på deras kunskap och expertis.

Min fråga här är, varför vill du vara snål och få något som vore av värde för dig, gratis/extremt billigt? Om du nu har 600,000 svenska sidvisningar per månad, så bör du ju vara i en position där du ändå tjänar hyffsat. Det du eventuellt skulle kunna göra, vilket vore "okej", vore ju i så fall att försöka kontakta olika svenska företag för att se om de vore villiga att byta deras jobb mot publicitet från din sida, aka. en sponsorship deal.
Alternativ två vore ju, då du bör ha hyffsat många följare på socialamedier, att helt enkelt fråga dina följare om någon där antingen kan hjälpa dig, eller rekommendera någon åt dig som kan göra jobbet.

TL;DR: Du har 3 alternativ:
Alternativ 1, Vill du ha jobbet gratis, fixa en sponsor eller be din fanbase, enda sättet att kunna få ett hyffsat bra eller riktigt bra resultat för 0kr eller extremt billigt.
Alternativ 2, Betala någon duktig en rättvis ersättning för att få ett bra jobb,
Alternativ 3, Betala $5 (eller en väldigt låg summa helt enkelt), så kommer du få ett klipp-och-klistra resultat som du lika gärna kan googla fram själv. Oavsett så kommer det inte bli bra, så vida du inte har extremt tur. Är det värt att spendera 6 månader på att hitta någon som är villig att göra det extremt billigt/gratis, som också lyckas leverera ett bra resultat? Mest troligt inte.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyie:

Som tidigare nämnts så finns det ingen direkt svensk motsvarighet på Fiverr, det finns dock ett gäng liknande sidor och bland alla dessa så finns det en hel del svenskar som erbjuder sina tjänster. Fördelen med vissa av dom är att det finns tester de som erbjuder sina tjänster kan göra, vilket ger dom "certifikat" som bevisar deras kunskap inom ett specifikt språk eller photoshop etc.
Du kan enkelt hitta folk som kan svenska där åtminstonde.

Det är dock inget jag skulle rekommendera. Om du är ute efter att få något extremt billigt, så är oftast kvalitén på det du får tillbaks ifrån personen därefter också. Kvalité kostar, helt enkelt. Om du nu inte har extremt mycket tur, det vill säga, och hittar en person som inte vet om värdet på deras kunskap och expertis.

Min fråga här är, varför vill du vara snål och få något som vore av värde för dig, gratis/extremt billigt? Om du nu har 600,000 svenska sidvisningar per månad, så bör du ju vara i en position där du ändå tjänar hyffsat. Det du eventuellt skulle kunna göra, vilket vore "okej", vore ju i så fall att försöka kontakta olika svenska företag för att se om de vore villiga att byta deras jobb mot publicitet från din sida, aka. en sponsorship deal.
Alternativ två vore ju, då du bör ha hyffsat många följare på socialamedier, att helt enkelt fråga dina följare om någon där antingen kan hjälpa dig, eller rekommendera någon åt dig som kan göra jobbet.

TL;DR: Du har 3 alternativ:
Alternativ 1, Vill du ha jobbet gratis, fixa en sponsor eller be din fanbase, enda sättet att kunna få ett hyffsat bra eller riktigt bra resultat för 0kr eller extremt billigt.
Alternativ 2, Betala någon duktig en rättvis ersättning för att få ett bra jobb,
Alternativ 3, Betala $5 (eller en väldigt låg summa helt enkelt), så kommer du få ett klipp-och-klistra resultat som du lika gärna kan googla fram själv. Oavsett så kommer det inte bli bra, så vida du inte har extremt tur. Är det värt att spendera 6 månader på att hitta någon som är villig att göra det extremt billigt/gratis, som också lyckas leverera ett bra resultat? Mest troligt inte.

Tusen tack för ett bra svar 👍

Skickades från m.sweclockers.com