Rösta fram medlemmarnas snyggaste dammfilter i Cooler Masters tävling

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram medlemmarnas snyggaste dammfilter i Cooler Masters tävling

Mängder av kreativa bidrag har strömmat in till Cooler Masters dammfiltertävling, och nu är det dags för SweClockers medlemmar att rösta fram en vinnare bland de fem finalisterna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

wasd9

Nostalgi är kung!

Permalänk
Medlem

Jag kan inte beslut mellan B-Fear, Loso eller Skumtomteen!!! Avstår från att rösta så länge. Riktigt snygga allihop!

Permalänk
Medlem

Röstade på "Loso". Riktigt snyggt!

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Röstade på "Loso". Riktigt snyggt!

Samma här, tyckte den var riktigt fräsch.

Permalänk
Medlem

hade röstat på ettan om det inte var ett sånt fult rutmönster, så röstade på 2an istället

Permalänk
Medlem

Stod mellan 1 och 3 för mig, blev dock 1.

Permalänk
Medlem

3:an lätt

Permalänk
Medlem

Älskar 3. och 5., 3an för att den är snyggast, 5an för att det känns smart med ett klassiskt paisley mönster i elektronik stuk. Starka bidrag överlag, och riktigt kul. Blev inspirerat, har vi nån bra guide till att bygga eget filter?

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem

Gillade 3an, den var clean och och samtidigt detaljerat motiv. Dock hade jag nog personligen kört bara den blåa touchen på den skippat det röda, hade det gjort det ännu mer cleant och inte tagit blicken för mycket.

Permalänk
Medlem

Jag röstade på wasd6, trots att den är sjukt ful. Men, det är ju en riktigt intelligent design!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

4 är ju enda med tema som passar tillverkarens namn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem

Min röst gick till wasd9. Ett imponerande bidrag som nästan fick mig tårögd. 10/10 för utförande och nostalgi.

Permalänk

Kommer vinnarens bidrag tillverkas? Blev riktigt sugen på wasds motiv

Permalänk
Medlem

Ursäkta men vad f*n är det här för odjur?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av aToria:

"Älskar 3"., "3an för att den är snyggast,"

"Blev inspirerad, har vi nån bra guide till att bygga eget filter?"

Som tack för att du tycker 3:an är snyggast har jag satt ihop en detaljerad guide nedan hur jag har byggt filtret till min nuvarande dator, hoppas den här guiden hjälper.

Material som behövs:

  • Sax

  • Gaffatejp

  • En billig mikro fiber trasa (måste vara billig så att den inte är tät)

Instruktioner:

  1. Klipp trasan i rätt dimensioner för att täcka fläkt insuget.

  2. Tejpa runt kanterna så att trasan sitter stabilt, och inget damm kan smita in.

  3. Njut av en perfekt dammfri dator, något varm, men inte på grund av dammet.

Färdiga resultatet om guiden har följts korrekt:

Dold text
Dold text
Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Alltså, ettan var ju "kul", det håller jag med om, men ni som seriöst tycker den är snyggare än 4an borde omyndigförklaras och fråntas allt vad rösträtt heter :S

5an hade vunnit om det hade varit en tävling i fondtapet år 2000. X)

2an om indiska hade börjat sälja chassin och 3an kallar jag "prodigy rejvspya". Nä min röst landar 4an och rejvspyan kommer på plats två i min bok. Sen kommer nog fondtapeten på på 3e plats. Hade jag varit ett fan av mandelas så hade den indiska hamnat högre i min bok. Ettan var mest humoristisk men också fulast.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Patan77: vilken legend du är hahah! Tusen tack!

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk

Kände 4an, 1 är grym den med men inget man skulle vilja ha 24/7.:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk

Ettan! Gillar retrofeelingen.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

@Vinolik: Björne heter han

Permalänk
Medlem

Känner att det enda som faktiskt kan sälja är 2, något som nog passar en bred massa.
4an är snygg, men väldigt specifikt mönster. Och jag hade inte velat ha en sådan text där, loggan är väl ok dock.

Även om retro look är kul så hade det knappast blivit en storsäljare

Permalänk

gillar 1an men 4an var riktigt snygg och välgjord, kändes som den passade väldigt bra till det chassit och tillverkaren, så blev där rösten hamnade

Permalänk
Medlem

Många var snygga men den enda jag egentligen skulle kunna tänka mig att använda är nummer 5, varför jag röstade på den. Egentligen skulle jag föredra om den inte stack ut, så helt enkelt svart i samma nyans som resten av datorn.

Permalänk
Medlem

Nummer 5 får min röst.

Att den inte har mycket färger gillar jag mycket, det svarta flyter bra ihop med resten av chassit. Även formerna har en gråare färg vilket jag gillar då det inte sticker för mycket i ögonen. Extrapoäng för att man lyckats få in datorkomponenter i dessa mönster om man tittar lite extra! Riktigt häftig.

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem

@Patan77 får min röst.

Permalänk

Bjönen! :3

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

4. Loso

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

När publiceras vinnaren?