Quiz om spelmusik – del 2

Permalänk
Cylon

Quiz om spelmusik – del 2

Veckan avrundas med ett quiz som har efterfrågats av många, nämligen en uppföljare på quizet om musiken från PC-spelens historia.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

6/10 Korrekta svar! Vissa va fan svåra men bra quiz!

Permalänk
Medlem

4/10 ... men inte så konstigt då jag spelat max 10% av de där spelen.

Permalänk
Medlem

9/10

Permalänk
Medlem

Blev lite lurad av den höga kvaliteten på musiken, vilket inte alls lät likadant som i spelen :/

Permalänk
Medlem

Jag har på riktigt bara spelat två av de där spelen men de satte jag. Fyra blinda chansningar som gick hem så slutade på 6/10 ändå, betydligt bättre än jag väntat mig 😋

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

7/10 roligt med dessa quiz^^

Permalänk
Medlem

klarar ju de flesta jag spelat i alla fall

Deus ex är mitt favoritspel genom tiderna, lite för lätt pausade videon på 0:01 och tröck i

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte en enda av frågorna men fick ändå 8/10.
Det ända jag visste var ungefär vilken tidsperiod som vissa av spelen var släppta och försökte passa in musiken i den perioden.

Så en jävla massa tur plus att man hängt med lite i spelvärlden under alla åren, typ

Permalänk
Medlem

8 rätt. Vissa titlar hade jag inte ens hört talas om, men uteslutningsmetoden funkade rätt ok.

Permalänk
Skribent

Körde igenom quizet för att se om något från Hitman 1-4 var med. Fick fyra rätt trots att jag inte spelat ett enda av spelen som listades i någon av frågorna mer än kanske en halvtimme (och då för evigheter sedan).

Driver (originalet) har annars ett av mina favoritsoundtracks, förutom just Hitman.

Permalänk
Hjälpsam

7/10 Fixade främst de gamla, och några kvalificerade gissningar. Tycker 1X2 alternativen var lite slarvigt uppställda denna gången, lite som vilket är rätt?
1. Korrekt uttal
X. Korrekt svar
3. Rätt svar

[Korrekt] är med i två, [svar] är med i två, därför är X mes troligt.

Permalänk
Medlem

4/10 "du kanske spelar en del men musiken är inget du lägger på minnet". Tvärtom... jag spelar inte speciellt mycket men om jag gör det så lägger jag musiken på minnet.

Permalänk
Medlem

4/10 , stänger eller sänker musiken i spelen väldigt ofta

Permalänk
Medlem

3/10
Varför valde ni bara sådant som jag inte kunde eller inte hade något minne av. ;'( ;p
Gissade på flera. Skyrim och GTAV blev jag helt ställd på. Aldrig hört musiken vad jag vet. Då har jag ändå spelat sönder spelen.

Permalänk
Medlem

6/10..... har bara kört 1 av alla dom spelen som listades..... 100% gissning på alla frågor

Permalänk
Moderator, Testpilot

Kul Quiz. Svårt i början och lättare i slutet. Tokgissade dock på kuggfrågan med Baldurs och Icewind.

Permalänk
Medlem

Som de andra säger, kul Quiz!
Jag spelar en hel del, och musiken ligger varmt åt hjärtat. Däremot tar jag de äldre spelen bättre.
Just i denna quiz så var det väldigt mycket kring spel som jag faktiskt inte spelat.

Och en del av frågorna missade jag även fast jag inte borde.
Den med command and conquer är jag fortfarande inte säker på om den kommer därifrån!

Och blev nästan lite lurad på Final Fantasy7!
Det som fick en ur balans är när ni tar musiken från mitten istället från början.

Vill minnas quiz 1 med musik fick jag 9/10, denna 3/10

Permalänk
Avstängd

Tror inte jag har spelat något av de rätta svaren så med vilt gissade och viss uteslutningsmetod så blev det 5/10

Permalänk
Medlem

Den sista var den enda jag var helt säker på, det spelet la man många timmar på.

Permalänk
Medlem

5/10, chansade vilt på _samtliga_

(jag har spelat en del Skyrim men gissade ändå fel på den frågan )

Permalänk
Medlem

1 som jag var säker på och resten var rena chansningar, så 4/10 är ändå OK

Permalänk
Medlem

7/10 med många gissningar. Tycker ni bör ta lite mer ovanliga exempel för ofta så tillhör muskien den populäraste speltiteln eller en av redaktionens favoritspel. Det blir lite för lätt att gissa rätt då.

Permalänk
Avstängd

Ha ha! Denhär var ju skitsvår, nästan inte ett enda spel spel jag kört...
Typ hälften rätt...

Permalänk
Medlem

8/10. Kunde inte sista och gjorde en tankevurpa på första. Som Guybrush-junkie uppskattade jag Monkey Island-frågan mest

Permalänk
Medlem

7 av 10, bommade en som jag kunde!

Permalänk

7/10. Det är jag rätt nöjd över, med tanke på att jag gjorde quizzet utan ljud. Nu ska jag åka och köpa en trisslott, trevlig helg!

Permalänk
Medlem

7/10. Var nog 5/10 jag kunde och sen gick två chansningar hem.

Permalänk
Medlem

5/10, dags att sätta igång rollercoaster tycoon!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serdyllon:

8/10. Kunde inte sista och gjorde en tankevurpa på första. Som Guybrush-junkie uppskattade jag Monkey Island-frågan mest

Dock aldrig så bra som genom ett SID chip, eller hur?