Vilken icke alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Vilken icke alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Eftersom det redan finns en tråd för alkoholhaltiga drycker kan vi väl skapa en tråd för alla LäskBlaskers och DrickClockers också. Alltså enbart för alla drycker som inte innehåller alkohol!

Jag kan väl börja =D

Permalänk
Medlem

Jag brukar blanda ros-sirap med mjölk och glass, det blir som en mjuk drink med exotisk inspiration. jag hatar alcohol.

Permalänk
Medlem

Fanta Zero Raspberry, smakar exakt som hallonsoda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Fanta Zero Raspberry, smakar exakt som hallonsoda.

Kom det inte en coca zero peach nyss också? Nån som provat den?

Permalänk

@JeanC: smakar ju grogg utan det roliga i.

just nu: Fun lights nya smak Mandarin madness.
Är som att dricka en pressad clementin. väldigt bra smak och inte alls lika "sträv" i smaken som tidigare fun light smaker tenderar att vara.

@Rekl3M: Den är okej och rolig att smaka men kommer inte köpa den igen.
cola zero lemon däremot! 5/5.
Om pepsi släpper en pepsi max twist så behöver inte ens diabetes botas. då har man god dricka ändå (Y)

Permalänk
Medlem

Dricker enbart bubbelvatten som jag köper i affären, blir en jävla massa burkar dock och börjar undra om det är så bra för miljön

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Kom det inte en coca zero peach nyss också? Nån som provat den?

Den är okej, 6/10. Inget jag cravear efter.

Permalänk

@Chromatic: Alu tar ju en väldans massa el i tillverkning om inte jag minns fel och billig el tenderar väl att vara "smutsig" i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackmackan:

@Chromatic: Alu tar ju en väldans massa el i tillverkning om inte jag minns fel och billig el tenderar väl att vara "smutsig" i dagsläget.

Menar du plast? För dom flaskorna jag köper är ju typ Loka kolsyrat etc

Permalänk
Medlem

EMD Bräu Ginger Beer, bra skit!
Som en blandning mellan Ginger Joes sötblaskighet och Fentimans styrka om än inte lite starkare tom.
Till en tredje- respektive fjärdedel av priset.

Dock mest vatten från kranen om en ska vara så tråkig samt bubblat i streamern om en ska festa till de lite.
Eller kaffe från Espressomaskinen...

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Schweppes! Citron smak )

Permalänk

@Chromatic: nej du skrev burkar så jag antog därefter att det var aluminium vi snackade om ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackmackan:

@Chromatic: nej du skrev burkar så jag antog därefter att det var aluminium vi snackade om ^^

Ah, my bad

Blir väl än cirka 20 flaskor i veckan iaf!

Permalänk
Medlem

Jag tänker testa denna starköl:

Jag drack den alkoholfria varianten igår och tyckte att den hade en mild och fin ölsmak som gjorde den lättdrucken(är inte mycket för öl i vanliga fall).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

@Xeraton: Så den är inte alkoholfri?

Permalänk
Medlem

@CymbalCrasher: Precis, den på bilden ligger på 5%. Men jag drack en alkoholfri Carlsberg igår och tyckte den var god. Andra ölsorter jag testat som t.ex. Norrlands guld, Bellman och höga kusten har gett en äcklig eftersmak, men inte denna.

EDIT Ursäkta mig, jag trodde att jag postade i den andra tråden om alkoholhaltiga drycker, inte denna om alkoholfria... Jag tar genast fram skämskudden och låsas som om inget såg det här

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

@CymbalCrasher: Precis, den på bilden ligger på 5%. Men jag drack en alkoholfri Carlsberg igår och tyckte den var god. Andra ölsorter jag testat som t.ex. Norrlands guld, Bellman och höga kusten har gett en äcklig eftersmak, men inte denna.

EDIT Ursäkta mig, jag trodde att jag postade i den andra tråden om alkoholhaltiga drycker, inte denna om alkoholfria... Jag tar genast fram skämskudden och låsas som om inget såg det här

Haha, tack för ett gott skratt – lätt att bli förvirrad efter ett par såna där

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk

@Rekl3M: jag har prövat den inte så dum faktiskt, ganska så god, inte överdrívet mkt persika smak. pröva så får du se:)

dricker coca cola just nu