Permalänk
Medlem

Kan inte skriva ut :(

Hej alla!

Jag har en Canon-skrivare och vill skriva ut ett fotografi på Glossy Photo Paper.

Jag väljer A4 för pappersformat och hög kvalitet samt papperstypen Glossy Photo Paper. Nu börjar problemen. Supportkod 4102 meddelar: "Medietyp och pappersstorlek är inte korrekt angivna". Varför kan jag inte skriva ut på ett A4 glossy paper med hög kvalitet?

Mvh

Stinter

Permalänk
Medlem

Vad händer om du stoppar vanligt papper i den "trayen" som skrivaren tar papperet från?

Ibland har jag personligen varit med om att man ändrar storlek på papper i skrivarens "inställningar" men ändå har inte andra program ändrat inställning osv dubbel kolla storleken på
papperet i det program du skriver ut ifrån...

Vilken modell av canon skrivare har du?

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

@Hagis2k: Tack för svaret! Gjorde så men det funkar fortfarande inte... Jag har en Canon MG 2950.

Permalänk
Medlem

Kan du kommit åt pappersinställningen i själv lådan som håller pappret? Alltså plasthållarna i lådan för pappret
Vissa skrivare är väldigt känsliga så är det ett steg fel går det inte med på att det är rätt storlek, tyvärr lätt att komma åt dem när man byter eller fyller på med papper (vet inte hur många gånger folk kommer och klagar på skrivaren på jobbet och detta löser problemet)

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

@during: Nä, plasthållaren är exakt inställd. Funkar fortfarande inte. Finns det något knep att kringgå denna procedur med pappersformat och papperstyp? Jag vill ju hemskt gärna kunna printa ut A4 på Glossy Paper med hög kvalitet.

Permalänk
Medlem

För att den ej har stöd för det. När du väljer glossy så kan du inte skriva ut i A4, utan bara i 10x15 eller liknande format.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: Finns det något printprogram som har stöd för det? Eller måste jag köpa en ny skrivare?